پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

حکومت اسلامی ایران جلوه‌ای از حاکمیت ولایی است/ اگر غدیر را پاس می‌داشتیم به عاشورا نمی‌رسیدیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه اگر غدیر را گرامی میداشتیم عاشورایی حادث نمی شد، خاطرنشان کرد که امام امت بخشی از غدیر را جلوه گر و حکومت اسلامی را بر ایران حاکم کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس آیت الله لطف الله دژکام سه شنبه 29 مرداد در مراسم جشن غدیر که در مسجد نو شیراز برگزار شد، گفت: متاسفانه ما آنچنان که باید، غدیر را جشن نگرفتیم، جشن‌های ما جلوه نمی‌کند در حالیکه یک جاهایی در دین باید کارمان جلوه کند، در عاشورا موفق تر عمل کرده‌ایم، اگر غدیر را به خوبی جشن گرفته بودیم کار به عاشورا نمی‌کشید.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امام امت بخش کوچکی از غدیر را جلوه گر کرد و این حکومت اسلامی را تشکیل داد، مبنای ولایت فقیه، ولایت علی ابن ابیطالب(ع) است. ما هم باید به غدیر اهمیت بدهیم؛ وقتی نفس کوچکی از غدیر منجر به تشکیل یک حکومت اسلامی شد، جلوه گر شدن کامل ولایت چه اثراتی به دنبال خواهد داشت.
او ضمن قدردانی از جامعه معظم روحانیت شیراز، تاکید کرد که همه باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر جشن های غدیر تلاش کنند و سال آینده جشن های باشکوهتری به مناسبت این روز برگزار و معلوم شود شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) چه جایگاهی دارد.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به سوره مائده و اهمیت این سوره، گفت: سوره مائده سوره‌ای است که به فرموده علی(ع) آخرین سوره در زمان پیامبر و حیات پیامبر محسوب می شود، منسوخ ندارد اما نسبت به دیگر سوره‌ها ناسخ است.
او با بیان اینکه آیات متعددی در سوره مائده، ناظر به قضیه امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) است، گفت: به دلیل حکمت هایی که پیامبر میدانستند، آیات در جای جای سوره مائده به شکلی قرار گرفته که کسی نمی تواند آن را تغییر دهد، این معجزه پیامبر است.
آیت‌الله دژکام با اشاره به مضمون آیه 67 سوره مائده، به تفسیر آن پرداخت و تاکید کرد که شیعیان باید آنچه پیامبر در خصوص ولایت امیرالمومنین(ع) تصریح فرمود را بازگو و تکرار کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات حضرت رسول، خاطرنشان کرد که امروز همه به فرمایش پیامبر عمل کرده و حدیث غدیر را منتقل می کنیم.
نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه ولایت، وصایت و خلافت امیرالمومنین بلافصل (بین پیامبر و علی کسی فاصله نمی‌شود) است، گفت: خوشا به حال آنها که این حرف را شنیدند و عمل کردند و بدا به حال آنها که این را شنیدند و عمل نکردند.
او با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) که فرمود جدم برای جانشینی خود 12 هزار شاهد داشت اما حقش ضایع شد، گفت: عرصه ولایت و حکومت اسلامی عرصه‌ای است که دشمن دلش می‌خواهد از مومنان و پیروان حق بگیرد اما خداوند در بخشی از آیه سوم سوره مائده فرموده "حالا که فهمیدید امیر و ولی و امامتان چه کسی است، دشمنان و کافران از لطمه زدن به شما ناامید خواهند شد."
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه دین پیروان امیرالمومنین(ع) لطمه نمیخورد، به روایتی از امام صادق(ع) با این مضمون که مومن هرچه بر سرش بیاورند باز هم به نفعش خواهد بود، گفت: در چهل سال انقلاب ولایی، هر کاری دشمن کرد که به شما پیروان علی(ع) ضرر بزند نهایتا به سود شما مومنان بود.
او ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه، جنگ هشت ساله ابتدای انقلاب و تمام فشارها به نفع مردم ولایت مدار ایران تمام شده است، جنگ که شروع شد ناراحت شدیم، سختی داشت، اما جنگ باعث شد ایران به عظمتی در قدرت نظامی دست پیدا کند که دشمنان امروز از آن در هراس هستند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکا همه جا دخالت نظامی کرد الا ایران، تاکید کرد: آمریکا قدرت نظامی ایران را میداند، هشت سال ایستادگی و مقاومت این مردم، ایران را مقتدر کرده است؛ شهید و جانباز و ایثارگر و اسیر زیادی دادیم اما امروز کار به جایی رسیده که هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آمریکا را با تکنولوژی خودمان سرنگون می کنیم.
او اضافه کرد: ما اس 300 روسیه را اگر بخواهیم با آن کار دیگری داریم، برای سرنگون کردن هواپیمای پیشرفته دشمن در ارتفاعی بسیار بالا، تکنولوژی خودمان را به کار میگیریم. اگر با اس سیصد زده بودیم می‌گفتند با تکنولوژی روسیه زدند اما با تکنولوژی خودمان آن را زدیم؛ تکنولوژی توانمندی که یکی از دو هواپیمای کنار هم را می زند و می گوید رحم کردیم که آن یکی را نزدیم.
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه باید به جوانان ولایت مدار این مرز و بوم افتخار کرد، گفت: آنچه باعث شد که به این نقطه از عظمت برسیم، اول از هرچیز ولایت مداری و اهل ولایت بودن جوانان ما بود. چرا 200 سال قبل که هرچه پول نفت داشتیم حکومتهای قاجار و پهلوی به ظالمان دادند به این نقطه نرسیدیم.
او دلیل نامشروع بودن حکومت پهلوی را به دلیل این دانست که دست در دست ولایت نداشت و گفت: در زمان شاه میدانستیم که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس او را حمایت میکنند و پول نفت هم بود و به جایی نرسید، امروز اما میگویند صادرات نفت را ایران را به صفر میرسانیم، در همین حالت هواپیمایشان را میزنیم و آنها مجبور میشوند کشتی نفتی ما را آزاد کنند؛ این به آن دلیل است که امروز ولایت را داریم، ولایت رهبر عظیم الشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را داریم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در دهه شصت توان نظامی ایران اسلامی را نشان دادیم و پایان دهه 90 هم توان اقتصادی خود را نشان میدهیم، گفت: مایوس هستند این بدبختها و در این یاس بمیرند که ایران به برکت علی و اولاد علی پرچمش بلند است. نظامیان ما اثبات کردند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در ادامه آیه سوم سوره مائده خداوند میفرماید که بعد از این از کفار نترسید، به آیه 55 سوره مائده اشاره و اضافه کرد: در این آیه خداوند به شکل دیگری فرموده " مردم هر کس ولایت خدا و رسول و علی و اولاد علی در دلش باشد حزب اللهی و صفت حزب اللهی در قرآن پیروزی است"؛ حزب اللهی شکست نمیخورد و همیشه پیروز خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/95815/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!