پیام فارس

آخرين مطالب

افتتاح پروژه‌های فرهنگی و ورزشی گامی برای تحقق انسان‌محوری در شیراز اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - فاز دوم از پارک تخصصی ورزشی بعثت شیراز با هدف توسعه فضا و تسهیل دسترسی شهروندان به امکانی ورزشی و فرهنگسرای حکمت در راستای ایجاد ظرفیتی برای پرداختن به هنرها و سبک‌های هنری شیراز، افتتاح شد تا گام دیگری در مسیر تحقق شهر انسان‌محور برداشته شود .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، در شرایطی که توسعه معابر، پل‌ها، تقاطع‌های ریز و درشت و افزایش تعداد ساختمان‌های مرتفع از نگاه برخی، اقدامات شاخص عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود، مدیریت شهری در شیراز حرکتی آرام اما مستمر را در مسیر توجه به عناصر انسانی در این کلانشهر را آغاز کرده است.
طی یکسال اخیر بخش اعظمی از طرح‌های تصویب و اجرا شده توسط شورا و شهرداری شیراز را پروژه‌هایی انسان محور تشکیل می‌دهد، پروژه‌هایی نظیر فرهنگسرا، مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی، پارک و بوستان، دوچرخه‌راه، پیاده راه و ... اقداماتی که از توازن نسبتا مناسبی در قسمت‌های مختلف این کلانشهر برخوردار است .
بوستان تخصصی ورزشی بعثت و فرهنگسرای حکمت، از طرح‌های انسان محوری به شمار می‌رود که طی دو روز گذشته و در بزرگداشت هفته دولت، توسط شهرداری شیراز به سرانجام رسید و افتتاح شد .
برای اجرای فاز دوم بوستان بعثت دارای مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین والیبال، بسکتبال، پارکور، تنیس خاکی، تنیس روی میز و محوطه ورزش صبحگاهی، اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان هزینه شده است؛ حرکتی که به حتم بر ارتقاء شاخص‌های تندرستی و سلامت جامعه تاثیری فزاینده خواهد داشت .
شهردار شیراز در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: رویکرد مجموعه مدیریت شهری اجرای پروژه هایی در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. از این رو فاز دو بوستان بعثت شامل مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری و زمین های ورزشی را احداث کردیم .
حیدر اسکندرپور ادامه داد: این پروژه ترکیبی از کاربری های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز است و به شهرداران مناطق گفته ام که در هر یازده منطقه با توجه به ظرفیت های موجود نیز پروژه ای با کاربری های مختلف مثل فاز دو پارک بعثت احداث کنند .
او گفت: مسیر دوچرخه سواری کوهستان در محدوده شهرداری منطقه 6 و مسیر دوچرخه سواری حاشیه رودخانه خشک در محدوده مناطق هفت و 11 از جمله پروژه های ورزشی – تفریحی در حال اجرای شیراز است .
وی با اشاره به رویکرد «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ مدار» گفت: شیراز دارای ظرفیت غنی باغات قصردشت و سابقه فرهنگی درخشان است که می تواند به ثروت و مایه افتخار این شهر تبدیل شود. امروز وظیفه ما و سایر دستگاه های متولی حفظ باغات قصردشت به عنوان گنجینه عظیم زیست محیطی و ثروت عمومی شیراز است .
اسکندرپور، شیراز را دارای فرهنگ درخشان و سابقه تمدنی طولانی دانست و افزود: در مدیریت شهری معتقدیم که می توان این ظرفیت فرهنگی شهر شیراز را تعالی بخشید و از آن به عنوان فرصت جدید برای این کلانشهر در عرصه های ملی و بین المللی استفاده کرد. از این رو افتتاح پروژه های فرهنگی همچون فرهنگسرای حکمت و اتمام عملیات عمرانی فرهنگسرای بهمن بیگی در بلوار طلاییه نمود عملی این دیدگاه و آغاز مسیر است .
او در آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت نیز گفته بود: برای رشد و توسعه کلانشهر شیراز باید در حوزه فرهنگی به زیرساخت‌ها و در حوزه نرم افزاری به رویکردها توجه داشته باشیم، از این رو طی سال جاری و سال آینده پروژه های فرهنگی متعددی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار به بهره برداری می رسد .
اسکندرپور گفت: چشم انداز افتتاح فرهنگسرای حکمت تبدیل آن به قطب فرهنگی و هنری شیراز است، تا شاهد حضور شهروندان و به ویژه جوانان برای فراگیری هنرهای سنتی و اصیل شیراز در آن باشیم .
شهردار شیراز تاکید کرد: معتقدیم مهمتر از احداث یک ساختمان به عنوان فرهنگسرا، فراهم آوردن زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده شهروندان از آن فرهنگسرا است. از این رو محوریت و مدیریت فرهنگسراها باید توسط مردم، گروه های مردم نهاد و هیات های فرهنگی و مذهبی انجام شود و شهرداری امکانات فرهنگسراها را فراهم کند .
شهردار شیراز با اشاره به اتمام عملیات عمرانی فرهنگسرای فرزانگان و تداوم روند احداث مجموعه سینمایی جوان و آغاز عملیات اجرایی سالن تئاتر کفترک در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد که این پروژه‌ها به علاوه باغ ایرانی که در بلوار امیرکبیر قرار دارد، در نقاط کمتربرخوردار شیراز انجام شده و در حال انجام است .
شهردار شیراز همچنین از احیای پنج محور گردشگری در بافت تاریخی این کلانشهر به عنوان یک اقدام ماندگار یاد و خاطرنشان کرد که امروز بافت تاریخی فرهنگی شیراز جاذبه اقتصادی و گردشگری خود را بازیافته است و شاهد رونق این نقطه از شهر هستیم .
عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: فاز دوم بوستان بعثت فضایی ورزشی و تفریحی به منظور آرامش شهروندان فراهم کرده است و از مجموعه شهرداری برای احداث این بوستان تقدیر و تشکر می کنم .
لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه یک در آیین افتتاح بوستان بعثت عنوان کرد: سیاست های افزایش شادکامی و سعادت مندی شهروندان از رویکردهای کشورهای توسعه یافته می باشد و یکی از شاخص های این سیاست استفاده از فضاهای عمومی همچون بوستان ها برای افزایش تعامل شهروندان است .
دودمان خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت شهری تلاش داریم با افزایش فضاهای تفریحی، ورزشی و تعاملی همچون فاز دوم بوستان بعثت به سیاست شادکامی و سعادت مندی شهروندان توجه ویژه ای داشته باشیم .
براساس این گزارش شهرداری شیراز همزمان با هفته دولت 18 پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان را افتتاح کرد .
فاز دو پارک بعثت، فرهنگسرای حکمت، بلوار 60 متری تخت جمشید شرقی، پروژه مرمت و بدنه سازی گذرهای تاریخی خیابان کریم خان و لطفعلی خان زند، مسجد گنج و گذر حاج زینل، سامانه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز، سامانه نظارت بر حمل و نقل عمومی، حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق، لوله گذاری جمع آوری و دفع روان آب‌های جاری، تکمیل کندرو جنوبی بلوار دکتر حسابی، اجرای طرح هندسی و محوطه سازی اطراف حرم علی بن حمزه (ع) و پارک شهید قانعی و ... از این طرح‌ها بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/99268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور