پیام فارس

آخرين مطالب

معاون عمرانی شهرداری شیراز:

پروژه‌های عمرانی شیراز براساس اولویت تكمیل می‌شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: پروژه‌های عمرانی در شیراز را با توجه به اولویت‌ها، ضرورت‌ها و تاثیرگذاری بر بهبود جریان زندگی شهروندان، اجرایی و تكمیل می‌كنیم .
حسین آرگیو در گفت و گو با ایسنا منطقه‌ی فارس گفت: قطعا تمام پروژه‌های عمرانی كه مرحله‌ی اجرایی آن آغاز شده است را تكمیل خواهیم كرد اما تلاش ما بر این خواهد بود كه با در نظر گرفتن اولویت‌ها و در صورت ضرورت به شكل فاز بندی، پروژه‌ها را تكمیل و آماده بهره‌برداری كنیم .
وی با تاکید بر اینكه امكان طراحی و اجرایی شدن پروژه‌های جدید هم با توجه به نیازسنجی‌ها و اولویت‌ها وجود دارد گفت: امکان جایگزینی برخی پروژه ها با پروژه هایی که کلنگ زنی شده اند اما کار عمرانی آن آغاز نشده وجود دارد .
آرگیو با اشاره به اینكه بهره‌برداری از یك پروژه ممكن است قبل از كامل شدن و افتتاح رسمی آن انجام شود، گفت: اگر بهره‌برداری از یك پروژه یا بخشی از یك پروژه، مشكلی از شهر و شهروندان را حل كند و تسهیل امور را به‌دنبال داشته و مانع از اجرای بخش‌های دیگر كار نباشد، در بهره‌برداری از آن درنگ نمی‌كنیم .
وی با تصریح اینكه تمام پروژه‌ها براساس قانون به پیمانكاران واجد شرایط واگذار می‌شود، گفت: مجری پروژه‌های بزرگ شهرداری معمولا سازمان عمران است؛ در خصوص سایر پروژه‌ها هم، مناقصه ملاك واگذاری است؛ مناقصه‌ی محدود هم نخواهیم داشت؛ البته در تكمیل یك پروژه یا اجرای فازهای بعدی پروژه‌ای كه یك یا چند فاز آن اجرا شده، ممكن است با صلاح‌دید شورا و شهرداری ترك تشریفات ملاك قرار گیرد .
آرگیو در خصوص رفع نواقص برخی پروژه‌ها نظیر تونل سعدی یا المان ورودی جنوب غرب به شیراز و ...، گفت: موضوع زیباسازی یا نواقصی كه مانع جدی بهره‌برداری نیست، در اولویت قرار ندارد اما قطعا رفع نواقص تمام پروژه‌ها مد نظر قرار دارد .
وی ادامه داد: در خصوص ورودی های شهر در حال بازبینی طرح ها هستیم تا اگر نواقصی وجود دارد رفع شود و بعد از بازنگری كامل و انجام اصلاحات مورد نیاز، روند اجرایی آغاز خواهد شد .
آرگیو با یادآوری اینكه شهرداری پروژه‌هایی را برای ایام دهه فجر امسال و هفته‌ی شیراز و هفته دولت سال آینده تكمیل و آماده بهره‌برداری خواهد كرد، گفت: در بحث بهره‌برداری از پروژه‌های ضروری كه نیاز شهر و شهروندان باشد، معطل اجرای مراسم و تشریفات افتتاح نخواهیم بود زیرا بهبود وضعیت عمرانی شهر و تسهیل زندگی مردم اولویت اصلی است .
وی گفت: در اجرای یك پروژه ممكن است بتوان بهره‌برداری را فاز بندی كرد؛ قطعا این موضوع با توجه به نظر فنی مهندسان و كارشناسان مدنظر خواهد بود؛ اما كیفیت هیچ پروژه‌ای را فدای سرعت اجرا نخواهیم كرد؛ كیفیت اصل اول در اجرای هر پروژه‌ای است .
آرگیو بر ضرورت تعامل مناسب با تمام اداره‌ها و سازمان‌های خدمت‌رسان تاكید و اضافه كرد: همراهی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های خدماتی برای ارتقاء سطح خدمات و توسعه‌ی متوازن شهری یك ضرورت است؛ در آینده شاهد تعامل و هماهنگی بهتر شهرداری با تمام اداره‌ها خواهیم بود .
وی افزود: برای ترمیم آسفالت معابر و رفع مشكلات خیابان‌ها و معابر پیاده سعی می‌كنیم كار با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی حداقل 2 ساله انجام شود؛ باید مطمئن باشیم حداقل برای 2 سال آینده هیچ یك از اداره‌های خدمت‌رسان نظیر آب، گاز، فاضلاب، برق، مخابرات و ... قصد اجرای طرحی را نداشته باشند تا عملیات آسفالت و بهسازی معبری انجام شود .
وی یكی از افتخارات نظام را حركت در مسیر محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه امكانات و ثروت دانست و گفت: شهرداری شیراز هم در همین راستا تلاش می‌كند كه پروژه‌های تعریف شده با نگاهی متوازن به همه بخش‌ها و رعایت عدالت در توزیع همراه باشد .
آرگیو با تاكید بر اهمیت كیفیت اجرای پروژه‌ها، گفت: ما با هیچ كس تعارف نداریم، پیمانكاران باید اجرای پروژه‌ها را با نهایت دقت و رعایت اصول فنی و استاندارد دنبال كنند؛ اگر پروژه‌ای هرچند كوچك، كمترین نقص را داشته باشد به حتم صورت وضعیت پیمانكار تایید نمی‌شود .
معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: اگر پیمانكاری در اجرای یك پروژه رعایت دقیق اصول و استانداردها را نكرده و كار را ناقص انجام داده باشد، علاوه بر اینكه از اهرم‌های قانونی برای اصلاح كار استفاده می‌كنیم، پیمانكار را در لیست سیاه شهرداری قرار خواهیم داد .
حسین آرگیو از نظارت دقیق كارشناسان معاونت عمرانی شهرداری بر تمام پروژه‌های مناطق مختلف خبر داد و گفت: این نظارت‌ها علاوه بر نظارتی است كه ناظران هر منطقه اعمال می‌كنند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید