پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جامعه اساتید حوزه های علمیه استان فارس

مظلومیت موضوعات فرهنگی با برگزاری سمینار و جلسه برطرف نمی‌شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس جامعه اساتید حوزه های علمیه استان فارس گفت: غریب و مظلوم بودن موضوعات فرهنگی با برگزاری سمینار و جلسه مشکل فرهنگی برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر کلانتری در جلسه جامعه اساتید استان فارس که با حضور فرمانده انتظامی فارس وجمعی از مسئولان قضایی و ستاد امربه معروف ونهی از منکر فارس در مسجد جامع شهداء برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ بسیار عمیق و دارای ابعاد گوناگون است، اظهار داشت: مشکلات این موضوع با برگزاری یک جلسه برطرف نمی‌شود.
وی بابیان اینکه پیشینه انقلاب اسلامی در عرصه فداکاری نشان از یک انقلاب فرهنگی است، افزود: متأسفانه درروند انقلاب اسلامی به ‌مرورزمان بر سر راه مقداری موانع ایجاد شد، اگر بنا باشد مسئله فرهنگ موردتوجه قرار گیرد باید جلسات متعددی که آغاز آن روحانیت باشد برگزار شود.
رئیس جامعه اساتید حوزه های علمیه استان فارس در ادامه با اشاره به وجود بی‌حجابی‌ها در سطح شهر تصریح کرد: برخی طبق نامه‌هایی که به ما نوشته‌اند از ناهنجاری های باغ مجالس و رستوران‌ها در سطح شهر شکایت و گله می‌کنند.
نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری موضوع فرهنگی را غریب و مظلوم دانست و بیان داشت: با برگزاری یک سمینار و جلسه مشکل برطرف نمی‌شود، باید به‌طور فوری به آن رسیدگی شود، البته در جریان هستیم که نیروی انتظامی فعالیت‌هایی ازجمله طرح ناظر را انجام می‌دهد اما باید فعالیت‌ها از سوی دیگر نهادها نیز صورت گیرد.
آیت الله کلانتری افزود: باید با ناهنجاری های مرتبط با باغ شهری ها و دیگر بدحجابی‌ها برخورد شود.
در ادامه جلسه سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم حضور در جمع حوزویان و جلسات است اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌عنوان پدیده نوعی در دنیا شناخته‌شده است.
وی بابیان اینکه تمام افرادی که کیسه برای منافع خود دوخته بودند، نظام مقدس اسلامی را قبول نداشتند افزود: دشمنان هرچه در توان داشتند رو کردند که این پدیده نوظهور یعنی نظام مقدس اسلامی را از بین ببرند.
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: دشمن باوجود شکست‌هایی که خورده است اما عقب‌نشینی نکرد و با تعدادی از کوردلان که در کشور حضور داشتند درصدد بود تا توطئه‌هایی انجام دهد، اما به برکت بصیرت و هوشیاری مقام معظم رهبری نتوانستند کاری از پیش ببرند، همچنین حضور مردم درصحنه نیز مانع ایجاد توطئه‌های دشمن شد.
سردار حبیبی بابیان اینکه برای جلوگیری از هنجارشکنی باید هزینه جرم را بالا برد، بیان داشت: 26 سازمان در امر مشکلات آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی دخیل هستند که یکی از آنان نیروی انتظامی است.
وی خاطرنشان کرد: در اطراف دو حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاءالدین حسین (ع) مشکلاتی وجود دارد که جمع‌کردن آنها نیازمند پای‌کار آمدن سایر دستگاه ها ومتولیان امر نیز می باشد.
فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: 25 هزار باغ و باغ شهری اطراف شیراز وجود دارد، تعداد تالارها و باغ‌های مراسم مجوز دار نیز 101 واحد است که از این تعداد 24 تالار با هتل است که در بسیاری از موارد نیروی انتظامی با ناهنجاری های مرتبط با این مراکز برخورد نموده است.
وی افزود: باید آسیب‌هایی که مدنظر است در اتاق فکر شناسایی شود و پس‌ازآن راهکار را ارائه دهیم و در پایان، همه باید کار را پیش ببریم و نیروی انتظامی هم تمام و کمال پای‌کار ایستاده است.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام محمود محمودی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون رفع مشکلات فرهنگی افزود: نباید هیچ‌گاه احساس یاس و ناامیدی کنیم، ازاین‌رو مسئولان نیز باید از جامع اساتید برای حل مشکلات فرهنگی و غیره راهکار بگیرند.
وی تصریح کرد: برخی پیرامون مشکلات فرهنگی دل بسیار پردردی دارند اما این نگرانی‌ها مقدس است البته به‌تنهایی کافی نیست، باید پشتوانه غنی نرم‌افزاری را در اختیار مسئولان قرار دهیم، همچنین باید طبق چهارچوب‌های حوزوی فعالیت‌ها را در این رابطه گسترش دهیم.
سیدمصطفی بحرینی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دادگستری استان اشراف کامل به مشکلات موجود و مسائل اقتصادی دارد گفت: از ظرفیت مجموعه قضایی در جهت کاهش معضلات و جلب رضایتمندی عمومی بهره گیری می نماییم.
سرپرست محاکم تجدیدنظر استان فارس افزود: در این راستا به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و پیگیری های مستمر ریاست کل دادگستری استان،در مجموعه قضایی فارس با برنامه ریزی دقیق تحرک قابل توجهی در راستای افزایش رضایتمندی عمومی ایجاد شده است.
وی در ادامه به ملاقات های عمومی رئیس کل دادگستری فارس در محل دادگستری استان و همچنین مساجد و اماکن مقدس اشاره کرد و افزود: در راستای احقاق حقوق عامه رئیس کل دادگستری فارس با همراهی مسئولین و شورای قضایی استان ضمن دیدار از محلات مختلف شیراز به بررسی معضلات و مشکلات مردم بخصوص در مناطق محروم می پردازند و این برنامه با جدیت ادامه خواهد یافت.
این مقام قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد و ساماندهی و نظارت بر وضعیت باغات مجالس و مراکز تفریحی و گردشگری اشاره کرد و افزود: در این خصوص شعب ویژه ای در دادسرا، دادگاه های بدوی و تجدیدنظر تشکیل شده است که با بهره گیری از ظرفیت قانونی و تعامل با مسئولین اجرایی و همچنین همکاری ضابطین قضایی پرونده های این حوزه به صورت ویژه رسیدگی و تعیین تکلیف می شود.
وی در ادامه به آمار عملکرد دادسرا و محاکم در برخورد با مخلین نظم و امنیت و عوامل ناهنجاری های اخلاقی اشاره کرد و در خصوص سرنشینان وسائل نقلیه ای که به ترویج بدحجابی و رفتارهای هنجارشکنانه اقدام می کنند، تصریح کرد: در مواردی که با تذکرات قانونی افراد به اصلاح رفتارهای خود اقدام نکنند علاوه بر تعقیب کیفری خودروهای این افراد متوقف خواهد شد.
معاون قضایی دادگستری فارس در خصوص اماکن و باغات مجالس نیز بیان داشت: مسئولین اماکنی که ضوابط و مقررات برگزاری مجالس را رعایت نکنند نیز ضمن تعقیب کیفری دستور مصادره ملک و اموال آنان در چارچوب مقررات مربوطه صادر خواهد شد.
سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس نیز در جلسه جامعه اساتید استان فارس با اشاره به اینکه سه روند مشخص در کشور داریم که اگر این سه مرحله مشخص شود موضوعات برطرف می‌شود، اظهار داشت: نخستین مرحله موضوع قانون است، 200 صفحه در موضوع عفاف و حجاب قانون وجود دارد، شاید هزینه جرم کم باشد اما قانون وجود دارد.
وی بابیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع اماکن نیاز به مجوز سازمان دیگری ندارد افزود: خود مجموعه نیروی انتظامی می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند.
حجت‌الاسلام خادم عضو جامعه اساتید حوزه های علمیه استان فارس هم با اشاره به اهمیت موضوع حجاب، برگزاری جشن در باغ شهری‌های شیراز را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: تعداد باغ شهری‌ها به‌طور دقیق در سطح شهر شناسایی نشده است و در این میان نیاز است تا دفاتر باغ های مجالس در سطح شهر نسبت به رعایت قانون در برگزاری مراسم و جشن ها توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/95627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

امداد رسانی به عشایر در آباده

دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

بازداشت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

30 فروردین، بازدید از اماکن تاریخی فارس رایگان است

مراسم رژه روز ارتش، شیراز

رفع تصرف 2 هزار و 700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید

آدم‌ربایی در محور ارسنجان-مرودشت نافرجام ماند

بارش شدید باران در کازرون

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

قدردانی صداوسیمای فارس از فرمانده سپاه فجر فارس

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

اعزام 11 تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی