پیام فارس

آخرين مطالب

دستاوردهای دولت در استان فارس در نمایشگاه خدمت ارائه شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان "خدمت" برای دومین سال پیاپی در ضلع جنوبی بوستان آزادی شیراز در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه خدمت به دست عنایت الله رحیمی استاندار فارس و با همراهی مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی رسماً آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه که تا هشتم شهریور ماه برقرار است، برنامه‌های هنری و سرگرمی نیز در نظر گرفته شده است و مصاحبه‌ها و دیدارهای مستقیم مردمی، رادیویی و تلویزیونی نیز صورت می‌گیرد.
استاندار فارس در ساعات پایانی نخستین روز از هفته دولت از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و معاونان ایشان به گفت‌ و گو پرداخت و بر ضرورت اطلاع‌رسانی خدمات دولت تدبیر و امید به مردم و تقویت فضای نشاط و امید در جامعه تاکید کرد.
رحیمی در این نمایشگاه طی گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم فارس بیان داشت: خدماتی که طی دوازده دولت در جمهوری اسلامی ارائه شده، اثرات ژرفی بر زندگی مردم بر جای گذاشته است.
وی با بیان اینکه امروز یکی ازمطالبات مردم در روستاها اینترنت پرسرعت است، گفت: این در حالی است که در حدود سال‌های دهه 60 تا 70 به دنبال حل مسائل اولیه مردم همچون برق‌کشی و گازکشی و ساخت حمام و مدرسه بودیم.
استاندار فارس ادامه داد: امروز با توجه به توسعه کشور، دولت‌ سعی کرده‌ است پاسخ‌هایی قانع‌کننده به خواسته‌های مردم بدهد.
امنیت پایدار و تعامل با جهان اولویت دولت تدبیر و امید است
رحیمی با اشاره به اینکه شرایط داخلی و بین‌المللی برای دولت‌های متفاوت مختلف بوده است، اظهار داشت: در این دولت یکی از اولویت‌های مهم تعامل با جهان و ایجاد امنیت پایدار بوده است و امروز با وجود ناامنی‌هایی در کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشور ما از ثبات برخوردار است.
وی این امنیت را مرهون تلاش‌های همه ارکان‌های نظام و دولت دانست و اضافه کرد: طبیعی است که باید بتوانیم همه نیازهای مردم در ابعاد گوناگون برطرف کنیم و در این زمینه نیز دولت فعالیت‌های شایان توجهی داشته است.
مقام عالی دولت در استان فارس عنوان کرد: طی قریب به 6 سال گذشته شاهد رشد اقتصادی مناسب و افزایش صادرات بوده‌ایم و سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز صورت گرفته است؛ افزون بر این خدمات بسیاری در حوزه خدمات زیربنایی صورت گرفته است و توفیقاتی در زمینه گازرسانی، مسکن و اشتغال حاصل شده است.
وی با بیان اینکه توفیقات دولت تدبیر و امید در این مدت در زمینه مسائل اساسی بر اثر برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها بسیار بوده است، در این باره باید به گذر از گردنه تحریم بنزین با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید 102 میلیون لیتر بنزین و نیز استخراج 650 متر مکعب گاز از فازهای میدان گاز پارس جنوبی و همچنین تولید میانگین 278 هزار بشکه نفت خام از میدان های مشترک نفتی اشاره کرد.
استاندار فارس بیان کرد: با توجه به مطالبه فزاینده مردم تا رفع کامل انتظارات مردم فاصله داریم و دولت برای رسیدن وضع موجود به وضع مطلوب برنامه‌ریزی کرده است که امید است با ثبات اقتصادی بتوان به آن دست یافت.
رحیمی با بیان اینکه توانمندی‌ها و محدودیت‌ها به‌صورت توامان در استان فارس وجود دارد، بیان داشت: باید هر دو این مسائل را با هم دید.
وی در ادامه به دستاوردهای استان فارس در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس در کشاورزی رتبه دوم، در تولیدات زراعی و باغی و دامی مجموعاً رتبه دوم، در مواد معدنی مثل خاک‌های نسوز و صنعتی رتبه اول و در سنگ‌های تزئینی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
استاندار فارس با بیان اینکه این استان در زمینه برخورداری از شهرک‌های صنعتی جزو پنج استان اول کشور است، به دیگر توانمندی‌های فارس به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: استان فارس در گردشگری از برجسته‌ترین استان‌های کشور است و وجود بیش از 1400 بقاع متبرکه و امام‌زاده در حوزه گردشگری زیارت به فارس جایگاهی ویژه بخشیده است؛ همچنین ثبت بیش از 5 اثر جهانی و بیش از 3000 اثر ثبت ملی از دستاوردهای دولت در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.
رحیمی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌ها برای توسعه استان صورت گرفته است که از جمله آن‌ها باید به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه علمی اشاره کرد که وجود بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان، بیش از 10هزار پیوند در بیمارستان پیوند بوعلی سینای شیراز در زمره آن‌هاست.
خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی چالش‌های فارس است
استاندار فارس دست‌وپنجه نرم کردن با خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی را نیز از محدودیت‌های استان فارس دانست و خاطرنشان کرد: تالاب‌های ما براثر خشکسالی دچار تهدید شده است؛ همچنین در زمینه‌های دیگر همچون حمل و نقل باوجود اینکه برای توسعه زیربنایی و گسترش جاده‌ها در سطوح روستایی، فرعی، اصلی بزرگراه و آزادراه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، تلفات جاده‌ای ما بسیار است که البته این عقب‌ماندگی‌های زیربنایی، عقب‌ماندگی‌های تاریخی بوده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با قدردانی از دولت و مجلس طی 6 سال گذشته بیان کرد: حرکتی جهشی در ارتباط با توسعه زیربنایی استان در زمینه حمل و نقل صورت گرفته است که چشم اندازی امیدوارکننده را تصویر می‌کند.
رحیمی در ادامه بیان داشت: 557 میلیارد متر مکعب آب با بهره‌برداری از سدهای در دست احداث استان ذخیره‌سازی خواهد شد. اجرای 469 کیلومتر شبکه فاضلاب در فارس باعث ارتقای شاخص‌های سلامت در این استان شده است؛ همچنین در زمینه انرژی و برق شرکت برق منطقه‌ای به عنوان مجموعه‌ای موفق تلاشهای خوبی داشته است.
استاندار فارس ادامه داد: شرکت آبفای روستایی با توجه به خشکسالی‌هایی که داشته‌ایم و همچنین خشکی چاه‌ها تلاش‌های خوبی صورت داده‌اند و 790 روستا از سال 1392 تا به امروز آبرسانی شده است.
وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرها و روستاها در این دولت بسیار مد نظر قرار گرفت، ‌توضیح داد:تعداد شهرهای برخوردار از گازکشی در سال 92، 683 روستا بوده که به 1760 روستا با افزایشی معادل 158 درصد در سال جاری رسیده است.
رحیمی به فعالیت‌های حوزه مخابراتی نیز اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 92، 83 درصد بوده است که در سال جاری به 92 درصد رسیده است.
استاندار فارس از حوزه راهسازی به عنوان یکی از مطالبات اساسی و بحق مردم یاد کرد و عنوان داشت: در این زمینه به شدت کار شده است و اولویت‌های مردم در دستور کار قرار گرفته است و در هر جای استان که بنگریم به عنوان یک کارگاه راه‌سازی قابل اشاره است.
وی افزود: 1380 کیلومتر بزرگراه در استان فارس وجود دارد؛ همچنین میزان راه‌های اصلی 1820 کیلومتر است که در 6 سال گذشته 30درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزون بر این میزان راه‌های فرعی ما به 2820 کیلومتر است که رشد 21 درصدی را از ابتدای دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد. راه‌های روستایی نیز 10400کیلومتر با 14 درصد افزایش رسیده است.
استاندار فارس مسکن را یکی از نیازهای اساسی مردم عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت داده است؛ بدین‌صورت که تعداد کل مسکن مهر استان فارس در سال 1392 حدود 112 هزار واحد بوده است که 45هزار واحد آن تا آن سال تکمیل شده بود و تا سال 98، 59هزار مسکن مازاد بر آن به بهره‌برداری رسیده است.
رحیمی ادامه داد: حدود 8هزار واحد هم فاقد متقاضی یا تکمیل نشده است که در سال جاری طرح مسکن مهر نیز پایان خواهد یافت.
عدالت اجتماعی در حوزه ورزش فارس لحاظ شده است
استاندار فارس در حوزه ورزشی دید عدالت اجتماعی را بر استان حاکم دانست و افزود: تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و امروز 529هزار متر مکعب معادل 65درصد افزایش اماکن ورزشی سرپوشیده طی 6 سال را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین اماکن ورزشی روباز به 2500هزار متر مکعب با 60 درصد افزایش رسیده است.
رحیمی با اشاره به اینکه 831 پروژه جدید در هفته دولت تقدیم مردم می‌شود، گفت: بالغ بر 3200 میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده که در 11 سرفصل قابل دسته‌بندی شده است و تا پایان سال افقی بسیار روشن در پیش است و این نوید را می‌دهیم که در زمینه پروژه‌های زیربنایی و در زمینه رونق تولید جهش خوبی را شاهد خواهیم بود.
رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال 1360 در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
9885

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/95987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر