پیام فارس

آخرين مطالب

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس:

«شب های شعر فردا» تریبون معرفی نسل نو شاعران فارس است فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس گفت: برنامه «شب های شعر فردا» تریبون معرفی نسل نو شاعران فارس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هاشم کرونی که در نخستین نشست از سلسله برنامه های شب های شعر فردا سخن می گفت افزود: در واپسین سال های دهه هفتاد نسل نو شعر آن روزهای فارس تریبونی نداشتند و تریبون ها در اختیار نسل پیشین بود.
وی گفت:در آن ایام سیروس رومی پیشکسوت مطبوعات و ادبیات مسوولیت ادبیات فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت و نگاه زرف بینانه وی سبب شد تا طرحی تحت عنوان «شب های شعر فردا» طراحی کنیم.
کارشناس مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حاصل 9 جلسه شب های شعر فردا معرفی نسل نو آن زمان شعر فارس از طریق تریبونی رسمی برای عموم بود که بسیاری از آنها هم اکنون نام آوران شعر فارس هستند.
وی گفت: پس از سال ها نسل نو امروز شعر فارس در گپ و گفتی دوستانه خواهان آن بودند که این فرصت به آنها نیز داده شود. به هر صورت همراهی رییس حوزه هنری فارس که پشتیبان صداهای تازه و نفس های در راه است سبب شد که دفتر این شب شعر پس از پانزده سال گشوده شود.پ
کرونی اظهار داشت: به این دوستان جوان هم گفته ام امثال احد ده بزرگی و سیروس رومی دست ما بچه های دهه پنجاه و شصتی را گرفتند، ما برای شما بچه های دهه هفتادی فضا فراهم می کنیم و شما نیز قول بدهید که دو دهه بعد هوای بچه های نسل جوان آن روزها و نسل دهه نودی ها را داشته باشید.
وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم همانگونه که رییس حوزه هنری تاکید دارد به زودی بنیان های نقد ادبی را نیز تقویت کنیم تا آینه گی و نقادی جایگاه حقیقی خویش را در فضای ادبی فارس باز بیابد.
در ادامه این شب شعر جواد افرا و مرتضی رستمی از شیراز و نیلوفر حسینی از آباده به عنوان شاعران نخستین برنامه با اجرا و کارشناسی محمد رهام دبیر کارگاه ادبی شعر ترنج حوزه هنری فارس آثار خویش را قرائت کرده و به سوالات حاضران پاسخ گفتند.
هنر هفتم در شیراز اشراق را تجربه کرد
نشست های سینمایی ، اکران و نقد فیلم و مباحث پژوهشی سواد رسانه ای هفته اشراق با حضور مدرسان و اساتید میهمان برگزار شد تا هنر هفتم در شیراز، اشراق را نیز تجربه کند
بیژن کیا کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری فارس گفت: نخستین نشست با عنوان اکران و نقد سینمای غرب به موضوع نقش سینمای غرب در واگرایی جهان اسلام بود که دکتر قهرمانی اداره آن را بر عهده داشت.
وی افزود: در دومین نشست که به موضوع سواد رسانه ای اختصاص داشت بنده پیرامون نقش فضای مجازی در جامعه جوان سخن گفتم و نشست سوم که دومین بخش از موضوع سواد رسانه ای بود به موضوع نشانه شناسی اختصاص داشت که در آن سیدمحمد برفر به عنوان مدرس حضور داشت.
کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: آخرین نشست این سلسله برنامه ها به اکران فیلم های برگزیده جشنواره فیلم اشراق اختصاص داشت که این نشست نیز با نقد و بررسی مهدی بنکدار برگزار شد.
شایان ذکر است این نشست ها در قالب هفته فرهنگی هنری اشراق ویژه طلاب و فضلای هنرمند حوزه های علمیه سراسر کشور در شیراز برگزار شد.
نقش اشراق بر دیوارهای نگارخانه سوره
کارگاه های عملی هنرهای تجسمی اشراق در نگارخانه سوره حوزه هنری فارس برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.
مریم اکبرزاده کارشناس تجسمی و مدیر اجرایی این کارگاه ها ضمن بیان این مطلب گفت: همزمان با برگزاری هفته فرهنگی هنری اشراق کارگاه های عملی و ورکشاپ هایی نیز طراحی گردید.
وی افزود: قرار شد به صورت همزمان هنرمندان در رشته های مختلف هنرهای تجسمی کارهای عملی خویش را اجرا و تولید کنند که به همین منظور فضای مناسب برای ده نفر هنرمند میهمان از قم تدارک دیده شد.
مدیر اجرایی این سلسله کارگاه ها گفت: همزمان با این رویداد ورکشاپ های گرافیک و خوشنویسی نیز برای هنرمندان جوان شیرازی برگزار شد تا طی آن زمینه ارتباط و تبادل نظر هنرمندان نیز فراهم گردد.
وی گفت: در طول این مراسم از همراهی برخی اساتید و نام آوران هنر شیراز و اساتیدی همچون مجید چیزفهم، رستگار، اثنی عشری، خاکپور و عباسی و... نیز بهره مند شدیم که جای تقدیر فراوان دارد.
شایان ذکر است این نشست ها در قالب هفته فرهنگی هنری اشراق ویژه طلاب و فضلای هنرمند حوزه های علمیه سراسر کشور در شیراز برگزار شد.
برگزاری مسابقه خوانش کتاب در حوزه هنری فارس
آیین پایانی مسابقه ی خوانش کتاب در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار شد.
بیژن کیا کارشناس مسوول هنرهای تصویری حوزه هنری فارس ضمن اعلام این مطلب گفت: یکی از بخش های زیر مجموعه هنرهای تصویری در حوزه هنری گروه سینما-رسانه است که این رقابت را راه اندازی کرده است.
وی افزود: این مسابقه با هدف احیای فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی شکل گرفت. نحوه ی شرکت در این مسابقه به این ترتیب بود که شرکت کنندگان می بایست صدایی ضبط شده به مدت 120 ثانیه، شامل خوانش بخشی از کتابی به انتخاب خودشان را ارسال می کردند.
کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حدود 70 شرکت کننده در این مسابقه شرکت کردند که در نهایت آثار 60 نفر آنها مورد تایید ناظرین مسابقه قرار گرفت.
وی افزود: این افراد به 3 گروه20 نفره تقسیم و هر کدام در طی 24 ساعت فرصت جذب آرا از طریق فضای مجازی را یافتند و در نهایت از هر گروه 3 نفر با رای مردم به مرحله ی پایانی راه پیدا کردند.
کیا گفت: با توجه به این موارد کارگاهی در همین راستا با عنوان کارگاه فن و بیان و کتابخوانی بصورت رایگان برای تمامی شرکت کنندگان این مسابقه تشکیل شد تا همزمان با این کارگاه مرحله نهایی رقابت نیز انجام شود.
وی تصریح کرد: کارگاه آموزش فن بیان در سه بخش آموزشی برگزار شد و محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری فارس و ابوالفضل بوستانی مدیر گروه دوبلاژ دابآن که همکار برگزاری این رویداد بود به عنوان مدرس در جلسات حضور داشتند.
کارشناس مسوول هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: مرحله نهایی مسابقه با حضور 5 نفر منتخب شیرازی و صدای 3 شرکت کننده غیر حضوری و غایب برگزار شد و در نهایت فاطمه فرزانه به عنوان نفر منتخب اعضای حاضر در سالن انتخاب شد.
وی گفت: علاوه بر این انتخاب مردمی،گروه داوران متشکل از محمد کرم اللهی، ابوالفضل بوستانی و کوهپیما نیز پس از بررسی های خویش ناهید شیخ زاده، شرکت کننده غیر حضوری از یزد را به عنوان برگزیده ی هیئت داوران معرفی کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است