پیام فارس
هفته روابط عمومی
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 8:29:12 AM
روزنامه نیم نگاه
پیام فارس - روزنامه نیم نگاه در شماره 6124 در نوشتاری به قلم سمیه یگانه با گرامیداشت 27 اردیبشهت و هفته روابط عمومی به موضوع به کاری گیری روابط عمومی فعال ، پویا و متخصص در سازمان ها و نهادها پرداخت.
در این نوشتار به قلم معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس و مسوول کمیته اجرایی و امور اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فارس آمده است : 27 اردیبهشت به عنوان روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، نامگذاری شده اســت که در کشــورمان نیز ، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات مراسم مختلف و برنامه هایی در بزرگداشت این مناسبت اجرا می شود.
نقــش و جایگاه روابــط عمومی در عصر کنونی قابل انکار نیســت، تا جایی که موفقیت سازمانها ،ادارات و موسسات خصوصی و دولتی به عملکرد روابط عمومی آنها وابسته است.
امروزه مجموعه روابط عمومی بــه عنوان حلقه ارتباطی بین مدیران و کارکنان درون و برون ســازمان نقش چشــمگیری در فرآیند دسترســی مدیران و افکار جمعی با کارکنان دارد.
مجموعه روابط عمومی می تواند با برنامه ریزی در جهت ایجاد ،حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند و از سویی درگاه ارتباطات سازمان با محیط بیرون سازمان و حتی در سطح بین الملل باشد.
روابط عمومی ها می توانند با حضور در حلقه های تصمیم گیری و استراتژیک، مدیریت سازمان را به سمت موفقیت سازمانی و تعالی سازمانی هدایت کنند.
مدیــران باهوش و موفق همواره از روابط عمومــی به عنوان ابزار قوی مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای و علمی و الکترونیکی در عصر ارتباطات بهره می برند.
در سالهای گذشــته به سهم خود شاهد موفقیتهای مدیران و مسئولینی بوده ام کــه به صورت هوشــمند و هدفمند از روابط عمومی بــه عنوان یک مرکز قوی ارتباطی و افکار ســنجی بهره برده اند تا جایی که در عمل پس از گذر زمان این دسته از مدیران شاهد رشد محسوس و موفقیت سازمانی بودند.
به نظر می رسد برخی دستگاه ها و یا مدیران چه در بخش های خصوصی و چه در بخش های دولتی به دلایل متعدد از جمله: فقدان شــناخت کافی از جایگاه روابط عمومــی ها و یا به دلیل عدم شــناخت از توانمندی های روابط عمومی ،کمتــر به این مجموعه ها توجه مــی نمایند! در حالی که روابط عمومی وظیفه تسهیل ارتباطات و خدمت به مجموعه مدیریتی و سازمانی را بر عهده دارد.
روابط عمومی کسب منافع کل سازمان را در کنار مدیریت و راس هرم سازمانی همواره مد نظر قرار داده است .
روابط عمومی موفق باید با کســب دانش روز و بهره گیری از پیشــرفته ترین دســتاوردهای موجود اعم از فعالیتهای ممکن در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری و تولیدات محتوایی سعی کند نسبت به شناخت کافی افکار عمومی در مورد سازمان متبوع خود تلاش نماید و خواسته ها و مطالبات برون ســازمان را شناسایی، دســته بندی و به مدیریت مجموعه ارائه کند و با تلاش در کســب رضایت مشتریان و ارباب رجوع محبوبیت مجموعه و دستگاه خود را افزایش دهد.
روز روابط عمومی روزی اســت بــرای یادآوری زحمــات و تلاش های فعالان این مجموعه که متاســفانه گاه فعالیت های زحمتکشــان این عرصه مورد بی مهری قرار گرفته می شــود.
باتبریک و گرامی داشــت هفتــه روابط عمومی و ارتباطات،صمیمانه از تلاشگران این عرصه ،پیشکسوتان وهمکاران قدردانی می نمایــم، امید که با تلاش مســتمر برای خدمت به مردم عزیــز، قدردان نعمات الهی باشیم.
منبع : روزنامه نیم نگاه
6113

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/86526/هفته-روابط-عمومی
بستن   چاپ