پیام فارس

آخرين مطالب

تفاهمی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران برای اجرای طرح‌های زیربنایی عمرانی خدماتی و رفع بحران آب در استان فارس، تفاهمنامه‌ای امضا و مبادله کردند.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، یکی از مشکلات اساسی استان فارس، عقب ماندن در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بوده است، مشکلی که در طول دهه‌های گذشته ایجاد شده و تسری یافته است؛ شاید به همین دلیل امروز فارس یکی از بحرانی‌ترین استان‌های ایران به لحاظ وضعیت آب و بحران فرونشست محسوب می‌شود.
از ماه‌ها قبل، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها و دستگاه‌های توانمند در حوزه عمرانی برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های فارس تاکید داشت.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام قبل از این در مورد لزوم سپردن عملیات اجرایی پروژه‌هایی نظیر پتروشیمی‌های بر زمین مانده فارس و خط دوم انتقال آب از سد درودزن که قریب به 2 دهه قبل آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است، به قرارگاه خاتم الانبیا، تاکید کرده بود.
امام جمعه شیراز اخیرا نیز در دیدار با سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در خصوص ضرورت ورود این قرارگاه به بحث احداث پتروشیمی‌ها و حل مشکل آب شهرستان شیراز، تاکید کرده بود.
روز پنجشنبه 24 مرداد و در جلسه‌ای که ابتدا قرار بود با حضور خبرنگاران برگزار شود و بعد خصوصی اعلام شد، دکتر عنایت‌الله رحیمی و دکتر سعید محمد، تفاهمنامه‌ای را امضا و مبادله کردند که براساس آن قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اجرای پروژه‌های در بخش‌های زیربنایی عمرانی خدماتی و رفع بحران آب در فارس را عهده دار شده است.
استاندار فارس در آن جلسه با اشاره به توان فنی و اجرایی قرارگاه خاتم، هدف این تفاهمنامه را بهره گیری از توانمندیهای آن قرارگاه در اجرای طرح‌های استانی دانسته و با بیان اینکه تا کنون که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منشا خیر و خدمات زیاد بوده و هموراه همکاری های اثربخشی با دولت داشته است، عنوان کرده بود: ارزیابی‌ها نشان دهنده رضایتمندی از همکاری قرارگاه در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کشور است .
استاندار فارس گفته بود: براساس این تفاهمنامه مشارکت در احداث آزاد راه شیراز_ بوشهر، احداث خط 3 قطار شهری کلانشهر شیراز، احداث تونل دوقلوی ملل (قصرالدشت-اکبر آباد)، احداث راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، احداث محور زرقان- خان‌زنیان (کمربندی شمالی شیراز)، احداث بزرگراه پل جوادیه به سه راهی قلات،احداث باند دوم بزرگراه فیروزآباد- جم (قطعات 1،2،3 الف )به طول 130 کیلومتر، احداث باند دوم بزرگراه کمارج_ کنارتخته،احداث تقاطع غیرهمسطح کمربندی جنوبی شیراز، احداث بیمارستان نمازی 2 ،بزرگراه یاسوج_ اقلید_سورمق، احداث بیمارستان کازرون، احداث بزرگراه سپیدان _یاسوج، احداث بزرگراه صدرا _شیراز (از مسیر قره پیری)، بزرگراه خرامه_ ارسنجان_ سعادت شهر و خرامه -مرودشت از جمله پروژه هایی است که بر اساس این تفاهم نامه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه راه و شهرسازی در دست اجرا است و یا به زوی به مرحله اجرا خواهد رسید .
استاندار فارس با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های آبرسانی در استان فارس و رفع مشکلات موجود عنوان کرده بود: طرح آبرسانی از سد تنگ سرخ بشار به شیراز به طول حدود 65 کیلومتر، انتقال آب به شهر خرامه از محل تصفیه خانه خط اول شیراز به طول 105 کیلومتر، احداث سد چروم، احداث سد ماربر، طرح و اجرای خط و شبکه تصفیه خانه فاضلاب شیراز ،طرح و اجرای خط و شبکه تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا ،طرح و اجرای خط و شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان های استان فارس (فیروزآباد،فسا؛ دارب، آباده، توسعه شبکه انتقال پساب فاضلاب مرودشت به پتروشیمی شیراز، انتقال پساب فاضلاب و زه شیراز به سروستان از جمله طرح هایی است که بر اساس تفاهم نامه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در استان فارس به نتیجه خواهد رسید .
به گزارش ایسنا، فرمانده ارشد سپاه فجر فارس نیز پیش از این و در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این قرارگاه را پیشانی فعالیت های سازندگی و عمرانی در کشور دانسته و گفته بود: مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در اقتصاد کشور و پُر کردن خلاءهای اقتصادی و عمرانی از رسالت های مهم این قرارگاه است .
سردار سید هاشم غیاثی در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران با تشریح فرصت ها و تهدیدهای موجود در استان فارس، محرومیت زدایی و مقابله با معضلات اجتماعی را از اهداف اصلی سپاه عنوان کرده بود.
غیاثی با تاکید براینکه اشتغالزایی باید یکی از اهداف مسئولان قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های عمرانی باشد، گفته بود: قرارگاه خاتم در 13 پروژه بسیار مهم و زیرساختی استان فارس مسئولیت پذیرفته است، گفت: این پروژه ها در زمینه ‌ های راهسازی، ریلی، آبرسانی، مترو و ... هستند و برای حداقل 2500 جوان و متخصص استان فارس در این پروژه ها اشتغالزایی شده است .
وی با بیان اینکه حل مشکل آب آشامیدنی شیراز و استان فارس بیش از پیش و بعنوان یک ضرورت مورد توجه قرارگاه خاتم قرار گرفته است،گفته بود: پروژه های عمرانی عظیمی در سطح شهر شیراز نظیر ساخت تونل ها و راهسازی توسط قرارگاه انجام شده همچنین پروژه های انتقال آب به شیراز نظیر سد درودزن پیشرفت خوبی داشته و تفاهم نامه های ساخت تصفیه خانه های آب برای استان فارس نیز منعقد شده که پیگیری برای تامین منابع مالی این تفاهم نامه ها از طرف مسئولان و نمایندگان مجلس بسیار مهم است .
فرمانده ارشد سپاه در استان فارس با تاکید بر اینکه نگاه قرارگاه خاتم به پروژه ها نگاه اقتصادی و درآمدزایی نیست، اضافه کرده بود: دولت مبلغ قابل توجهی به قرارگاه بدهکار است اما قرارگاه با بهره گیری از روحیه جهادی در راستای حفظ فعالیت کارگاه ها و پروژه ها تلاش می کند تا چرخ فعالیت های سازندگی و اشتغال در کشور بصورت مستمر در حال حرکت باشد .
وی با بیان اینکه دستگاه های مسئول در فارس برای تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی استان بیشتر تلاش کنند، تاکید کرده بود: پیمانکاران حاضر در پروژه های قرارگاه شرکت های توانمند داخلی و نیروهای بکارگیری شده نیز جوانان متخصص و بومی مناطق اجرای پروژه ها هستند .
غیاثی همچنین افزوده بود: در موضوع ساخت پتروشیمی ها حتما باید انتفاع استان و اشتغالزایی برای جوانان بومی فارس مورد توجه قرار بگیرد و تعیین تکلیف در روند اجرای این پروژه های مهم صنعتی که برای آینده اقتصاد استان فارس بسیار مهم است بایستی از طرف مسئولین استانی و نمایندگان محترم شهرستان های مرتبط مورد توجه قرار گیرد .
سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های این قرارگاه در استان فارس، یادآور شده بود: مسئله تامین منابع مالی از طرف دستگاه های دولتی یکی از مسائل تاثیرگذار در روند تکمیل و اتمام پروژه هاست و نگاه قرارگاه اشتغالزایی برای جوانان، رونق اقتصادی و عمران و سازندگی کشور بوده و هرگز نگاه سودآوری ندارد .
محمد با بیان اینکه در مسئله پتروشیمی ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان اجرایی استان و تسریع در روند تصمیم گیری هستیم، افزوده بود: هماهنگی و اهتمام مسئولان و نمایندگان مجلس در این موضوع بسیار مهم است و همچنین 8 تفاهم نامه جدید هم در راستای اجرای پروژه های مهم زیرساختی استان فارس پیش بینی شده که ان شاالله اجرایی خواهد شد .
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرده بود که مسئولین استانی باید تلاش مضاعفی را برای تامین منابع مورد نیاز در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها داشته باشند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/95673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان