پیام فارس
میز خدمت الکترونیکی اداره کل استاندارد فارس راه اندازی شد
چهارشنبه 6 تير 1397 - 16:05:39
فارس آنلاین - شیراز- مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: میز خدمات الکترونیکی این اداره کل با هدف انجام به موقع، سریع و آسان امور، فعالیت خود را با ارایه 17 مورد خدمت آغاز کرد.
مرتضی رهنما، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان از این پس به جای مراجعه حضوری به اداره کل استاندارد فارس می توانند 17 مورد خدمات این اداره کل را با رجوع به این سامانه به نشانی httP//shiraz.isiri.gov.ir دریافت کنند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه در حقیقت ما میز خدمت را به منازل و محل کار شهروندان برده ایم و بر این باوریم که با فعال شدن این سامانه، میزان مراجعه مردم به این اداره کل 70 درصد کاهش می یابد.
رهنما، در مورد عناوین 17 خدمت اداره کل استاندارد فارس هم گفت: صدور، تمدید، ‌تعلیق و ابطال پروانه های کاربرد نشان استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد، تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، تایید صلاحیت آ‍زمایشگاه های همکار از جمله این خدمات است.
او بیان کرد: تایید صلاحیت شرکت های بازرسی، نظارت بر کیفیت خدمات مشمول استاندارد شامل آسانسور، تجهیزات موجود در شهربازی ها، دیگ های بخار، ‌جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG)، واحدهای انرژی بر، سردخانه، خودرو و نیرو محرکه و تدوین استانداردهای ملی در زمره این خدمات به شمار می آید.
رهنما گفت: از دیگر خدمات این اداره کل می توان به مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، صدور پروانه کارشناسی استاندارد حقوقی (پروانه اشخاص حقوقی متقاضی تهیه پیش نویس استانداردهای ملی)، تایید صلاحیت شرکت های گواهی دهنده و تایید صلاحیت شرکت های آموزشی همکار اشاره کرد.
وی ادامه داد: تایید صلاحیت کارشناسان استاندارد حقیقی، صدور مجوز کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری، ارزیابی و اعلام ماهیت کالای وارده و صادره، نظارت بر عملکرد وسایل توزین سنگین، پلمب گذاری وسایل توزین سبک، آزمون نازل های سوخت مایع و نظارت بر عملکرد وسایل توزین سبک نیز از دیگر خدمات این اداره کل محسوب می شود.
به گفته رهنما، مشخص بودن مسئول خدمت به همراه شماره تلفن تماس، بیان شرح گردش و نحوه دریافت خدمت به زبان بسیار ساده، مشخص بودن زمان انجام خدمت، مشخص بودن تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمت و بارگذاری تمام مدارک بر روی میز خدمت الکترونیکی برای دریافت و تکمیل آنها، از ویژگی های این سامانه است.
مدیر کل استاندارد فارس از متقاضیان دریافت خدمات یاد شده خواست که قبل از مراجعه حضوری به این اداره کل ابتدا به سامانه میز خدمت الکترونیک مراجعه کنند تا در صورت دریافت خدمت مورد نظرشان نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.
وی افزود: مراجعه کنندگان به سامانه میز خدمت الکترونیک اداره کل استاندارد فارس چنانچه نسبت به نحوه خدمات دهی این میز گلایه و شکایتی داشتند می توانند از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات این سازمان، سامانه تلفنی 1517، سامانه تلفنی 111 (سامد)، سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور و یا مراجعه حضوری به مسئول هر یک از این خدمات اقدام کنند.
سازمان اداری و استخدامی کشور طبق بخشنامه ای در آذرماه سال 96 دستورالعملی به اداره ها و سازمان ها ابلاغ و بر اساس آن دستگاه های اجرایی و استانداری ها را مکلف کرد که برای ارایه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت مندی آنها نسبت به برنامه ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل میز خدمت الکترونیکی و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.
این دستورالعمل که با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری مطرح شده، تمام دستگاه های اجرایی را موظف می کند که نسبت به راه اندازی این میز تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند اقدام کنند.
6122 /6118

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/32860/میز-خدمت-الکترونیکی-اداره-کل-استاندارد-فارس-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ