پیام فارس
پاسخ شهرداری شیراز به انتقاد از تبلیغات ضعیف ماه رمضان
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 17:20:13
پیام فارس - شهرداری شیراز به انتقادات از ضعف تبلیغات محیطی برای ماه رمضان و نوروز پاسخ داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در پاسخ به اظهارات فرماندار شیراز درباره عدم فضاسازی ماه رمضان و نوروز در سطح شهر شیراز اعلام کرد: با توجه به آغاز سال نو و تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌ها و اقداماتی جهت نمود هر چه بهتر این دو موضوع در شهر شیراز برنامه ریزی و اجرا شده است.
در این جوابیه آمده است:
در راستای فضاسازی و آماده سازی محیط شهری شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، بیش از 2500 متر بنر با موضوع ماه مبارک رمضان و تکریم این ماه روی پل‌ها و بیلبورد‌های سطح شهر نصب شده است. همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده، تیزر‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و بهار قرآن نیز تهیه و تولید شده و هم اکنون از تلویزیون‌های شهری در حال پخش است. 
در راستای فضاسازی شهری طاق نصرت‌هایی نیز با موضوع ماه رمضان در سطح شهر شیراز نصب شده تا شهروندان و مسافران تقارن رمضان و نوروز را به عینیت مشاهده کنند.
انتقاد فرماندار شیراز از دستگاه‌های متولی فرهنگ درباره فضاسازی ماه رمضان و نوروز در راستای پیچیدن عطر قرآن در مراکز گردشگری و محلات، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز محافل جز خوانی قرائت قرآن به مدت یک ساعت از 17 عصر لغایت 18 در فضا‌های شهری همچون باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ جنت و دروازه قرآن؛ ویژه برنامه سی مسجد سی محفل در مساجد محلات؛ جشنواره مناجات خوانی و آوا‌های رمضان در قالب اجرای نوا‌های ویژه رمضان توسط برترین مناجات خوانان کشور از یکم لغایت 10 فروردین از ساعت 9 تا 11 صبح و 18 تا 20 شب در محور حافظیه و پیشخوان باغ عفیف آباد و نمایشگاه دیجیتال قرآنی و پرفورمنس قرآنی از ساعت 18 عصر لغایت 24 در این محور در محل باغ ملی برگزار می‌کند.
علاوه بر این، تیزر و پادکست‌های ماه رمضان جهت غنی سازی فضای مجازی تهیه و منتشر شده، ویژه برنامه صبح نوروز در قالب معرفی آیین‌های مردم شیراز در نوروز و ماه مبارک رمضان از بیست و نهم اسفند لغایت نهم فروردین از ساعت 9 صبح لغایت 12 در محل باغ جهان نما برگزار و سفره‌های افطاری ساده توسط شهرداری‌های مناطق یازده گانه در قالب هر منطقه سه ایستگاه افطاری بر پا می‌شود. از سوی دیگر در مساجد سطح شهر و مراکز پر تردد سطح شهر همچون ارگ کریمخانی، حافظیه و عفیف آباد، توزیع افطاری ساده در میان شهروندان روزه دار به صورت ایستگاه‌های سیار و ثابت صورت می‌گیرد.
در خصوص ساخت و نصب المان‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و نوروز نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اقدام به تهیه بیش از 137 المان با موضوع ماه مبارک رمضان و نوروز کرده که با توجه به چهارشنبه سوری و احتمال وارد شدن خسارت، نصب آنها بعد از این روز آغاز و بخش عمده‌ای نصب شده است.
اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام می‌دارد با توجه به اقدامات صورت گرفته و مستندات و تصاویر موجود که در سطح شهر مشهود است، اینگونه به نظر می‌رسد که گزارش مذکور بدون بازدید میدانی و عدم مصاحبه با مدیران مربوطه در شهرداری انتشار یافته و بررسی و ارزیابی عملکرد سایر دستگاه‌های متولی که وظیفه ذاتی بسیاری از آنان اقدامات فرهنگی و تبلیغی است نیز در گزارش مغفول مانده است.
انتهای پیام/424

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/802155/پاسخ-شهرداری-شیراز-به-انتقاد-از-تبلیغات-ضعیف-ماه-رمضان
بستن   چاپ