پیام فارس
مدیرکل استاندار فارس مطرح کرد:
معرفی مسئولان کنترل کیفیت نمونه/ راه اندازی میز خدمت الکترونیک
یکشنبه 10 تیر 1397 - 11:04:53 AM
ایسنا
فارس آنلاین - مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: مسئولان کنترل کیفیت نمونه شاغل در واحدهای تولیدی استان فارس، مشخص و معرفی خواهند شد.
  مرتضی رهنما گفت: حدود 1100 کارشناس متخصص به عنوان مسئول کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی دارای علامت استاندارد استان فارس، دارای گواهینامه تایید صلاحیت معتبر از اداره کل استاندارد هستند.
رهنما افزود: مسئولیت نظارت بر اجرای استاندارد و کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی دارای علامت استاندارد برعهده مسئولین کنترل کیفیت بوده و باید سالیانه حداقل 20 ساعت دوره آموزشی تخصصی ضمن خدمت را طی کنند.
وی افزود: ارتقای دانش فنی مسئولین کنترل کیفیت و آشنایی آنان با جدیدترین استاندارد های موجود در زمینه کیفیت محصولات تولیدی نقش اساسی دارد.
مدیر کل استاندارد فارس گفت: باهدف ارزیابی مدیران کنترل کیفیت و براساس شاخص هایی نظیر مشارکت در تدوین و اصلاح استانداردهای ملی، فعالیت ‎ های تحقیقاتی مرتبط با محصول تولیدی، میزان رشد بهبود کیفیت نسبت به سال قبل، کنترل و نظارت برمواد اولیه فرآیند و محصول نهایی، حضور فعال در دوره ‎ های آموزشی، ارسال مستمر گزارش ‎های کنترل کیفیت به اداره استاندارد و همچنین همکاری و فعالیت در زمینه رفع نواقص و مشکلات موجود، اداره کل استاندارد مطابق دستورالعمل فرایند انتخاب مسئولان، کارشناسان سنجش شده و افراد نمونه انتخاب م معرفی می شوند.
رهنما از واحدهای تولیدی خواست که مستندات مرتبط با این سنجش و ارزیابی را تا حداکثر 14 تیرماه به اداره کل استاندارد فارس تحویل دهند و گفت: برای اطلاع از جزئیات این موضوع متقاضیان می توانند به نشانی shiraz.isiri.gov.ir مراجعه کنند.
وی افزود: اداره کل استاندارد فارس مسئولین کنترل کیفیت نمونه را بر اساس امتیازات کسب شده دو سطح استانی و ملی انتخاب و مهرماه همزمان با روز جهانی استاندارد معرفی خواهد کرد.
مدیرکل استاندارد فارس همچنین از راه اندازی میز خدمات الکترونیکی این اداره کل با هدف تسریع و تسهیل در روند امور مرتبط خبر داد و گفت: این میز خدمت 17 مورد خدمت را ارائه می کند.
رهنما خاطرنشان کرد: افراد می توانند با مراجعه به سامانه این اداره کل به نشانی httP//shiraz.isiri.gov.ir خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه در حقیقت ما میز خدمت را به منازل و محل کار شهروندان برده ایم و بر این باوریم که با فعال شدن این سامانه، میزان مراجعه مردم به این اداره کل 70 درصد کاهش می یابد .
به گفته رهنما، مشخص بودن مسئول خدمت به همراه شماره تلفن تماس، بیان شرح گردش و نحوه دریافت خدمت به زبان بسیار ساده، مشخص بودن زمان انجام خدمت، مشخص بودن تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمت و بارگذاری تمام مدارک بر روی میز خدمت الکترونیکی برای دریافت و تکمیل آنها، از ویژگی های این سامانه است .


http://www.Fars-Online.ir/fa/News/33959/معرفی-مسئولان-کنترل-کیفیت-نمونه--راه-اندازی-میز-خدمت-الکترونیک
بستن   چاپ