پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - در اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در دادگستری استان فارس برگزار شد بر نقش نظارتی دستگاه قضایی بر اجرای این راهبرد ملی در سطح استان توسط دستگاه‌های ذیربط تأکید شد .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست با بیان اینکه وضعیت اقتصادی از مسائل مهم کشور و چالش اصلی است، گفت: همه مسئولان نظام پیرو منویات مقام معظم رهبری همه تلاش خود را در این راستا معطوف ساخته‌اند .
علی القاصی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله مردم مشکل اقتصادی است و متاسفانه وضعیت خوب ارزیابی نمی شود گفت: به دنبال فشار های چند جانبه ی گذشته و همچنین تحریم های دشمنان علیه نظام، وضعیت اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو گردید که پس از همه جمع بندی ها و تحلیل های کارشناسی با تأکیدات رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت از این شرایط تقویت اقتصاد داخلی عنوان شد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به تاكیدات مكرر رهبر معظم انقلاب گفت: در حالی که دشمنی ها علیه مردم و نظام اسلامی ما همچنان ادامه دارد تنها راه نجات ، تلاش و تمرکز بر تقویت تولید داخلی و اشتغال زایی و کاهش وابستگی ها است .
وی با بیان این مطلب که متأسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته خروجی کار مثبت ارزیابی نمی شود گفت: افزایش سیل بیکاران و همچنین افزایش قیمت ها و اقتصاد غیر مولد و بیمار، بیش از گذشته به نگرانی ها دامن زده می شود که این امر باید مورد توجه مدیران ذیربط باشد .
القاصی بخش دولتی اقتصاد و بخش خصوص را میدان دار این عرصه خطیر خواند و افزود: امروز سطح انتظارت از دولت بیش از همیشه است و مردم به خاطر عملی نشدن شعارها ناراضی هستنند که نتیجه همین نارضایتی ها در قالب پرونده های متعدد به سیستم قضایی وارد می شود .
رئیس شورای قضایی استان فارس پرونده های رو به فزونی در دستگاه قضایی را نتیجه آسیب های جامعه در بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: دستگاه قضایی خود مولد پرونده نیست بلکه تعداد پرونده ها حکایت از وجود مشکل و آسیب در جامعه دارد که اگر تغییری در اقتصاد و وضعیت مردم ایجاد نشود شاهد روند رو به رشد بیشتر آسیبها و جرائم در جامعه خواهیم بود .
رئیس کل دادگستری استان فارس در اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان فارس در جمع مدیران وجود هم افزایی در راستای عمل به وظایف و تکالیف قانونی توسط همه اجزاء نظام در راستای تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی و عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب را راه حل مشکلات اقتصادی دانست و خاطر نشان ساخت: دستگاه قضایی به منظور حمایت حقوقی و قضایی از مدتها قبل در فکر چاره جویی و ارائه راهکار اجرایی بوده است که ماحصل آن صدور دستورالعمل تشکیل ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی است .
القاصی با بیان اینکه پیش از این دستگاه قضایی با تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری بخشی از اهداف دستورالعمل جدید را اجرا و پیگیری می‌كرد، گفت: در دستورالعمل جدید عضویت نهاد ها و سازمان های مرتبط و نقش دستگاه قضایی و اجزاء دستگاه قضایی در راستای پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص گردیده و همانگونه که پیش از این مجموعه قضایی از بُعد نظارتی موظف به نظارت بر حُسن اجرای قوانین بوده است در این دستور العمل نیز با هدف کمک به رونق اقتصادی ، تأمین امنیت سرمایه گذاری و همچنین جلوگیری از فساد و مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی با همه ظرفیت وارد عرصه شده است .
وی با تأکید بر اینکه آنچه در این دستورالعمل جدید مورد تأکید است عمل به وظایف ذاتی نظارتی دستگاه قضایی با تمرکز ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: قوه قضائیه عزم را جزم کرده است تا از فعالیت های اقتصادی مشروع حمایت و دفاع کند و از شکل گیری فعالیت های ناسالم اقتصادی با توجه به وضعیت حساس کشور جلوگیری كند.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس یک از ارکان مهم این ستاد را اداره کل بازرسی استان خواند و تصریح کرد: وجود این نهاد در جهت پیشگیری از تخلفات و هموار کردن زمینه فعالیت و مبارزه با فساد است چرا که فساد یکی از عوامل اصلی بازدارنده در امر رونق اقتصادی وگریز سرمایه خواهد بود .
القاصی افزود: تلاش شده است مسائل حقوقی و قضایی سرمایه گذاران در دستگاه قضایی در کارگروه های شکل گرفته ذیل این ستاد بررسی و در راستای حل مشکلات به این ستاد ارائه شود.
در اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اعضاء به ارائه پیشنهاد در راستای اجرای هر چه بهتر اهداف این ستاد و اجرای دقیق دستورالعمل پرداختند .
در این نشست مصوباتی در خصوص ساماندهی ممنوع الخروجی ها و توقیف اموال و دارای سرمایه گذاران، اختصاص شعب ویژه در دادسرا و دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر استان و همچنین برگزاری نشست های مشترک با هدف هماهنگی بین دادسرا ها و دادگاه ها در راستای به کارگیری ظرفیت های قانونی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و تولید در استان و انسجام در اجرای طرح های مشترک در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب اعضا رسید .
پیش از این کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری بخشی از وظایف این ستاد را در استان اجرا و پیگیری می‌كرد که با تشکیل این ستاد کلیه وظایف کمیته مذکور به این ستاد منتقل شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان

کشف بیش از 60 سکه‌های تاریخی در فسا

حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق

70 هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

نجات کودک‌ بازیگوش از سازه آسانسور در شیراز

روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون

فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در 24 ساعت گذشته

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس اعلام شد

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند