پیام فارس
خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به 30 خدمت رسید
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 1:36:09 PM
ایرنا
پیام فارس- امیر عباس تقی پور  افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل 44 قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاش ورود در عرصه تصدی گیری و اجرای تبصره یک بند چهار ماده 12 قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری های رسمی اقدام کرده است.
وی ادامه داد: اکثر خدمات کارگزاری ها تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه آنها توسط سایر درگاه ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست اما برخی خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 272 کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام 25 فرایند و انجام سالانه افزون بر 40 میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از 42 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر سازمانی هستند.
تقی پور تصریح کرد: ارائه خدماتی همچون ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت دریافت خدمات، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد شده است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به واحدهای اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است اما این مرحله از ارتقاء خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می توان به چالش هایی از قبیل تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت های ضعیف ارتباطی کشور و سطح دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در زمینه صدور دفاتر درمانی، پروژه حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد.
تقی پور گفت: در بحث فضای فیزیکی کارگزاری ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری های رسمی در ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیندها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی که در پی انتشار گزارشی با عنوان `سیستم قطع است` در خبرگزاری جمهوری اسلامی مورخ دوم بهمن ماه جاری با ایرنا سخن می گفت، از این خبرگزاری به دلیل دقت و حساسیت در راستای استیفای حقوق شرکای اجتماعی این سازمان قدردانی و آخرین تلاش ها برای تحقق دولت الکترونیک در سازمان متبوعش را بیان کرد.

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/79861/خدمات-الکترونیک-تامین-اجتماعی-به-30-خدمت-رسید
بستن   چاپ