پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا معرفی شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- خلیل حاجی پور به عنوان رئیس جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا معرفی شد.

 پس از حدود سه ماه که شرکت عمران شهر جدید صدرا با سرپرستی علی مؤیدی اداره شد، رئیس جدید این شرکت با حضور برخی از مسئولین استان و کشور معرفی شد.
در جلسه ای که با همین موضوع در شرکت عمران شهر جدید برگزار شد علی مؤیدی سرپرست پیشین این شرکت گفت: در این مدت کوتاه نمی‌توان گزارش عملکردی ارائه داد اما چندین مورد سرمایه‌گذار خارجی جذب کردیم و از گذشته نیز چندین سرمایه‌گذار وجود داشت که منتظر تصویب طرح جامع هستیم تا آنها بتوانند کار خود را شروع کنند.
وی افزود: در شهر صدرا شهرسازی نشده است بلکه مسکن سازی شده و امیدوارم حضور دکتر حاجی پور که یک نیروی جوان ، متخصص شهرسازی و با انگیزه است بتواند یک تحول اساسی در شهر صدرا ایجاد کند.
عباس ملک زاده شهردار صدرا ضمن تبریک به دکتر حاجی پور گفت: شهر صدرا شهر فرصت ها است که مدیریت صحیح و همدلی مسئولان استان و شهر می‌تواند محل مناسبی برای زندگی مردم و هدف چشمگیری برای سرمایه‌گذاران در بخش های مختلف همچون گردشگری، سلامت و دانش باشد و با وجود دانشگاه های بزرگ و بیمارستان‌های منحصر بفرد این موضوع امکان پذیر است.
وی افزود: در حال حاضر مشکلاتی در شهر داریم که باعث شده ترمز توسعه شهر کشیده شود و درآمد به نسبت خرج هماهنگ نباشد و به دلیل مشکل طرح جامع تاکنون نتوانسته‌ایم درآمد کافی داشته باشیم که هم برای شهرداری و هم برای مردم مشکلات بیشتر شده که امیدواریم با حضور آقای طاهرخانی بتوانیم تعامل خوبی ایجاد کرده و با کمک یکدیگر ضمن پیگیری تصویب طرح جامع شهر صدرا دیگر مشکلات ازجمله راه‌های دسترسی را هم برطرف نماییم داشته باشیم.
شهردار صدرا خاطرنشان کرد: خوشبختانه بهترین شورای شهر تاریخ صدرا در این دوره انتخاب شد که هم‌اکنون با جدیت در حال کار و پیگیری مشکلات هستند که حضور عزیزان شورای شهر و همدلی و اتحاد به وجود آمده می‌تواند کمک فراوانی به سریع در روند امور حاصل و کارهای بزرگ در شهر صدرا انجام شود.

وی گفت: به‌عنوان‌مثال می‌توان به خرید تعداد پنج دستگاه اتوبوس جدید اشاره کرد که در تاریخ این شهر بی‌سابقه است ، البته می‌دانیم که این تعداد جوابگوی نیاز مردم صدرا نیست اما برای شروع امیدوارکننده است.
حجت‌الاسلام حسین نژادیان امام‌جمعه شهر صدرا با اشاره به اینکه کمتر دیده‌ایم که مسئولی بیان کند که چرا امام‌جمعه صدرا بسیار گله‌منداست، گفت: درحالی‌که اکثر مدیران استانی و شهرستانی از مشکلات این شهر باخبرند اما هنوز صدرا، شهر ندارد ها هست ، چراکه فرمانداری یا بخشداری ندارد، مصلی ندارد، قبرستان ندارد، راه دسترسی مناسب ندارد، کتابخانه ندارد، مسجد و مدرسه به میزان کافی ندارد.
حسین نژادیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه صدرا در کنار شهر شیراز با آن آوازه بین‌المللی‌اش هست و قرار است سرریز جمعیت شیراز به صدرا بیاید اما نسبت به شیراز فاقدامکانات است.
وی گفت: از مسئولین می‌خواهیم کارهای کلان را به‌صورت انفرادی انجام ندهند بلکه همه باید باهم تعامل و همکاری داشته باشند . خواهش من این است کاری نکنیم که مردم نسبت به ‌نظام و انقلاب بدبین شوند.
خطیب جمعه صدرا عنوان کرد: باید حل معضل راه دسترسی که همه را کلافه کرده در اولویت قرار گیرد. ان‌شاءالله با توجه به تغییراتی که در حوزه‌های مدیریتی شهر صدرا از جمله اعضای شورای شهر و شهردار و همچنین مدیرعامل جدید شرکت عمران صدرا اتفاق افتاده شاهد تعامل و همکاری ادارات و ارگان‌ها در راستای پیشبرد اهداف این شهر باشیم.
حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید هم گفت: مجموع برآیندی که از شهر صدرا داشتیم این بود که تعامل خوبی با مجموعه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی آن صدرا برقرارشده است و امیدواریم به‌سرعت و با ابتکاراتی که مدیرعامل جدید به خرج خواهد داد مشکلات برطرف خواهد شد.
طاهر خانی خاطرنشان کرد: موضوع مهم در توسعه شهرهای جدید عقب‌ماندگی حمل‌ونقل بوده است به همین دلیل تأکید ما بر توسعه حمل‌ونقل عمومی و توسعه جاده‌ها در برنامه‌های شرکت عمران در تمامی شهرهای جدید است، شهرهای جدید در قالب توسعه سریعی شکل‌گرفته‌اند که با توسعه اجتماعی هماهنگ نیست و باعث بروز مشکلات و کمبودهایی است که می‌تواند به هویت شهری ضربه وارد کند.
وی گفت: با همکاری شرکت عمران، شهرداری و سرمایه‌گذار مراکز محله‌ای عمومی ساخته شود قبل از اینکه تبدیل به مراکز مسکونی شود و هنر ما باید این باشد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نماییم و اطمینان دهیم که سرمایه او بازگشت‌پذیر است و فرآیند اداری باید آسان شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید گفت: در بین شهرهای جدید تنها پردیس مرکز یک شهرستان است و دارای فرماندار هست، مابقی شهرهای جدید جایگاهی در تقسیمات کشوری ندارند و می‌بایست سریعاً جز تقسیمات قرار گیرند که در همین خصوص مکاتباتی با وزارت کشور انجام‌شده که استقبال کردند و در آینده این مشکل برطرف خواهد شد.
خلیل حاجی پور مدیرعامل جدید شرکت عمران صدرا هم گفت: صدرا جدا از شیراز نیست و باید به‌عنوان اولویت نخست استان مطرح شود و چون در بیست سال گذشته دستگاه‌های مختلف تعهدات خود را در این شهر انجام نداده‌اند شاهد عقب‌افتادگی زیادی هستیم و با توجه به اینکه زمین‌های شرکت عمران هم محدود است و نمی‌توان با اتکا به فروش زمین کارکرد می‌بایست با روش‌های جدید تأمین بودجه نماییم .
حاجی پور خاطرنشان کرد: بدون در نظر گرفتن جمعیت بالای شهر صدرا نمی‌شود برای شیراز تصمیم‌گیری کرد و حتماً می‌بایست صدرا همواره هم‌تراز و همسو با شیراز توسعه یابد و امکانات آن‌ها بایستی برابر باشد، رفع موانع سرمایه‌گذاری از موضوعاتی است که می‌تواند به توسعه صدرا کمک کند و صدرا فرصت‌های فراوانی درگذشته ازدست‌داده است اما باتدبیر می‌شود از فرصت‌های باقی‌مانده استفاده کرد.
در پایان این جلسه از زحمات مهندس علی مؤیدی سرپرست پیشین شرکت عمران شهر صدرا تقدیر شد و دکتر خلیل حاجی پور به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر

بارش‌های بالای 200 میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد

دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار 35 میلیارد تومانی در اقلید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود

سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس

ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

بارش‌های بالای 200 میلی‌متر سبب سیلاب‌ در 2 استان شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد

رژه روز ارتش - شیراز

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از 12000 اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

بازداشت 5 هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود