پیام فارس

آخرين مطالب

قائم مقام حوزه هنری استان فارس:

هفته اشراق ظرفیت‌های هنری حوزه‌های علمیه را آشکار کرد فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اعتقاد دارد كه هفته فرهنگی هنری اشراق، فرصتی بود كه ظرفیت‌های هنری حوزه‌های علمیه به ویژه در فارس را آشكار كرد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه‌ی هنری فارس، وحید فرجی با یادآوری اینكه هفته‌ی فرهنگی هنری اشراق، رویدادی ویژه طلاب و فضلای هنرمند حوزه‌های علمیه کشور و اتفاق فرهنگی قابل تاملی بود، گفت: یکی از اهداف مهم مااز برگزاری این هفته بسترسازی جهت شناخت و ایجاد ارتباط مستمر با طلاب و فضلای هنرمند استان فارس بود که این امر در قالب توزیع و تکمیل فرم هایی ویژه دنبال شد .
وی افزود: بحمدالله با همراهی مراکز حوزوی در بخش توزیع فرم های جمع آوری اطلاعات موفق به شناسایی قریب 400 نفر از هنرمندان در حوزه‌های علمیه استان فارس شدیم. این اتفاق برای نخستین بار رخ داده و اکنون با آشکار شدن ظرفیت های هنری حوزه های علمیه فارس، زمینه ارتقای این عزیزان و تشکیل کانون های ادبی هنری برای آنان فراهم شده است .
برگزاری 4نشست پژوهشی
دبیر هفته فرهنگی هنری اشراق گفت: در این رویداد فرهنگی هنری و در زمینه پژوهش4 نشست برگزار شد که نخستین نشست آن بررسی هنر تراز انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر گنجی و دکتر بازرگانی از قم و دکتر خالصی از شیراز بود که با اجرا و کارشناسی مهندس پارسایی برگزار شد .
وی افزود: سه نشست پژوهشی دیگر نیز در صدا و سیما برگزار شد و مباحث مختلفی را پیرامون هفته وحدت و آفرینش های خلاقه ی هنری مورد نقد و بررسی قرار دادند. بخش عمده این برنامه ها زنده بودند و بخشی نیز ضبط شده و پخش خواهند شد اما نکته مهم کیفیت قابل قبول این نشست ها بوده است .
برپایی کارگاه های تجسمی
فرجی گفت: در بخش تجسمی نمایشگاهی با حدود 60 اثر در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی در نگارخانه سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در نخستین روز افتتاح شد که تا پایان این هفته در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان هنر بود .
او ادامه داد: برنامه دیگر این بخش برپایی کارگاه ها و ورکشاپ هایی بود که به صورت همزمان در چند رشته برپا بود و هنرمندان میهمان از قم در این مجموعه تولید اثر داشتند؛ این بخش را مریم اکبرزاده کارشناس تجسمی به عنوان مسوول اجرایی کارگاه دنبال می کرد .
برپایی 4نشست سینمایی
معاون فرهنگی حوزه ی هنری فارس در تشریح برنامه های بخش هنرهای تصویری گفت: بخش هنرهای تصویری شامل برگزاری 4نشست بود که طی آن برخی اساتید به عنوان مدرس در نشست ها و کارگاه ها حضور یافتند که عمدتا چهره های قابل قبول و شناخته شده ای بودند .
فرجی گفت: نخستین نشست با عنوان اکران و نقد سینمای غرب به موضوع نقش سینمای غرب در واگرایی جهان اسلام با حضور دکتر قهرمانی اختصاص داشت .
برگزاری همایش بزرگ شعر و 2 نشست داستانی
قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادبیات را از دیگر بخش های این هفته عنوان و اضافه كرد: اداره این بخش را هاشم کرونی بر عهده داشت که در این بخش در دو حوزه شعر و داستان برنامه هایی را برای میهمانان و هنرمندان شیرازی تدارک دیده شده بود .
دبیر هفته فرهنگی هنری اشراق تصریح کرد: پرمخاطب ترین برنامه این هفته شب شعر بزرگ " مدافعان آفتاب و وحدت اسلامی " بود که با دو موضوع هفته وحدت و بزرگداشت شهدای مدافع حرم و با حضور حدود هزار نفر از مخاطبان برگزار شد .
وی افزود: این مخاطب شامل علاقه مندان فرهنگ و ادب، هنرمندان، خانواده شهدا خصوصا شهدای تیپ فاطمیون و روحانیون و ائمه ی جمعه و جماعات بود که در مجموعه سرزمین سبز صدرا که پشتیبان برنامه های این هفته بود و همکاری صمیمانه و بی دریغی با هفته اشراق داشت دلسروده های شاعران میهمان از قم و شاعران شیرازی را شنیدند .
معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: دیگر برنامه بخش ادبیات برنامه های داستان بود. در نشست عصر نویسنده چهارتن از نویسندگان میهمان از قم در کنار نام آوران داستان فارس همچون اکبر صحرایی و بیژن کیا و جمعی از نویسندگان کارگاه های داستان حوزه هنری فارس حضور یافتند .
وی با قدردانی از صدا و سیمای مركز فارس به واسطه‌ی پوشش خبری مناسب برنامه‌های این هفته، از خبرنگاران و همکاران رسانه ای نیز سپاسگزاری كرد و گفت: مجموعه این برنامه ها با همراهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به طوریكه بدون همراهی و همیاری آنها این برنامه شکل نمی گرفت؛ نهادهای درون استان اعم از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت حوزه علمیه استان مدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز خدمات حوزه علمیه در استان، اداره کل ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس،معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و اداره کل اوقاف و امور خیریه و مجتمع سرزمین سبز صدرا نیز ما را در این راه یاری کردند .
به گزارش ایسنا، هفته فرهنگی هنری اشراق ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور از 11 تا 14 آذرماه با همراهی مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و یاری نهادها و سازمان های استانی در شیراز برگزار شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید