پیام فارس
معرفی رییس جدید سازمان قطار شهری شیراز/ شهردار شیراز: مترو شفاف‌ترین مجموعه‌ی شهرداری است
شنبه 19 خرداد 1397 - 19:34:01
فارس آنلاین -
طی مراسمی ضمن قدردانی از اسدالله حاج‌زمانی رییس سابق سازمان قطار شهری شهرداری شیراز، حسن مرادی به‌عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه‌ی روسای قدیم و جدید سازمان قطار شهری گفت: مدیران و کارکنان مجموعه قطار شهری به علت تعامل با کارخانه ها و تولیدکنندگان بین المللی، نمایندگان جریان علمی و فنی ایران در خارج از کشور هستند، از این رو باید با ادبیات روابط تجاری بین الملل، آیین نامه معاملات دولتی، نحوه مدیریت پروژه ها بر اساس قوانین دولتی، شناخت ظرفیت های شهرداری و تلفیق با قوانین دولتی و ... آشنا باشند. بر این اساس شهرداری شیراز باید نگاه ویژه ای به سازمان حمل و نقل ریلی داشته باشد.
فرج‌اله رجبی افزود: سازمان حمل و نقل ریلی به لحاظ ظرفیت بالای فنی، اجرایی و ارائه کار باکیفیت و بدون کمترین انحراف از سازمان های نمونه کشور در حوزه قطار شهری است.
وی با اشاره به پیچیدگی ایجاد و توسعه خطوط قطار شهری عنوان کرد: دقت و کارآمدی خطوط مترو را می توان به عنوان شاخصی برای سنجش میزان کیفیت خدمات شهری در نظر گرفت و توسعه آن می تواند جایگاه شهر شیراز را از نظر چگونگی ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران ارتقا دهد.
رجبی با بیان اینکه طی سال های گذشته در زمینه ایجاد و توسعه خطوط قطار شهری طعم تحریم و محدودیت های خرید و تأمین قطعات از کشورهای خارجی را چشیده ایم، افزود: من به عنوان یک شهروندی شیرازی از مهندس حاجی زمانی رییس پیشین سازمان حمل و نقل ریلی که با صرف وقت و دقت زیاد زمینه توسعه قطار شهری را فراهم کرد، سپاسگزارم.
وی با اشاره به تجربه 16 ساله سرپرست جدید سازمان حمل و نقل ریلی در حوزه های ساخت، خرید خارجی، مدیریت پروژه و نصب و راه اندازی تجهیزات، مهندس مرادی را از سرمایه های قطار شهری شیراز و ایران دانست.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این آیین با اشاره به لزوم تحقق اعتبارات دولتی برای تکمیل خطوط مترو گفت: از نمایندگان شهر شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تخصیص منابع ویژه مالی برای تکمیل خط یک و بهره برداری از خط 2 متروی شیراز هستم.
ساسان تاجگردون افتتاح خط یک مترو را با توجه به منابع مالی دولت کاری عظیم دانست و خاطر نشان ساخت: با همراهی مدیران استانی و شهری این خط افتتاح و تکمیل شد؛ هم اکنون نیز باید شاهد این همراهی برای بهره برداری از خط 2 مترو که منجر به افزایش رفاه شهروندان در مناطق کمتر برخوردار شیراز می شود، باشیم.
شهردار شیراز نیز پاک دستی، پرکاری و سلامت را فصل مشترک مدیران قطار شهری از ابتدا تا کنون عنوان کرد و گفت: قطار شهری شیراز از جمله سازمان هایی است که همواره گزارش های مالی شفاف، سالم و به دور از شبهه ارائه داده است.
حیدر اسکندرپور گفت: قطار شهری از آن دست سازمان هایی است که از همان ابتدا، مبتنی بر دانش روز دنیا شکل گرفته و مدل مدیریتی آن می تواند به عنوان الگو به تمام زیرمجموعه های شهرداری تسری یابد.
وی با اشاره به ضرورت تجربه و شناخت کافی برای انجام بهینه امور در حوزه مدیریت شهری، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه این سازمان و دشواری های کار آن در شرایط فعلی، فردی را به عنوان سرپرست جدید سازمان انتخاب کردیم که از زمان آغاز عملیات اجرای پروژه قطار شهری شیراز در سازمان حضور داشته و امروز می تواند با دانش، چابکی و نگاه و اندیشه جوان خود با بهره گیری از تجربه ای16 ساله، همراه با شناخت کافی از دو حوزه ساخت و بهره برداری، روند پیشرفت این پروژه را ادامه داده و اتفاقات خوشی را رقم بزند.
اسکندرپور شرایط نامساعد اقتصادی و محدودیت های تأمین قطعات از کشورهای خارجی را مهم ترین چالش های اجرای قطار شهری برشمرد و اظهار داشت: تا کنون تلاش بر این بوده است که خللی در روند پیشبرد پروژه وارد نشود؛ کمااینکه با اجرای چهار ایستگاه دیگر، خط یک تکمیل می شود و همزمان با این عملیات، تا کنون حفاری بیش از 50درصد از مسیر خط دو نیز انجام شده و امکان سنجی اقتصادی خط 3 نیز به پایان رسیده است. در چنین شرایطی انتظار می رود سرپرست جدید با همت بلند و تلاش شبانه روزی خود، استفاده بهینه از ظرفیت مهندسان متخصص آن سازمان و همکاری و همراهی دیگر مسئولان دلسوز شهری تمامی کارها را به سامان برساند.
شهردار شیراز در ادامه با بیان این مطلب که خط2 مترو شیراز محدوده جنوب شهر را به نقاط مرکزی و گردشگری شهر وصل می کند، گفت: این خط به دلیل ایجاد فرصت حمل و نقل سریع و آسان برای مناطق کمتر برخوردار، اهمیت ویژه ای دارد اما ضروریست در کنار آن به اجرای خط 3 نیز رسیدگی شود؛ چراکه بر اساس مطالعات دانشگاه شیراز، مسیر خط 3 مترو شیراز روی پرترافیک ترین محورهای شهر تعریف شده و میزان تقاضای سفر در این مسیر در بالاترین حد قرار دارد؛ همچنین این خط بار ترافیک غرب شیراز را نیز کاهش می دهد از این رو فراهم ساختن زمینه اجرای آن در ادامه خط یک و تعریف اعتبار ویژه در بودجه سال 98 از اولویت های مجموعه مدیریت شهریست.
اسکندرپور ضمن تقدیر از رییس پیشین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، مهندس اسدالله حاجی زمانی را فردی پرتلاش، پی گیر، پاکدست و با حوصله دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل بازنشستگی، سرپرستی مجموعه قطار شهری شیراز به دست شخص دیگری سپرده شده است اما بی شک قطار عمران و توسعه شهر شیراز برای حرکت سریع و رو به جلو، نیازمند توان، تجربه و تخصص مدیران پیشین خود است؛ از این رو مهندس حاجی زمانی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی، مجموعه شهرداری شیراز را در مسیر خدمتگزاری به شهروندان شریف شیراز، یاری خواهد رساند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در آیین تکریم رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز و معارفه سرپرست جدید آن با بیان این مطلب که مردم سهامدار مدیریت شهری هستند، گفت: مجموعه شورا و شهرداری باید تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهند چون شهروندان در شکوفایی مدیریت شهری و دستیابی آن به نقطه مطلوب خدمت رسانی نقش اساسی دارند.
نواب قائدی توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی را بستر ساز تحقق عدالت اجتماعی و عدالت شهری دانست و اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با در پیش گرفتن رویکرد انسان محوری در مسیر افزایش کیفیت و توسعه خدمات ارائه شده به شهروندان گام می گذارد و در این راه با الگوگیری از کشورهای پیشرفته دنیا، ایجاد پیاده راه ها و توسعه خدمات حمل و نقل عمومی مانند مترو را جزو برنامه های اصلی خود قرار داده است.
وی در این آیین خطاب به سرپرست جدید سازمان حمل و نقل ریلی گفت: انتظار دارم، تکمیل و بهره برداری از خط دو قطار شهری شیراز را به منظور تحقق عدالت شهری پیگیری کنید.
نماینده شورا در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سرپرست جدید پیش تر معاون بهره برداری این سازمان بوده، گفت: ساخت، توسعه، تجهیز و بهره برداری از جمله حوزه های مهم در مجموعه قطار شهری است و کمبود بودجه بیشترین تاثیر را به علت نمود بیرونی بر حوزه بهره برداری می گذارد، اما متروی شیراز تاکنون در این زمینه با مشکل روبرو نبوده است. از این رو انتخاب مهندس مرادی توسط شهردار شیراز، انتخابی شایسته است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از مدیران استانی و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواست تا شهردار و شورا را در احداث زیرساخت های مترو یاری کنند.
سرپرست جدید سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه طی دو سال آینده شاهد تکمیل و افتتاح کلیه ایستگاه های خط یک قطار شهری شیراز خواهیم بود و گفت: امسال خط 3 متروی شیراز کلنگ زنی می شود و مطالعات خطوط چهار، پنج و 6 را ساماندهی می کنیم.
حسن مرادی با بیان این مطلب که امروز باید با استفاده از تجربیات کسب شده در اجرای خط یک و توان نیروهای متخصص، در راستای کاهش زمان و هزینه ی تکمیل خط 2 متروی شیراز گام بگذاریم، کاهش سرفاصله زمانی قطارهای مترو، افزایش زمان بهره داری و استفاده از مترو در شبانه روز و فعالیت مترو در روزهای تعطیل را از جمله برنامه های سازمان حمل و نقل ریلی در راستای افزایش خدمات رسانی خط یک مترو به شهروندان دانست.
وی فرهنگسازی را از جمله مؤلفه های تاثیرگذار بر استفاده شهروندان از مترو دانست و عنوان کرد: با افزایش تعداد مسافران بخشی از هزینه های بهره برداری مترو تامین می شود.
سرپرست جدید سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه هم اکنون 300 کیلومتر خط مترو در کشور در حال بهره برداری است، افزود: در مجموع تاکنون 15 میلیارد دلار برابر با مجموع 20 سال بودجه شهرداری شیراز برای بهره برداری و تکمیل مترو در کشور سرمایه گذاری شده است اما با این وجود سازمان قطار شهری ساختار منسجم و مدونی ندارد. امروز با توجه به هزینه بالای توسعه خطوط مترو نیاز داریم که تشکیلات و ساختار مناسب برای سازمان قطار شهری در کل کشور تدوین شود تا در گام های بعدی روند توسعه حمل و نقل سریع و آسان دچار مشکل نشویم.
اسدالله حاجی زمانی رییس پیشین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز پس از 6 سال تلاش برای راه اندازی خط یک، شروع عملیات عمرانی خط دو و انجام مطالعات خط 3 قطار شهری شیراز به دلیل بازنشستگی، جای خود را به حسن مرادی که معاون بهره‌برداری این سازمان بود، داد.
انتهای پیام

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/29295/معرفی-رییس-جدید-سازمان-قطار-شهری-شیراز--شهردار-شیراز--مترو-شفاف‌ترین-مجموعه‌ی-شهرداری-است
بستن   چاپ