پیام فارس

آخرين مطالب

گشایش دفتر جهاددانشگاهی فارس در اقلید

رستگار: هدف جهاددانشگاهی قطع وابستگی ایران است علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رییس جهاد دانشگاهی فارس هدف نهایی و غائی این نهاد انقلابی را قطع وابستگی جمهوری اسلامی و استقلال کامل ایران از تمام قدرت‌ها به‌ویژه قدرت‌های استکباری دانست.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، مسعود رستگار که یکشنبه 12 آذر در آیین افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در شهرستان اقلید سخن می‌گفت، ضمن تبریك فرا رسیدن ایام هفته وحدت و همچنین پیروزی شیرین جبهه مقاومت در سوریه و عراق از همه مسئولان اقلید که همکاری كردند تا جهاد دانشگاهی بتواند گوشه‌ای از خدمات خود را در این شهرستان ارائه كند، قدردانی کرد .
وی به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طول دوران انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: جهاد دانشگاهی پیرو فرمان امام در مرداد سال 59 تشكیل شد و در روزهای اول که بحث استقلال مملكت ما مطرح بود، تمام تلاش جهاد دانشگاهی قطع وابستگی از قدرت‌ها به ویژه استكبار بوده و هست .
رستگار ادامه داد: بعدها که جنگ تحمیلی آغاز شد، عمده فعالیت جهاد دانشگاهی به سمت تأمین نیازهای جبهه‌ها رفت و كارهایی كه در آن مقطع جنگ در جهاد دانشگاهی انجام شد واقعا جهادگونه بود؛ اقداماتی از قبیل طراحی موشك‌های فونیكس و هواپیماهای اف 14 تا ا‍‍ژدرهای زیر دریایی که امروز به لطف الهی ما پیشرفته‌ترین اژدرهای زیردریایی را داریم .
رییس خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان فارس اضافه کرد: رویان، سلول‌های بنیان و همچنین فناوری‌های نانو و تحقیقات ناباروری و سرطان از جمله بحث‌هایی است كه جهاد دانشگاهی در اعلای درجه در این حوزه‌ها دارد فعالیت و خدمات‌رسانی می‌كند .
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون خدمات بسیاری خوبی را به نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده است، گفت: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در 4 حوزه فرهنگ، پژوهش، آموزش و همیاری در اشتغال تقسیم‌بندی می‌شوند و این فعالیت آخر نیز وظیفه‌ای است كه صراحتاً از سوی نظام و مجلس به عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شده است و خوشبختانه در همه حوزه‌ها موفق بوه است .
رستگار با تصریح اینکه در حوزه فرهنگ بسیاری از انجمن‌های متعددی در دانشگاه‌ها در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی و غیره وابسته به این نهاد در حال فعالیت هستند که موفق هم هستند، گفت: کلمه جهاد یعنی یك تلاش مقدس و بی وقفه و این پیشوند برای این نهاد مقدس بسیار مناسب است و جهاد دانشگاهی یا وارد كاری نمی‌شود یا تلاش می‌كند بهترین باشد .
رییس جهاد دانشگاهی فارس، فعالیت‌های دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: به واسطه آمارهایی که هر ماهه وزارت ارشاد ارائه می‌دهد، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با 42 درصد سهم خبری در رسانه‌های دگر رتبه اول را در کشور دارد و این خبرگزاری یک خبرگزاری بین‌المللی و مورد وثوق در نظام و سطح بین‌الملل است.
وی اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایكنا) خبرگزاری است كه به 42 زبان زنده دنیا فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی را منعكس می‌كند و تنها خبرگزاری است كه افتخار این را دارد كه مقام معظم رهبری خبرنگار افتخاری آن است و همچنین تنها خبرگزاری است كه عموم مراجع در داخل و خارج از كشور حامی آن هستند .
رستگار با تأکید بر اینکه خبرگزاری ایکنا توانسته است تا حدودی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل تکفیر مصون سازد، گفت: خبرنگاران ایکنا در كشورهای مختلف كسانی هستند كه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشورمان تحصیل كرده‌اند و بعد از انجام یکسری آزمون‌ها در این عرصه در حال فعالیت هستند .
عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین فعالیت‌های مرکز افکارسنجی(ایسپا) را یادآور شد و گفت: مركز افكارسنجی جهاد دانشگاهی كه تقریباً یكی از موثق ترین مراكز افكارسنجی است، در تمامی انتخابات مهم ملی، كارفرمایی به نام وزارت كشور دارد و کار ما در این مرکز صد درصد علمی و بدون حب و بغض سیاسی است .
وی بیان کرد: در كنار این با توجه به اینكه آمار و كسب اطلاعات از حوزه‌های مختلف كاری در جامعه می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای برنامه‌ریزی‌ها این مجموعه نظرسنجی ما در سطح استان برای دستگاه‌های بزرگ و مختلف استان اعم از استانداری آب و برق و گاز و مخابرات نیز خدماتی ارائه داده است .
رستگار با اشاره به فعالیت های مرکز امام و انقلاب اسلامی و مرکز گردشگری به مسئولان شهرستان اقلید پیشنهاد داد تا در بحث گردشگری بر روی برنامه‌های جهاد دانشگاهی حساب باز کنند .
رییس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی در حوزه پژوهش نیز اقدامات فاخری در سطح ملی و استان انجام داده است، شاهد این قضیه را تولید پهپادها و هواپیماهای فوق سبک و همچنین اژدرهای زیردریایی برشمرد .
وی با تصریح اینکه در حوزه آموزش جهاد دانشگاهی در حوزه هایی که دیگران حضور ندارند، به خصوص با محوریت اشتغال و توانمندسازی ورود پیدا می کند، گفت: ما به استناد وظیفه ذاتی كه داریم در وهله اول فارغ التحصیلان دانشگاهی را باید توانمند كنیم البته امروز در سطح کشور و به ویژه در استان فارس، ما خدمات خود را در این عرصه به دانشگاهیان محدود نکرده‌ایم و همگان را مدنظر قرار داده‌ایم .
رستگار با یادآوری فعالیت‌های اشتغال‌محور این نهاد گفت: آموزش‌های اشتغال محور، مشاوره‌های شغلی، تهیه طرح‌های تیپ شغلی و كمك كردن افراد برای بانك‌پذیر و بانك پسند كردن طرح‌های آنان كاری است كه می‌كنیم و مشكلی هم نداریم .
رییس جهاد دانشگاهی فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و همکاری‌های نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از تمام مسئولان این شهرستان درخواست کرد تا همکاری کنند این مرکز تبدیل به یک مرکز قدرتمند جهاد دانشگاهی در شمال فارس شود .
وی با تأکید بر اینکه ما در این شهرستان رقیب هیچ مؤسسه خصوصی نیستیم، گفت: ه جهاد دانشگاهی آمده كار آن‌ها را كم کند ضمن اینکه تلاش ما این است كه به سراغ آموزش‌هایی برویم كه بقیه ندارند .
رستگار، فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را در این شهرستان منوط به همکاری و اختصاص تجهیزات لازم به این خبرگزاری‌ها از سوی مسئولان دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی اقلید در رسانه‌ها كمتر انعكاس می یابد لذا ما آمادگی داریم با ایكنا این فعالیت‌ها را منتشر كنیم و ایسنا هم همینطور می تواند در عرصه اطلاع رسانی فعالیت های این شهرستان به خوبی فعالیت کند .
رییس جهاد دانشگاهی فارس همچنین جهت راه اندازی مرکز دانشگاه علمی ـ کاربردی در این شهرستان اعلام آمادگی کرد و گفت: ما این آمادگی را داریم که در هر کدام از مقاطع و رشته های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اگر تعداد متقاضیان شهرستان اقلید به 20 نفر برسد، کلاس های دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی را در اینجا برپا کنیم .
رستگار از نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در خواست کرد تا بودجه تملك دارایی های سرمایه ای كه مقداری رشد كرده است مدنظر قرار داده و كلیت جهاد دانشگاهی در سطح ملی و استان و شهرستان اقلید مدنظر داشته باشد كه بتوان با کمک این بودجه اقدامات خوبی انجام داد .
به گزارش ایسنا، دفتر جهاددانشگاهی شهرستان اقلید، دهمین دفتر شهرستانی جهاددانشگاهی استان فارس محسوب می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری