پیام فارس
قدردانی از حامیان حقوق مصرف کنندگان در فارس
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 11:08:20 AM
ایسنا

پیام فارس- آیین پایانی هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان فارس برگزار شد .

محمد ابراهیم صداقت، دبیر جشنواره، در این آیین به ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: برای این دوره 128 واحد ثبت نام کردند که 66 واحد، تولیدی و 62 واحد خدماتی بودند .

وی با بیان اینکه برای ارزیابی بهتر واحدهای ثبت نام شده از تیرماه امسال گروه مشاوران نیز به جمع دبیرخانه اضافه شدند، عنوان کرد: واحدها به صورت دلخواه از 17 شهریور تا پایان مهرماه برای ثبت نام فرصت داشتند .

دبیر هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس اضافه کرد: 24 ساعت آموزش برای ارزیابان برگزار شد تا از 10 آذر تا 11 بهمن ماه به صورت حضوری وضعیت واحدهای ثبت نام شده را ارزیابی کنند .

صداقت با بیان اینکه برنامه های متعدد دیگری نیز برای ارتقای کیفیت این جشنواره پیش‌بینی شد، تصریح کرد: راه اندازی رادیو حامی و اپلیکیشن حامی از جمله این موارد بود و 20 پادکست برای پخش از رادیو حامی تهیه شد .

به گفته وی تدوین مدل ارزیابی جشنواره امسال با سال های پیشین متفاوت بود که تا پایان خرداد سال آینده این طرح به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور ارائه می شود .

دبیر هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس با اشاره به اینکه 88 واحد به عنوان واحدهای منتخب و برتر انتخاب شدند، اظهار کرد: در حوزه خدماتی 41 واحد و در حوزه تولیدی 47 واحد به عنوان واحدهای برتر شناخته شدند .

صداقت اضافه کرد: در بخش صنایع 14 واحد تندیس طلایی، 5 واحد تندیس نقره ای، 6 واحد تندیس برنزی و 22 واحد گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را دریافت کردند و در بخش خدماتی نیز به 6 واحد تندیس طلایی، به 4 واحد تندیس نقره ای، به 9 واحد تندیس برنزی و به 22 واحد نیز گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعطا شد .

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، نیز در این آیین با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته حقوق مصرف کننده جایگاه خاصی در ضوابط و قوانین دارد و می تواند سیاست تولید را تعیین و تولید کننده را به سمت تولید کالاهای باکیفیت هدایت کند، گفت: در کشور ما استاندارد اجباری اما در سایر کشورها استاندارد تشویقی است زیرا مصرف کنندگان هستند که شرایط تولید را برای تولیدکنندگان تعیین می کنند .

فریبرز رضازاده،  بیان کرد: طی چند سال اخیر فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتریان در کشور گسترش یافته و امیدوارم این جشنواره‌ها بتوانند فرهنگ تولید کالای با کیفیت و انتخاب این کالاها توسط مصرف کنندگان را نهادینه کنند.


http://www.Fars-Online.ir/fa/News/82442/قدردانی-از-حامیان-حقوق-مصرف-کنندگان-در-فارس
بستن   چاپ