پیام فارس

آخرين مطالب

عضو شورای اسلامی شیراز:

کسب و کارهای جدید راهی برای مبارزه با غول بیکاری است اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که یکی از راه‌های تاثیرگذار در مقابله به آنچه او غول بیکاری می‌داند، کسب و کارهای جدید و استفاده از توان و ظرفیت فکری نیروهای خلاق در توسعه‌ی اینگونه فعالیت‌ها است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، علی ناصری که در جشنواره‌ی یاقوت سرخ شرکت شهر فافا در شیراز سخن می‌گفت، افزود: شیراز زمانی در بالاترین جایگاه ایجاد کسب و کارهای نو و جدید قرار داشته و امروز نیز نیازمند فراهم کردن فضایی برای جوانان و نیروهای خلاق است.
او با تصریح اینکه بیشترین علت مراجعه‌ی مردم به شورا و اعضای شورا در شیراز بیکاری است، داشتن یک شغل آبرومند را یکی از حقوق طبیعی هر شهروندی دانست و گفت: زمانی ایران اسلامی یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان بود اما از این توان و پتانسیل استفاده نکردیم و آن را نادیده گرفتیم.
ناصری تصریح کرد: به‌جای آنکه جوان را ببینیم و درک کنیم که او چه می‌خواهد و آن را فراهم کنیم، به دنبال پاک کردن صورت مسئله بودیم؛ خواسته‌های مهم جوانان همیشه شغل، ازدواج و مسکن بوده است؛ اما به جای پرداختن به حل معضل اشتغال، به جوانان گفتیم تحصیل مهمترین موضوع است؛ بروید تحصیل کنید!
او با بیان اینکه در تمام جهان، داشتن مهارت عامل اصلی در اشتغال است، گفت: جوانان را مشغول تحصیل کردیم و حالا با میانسالانی مواجه‌ای که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند اما به دلیل نداشتن مهارت کافی باز هم شغل ندارند!
ناصری با بیان اینکه امروز هم همچنان صورت مسئله را در مواجهه با تقاضای شغل افراد پاک می‌کنیم، گفت: تا یک دهه دیگر این کشور شاید کشوری میانسال یا حتی کهنسال باشد اما باز هم در مورد جامعه‌ای مناسب برای این گروه‌ها فکری نکرده‌ایم!
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در مواجهه با تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی و ... به دنبال پاک کردن صورت مسئله بوده‌ایم، گفت: در موضوع ترافیک؛ دیروز در شیراز ترافیک داشتیم، امروز هم داریم، حال آنکه طی سال‌های گذشته به ما می‌گفتند تحمل کنید تا یک پل، یک تقاطع یک خیابان و ... بسازیم آنوقت ترافیک رفع می‌شود!
او اضافه کرد: امروز تعداد زیادی پل و تقاطع و خیابان در این شهر ساخته‌ایم، نه اینکه این سازه‌ها نباید احداث می‌شد؛ در مواردی نیاز و ضرورت بود، اما پلی نظیر پل کابلی شیراز که هزینه‌ی گزافی را چه به لحاظ مادی چه معنوی صرف آن کرده‌ایم،‌ اکنون چه کاربردی دارد؟ آیا مشکل ترافیک شهر حل شد!!
ناصری گفت: ما در مواجهه با موضوع ترافیک به‌جای آنکه تجارب جدید جهانی را به‌کار بگیریم، اقدامات دهه‌های 30 و 40 غرب را سرلوحه‌ی کار قرار دادیم و معبر و پل و خیابان و تقاطع احداث کردیم؛ به مردم گفتیم شما دو سه سال صبوری کنید مشکل حل می‌شود؛ حالا آن مدت طی شده و گره ترافیک و مشکلات آن را فقط جا به‌جا کرده‌ایم! این همان پاک کردن صورت مسئله است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه، این موضوع مشکل تمام ایران است، علت حل نشدن ریشه‌ای مسائل را نشناختن و ندیدن اصل موضوع دانست و گفت: امروز در کشور 7 میلیون بیکار داریم، بیشتر این بیکاران را قشر تحصیل‌کرده‌ای تشکیل می‌دهند که ما به تحصیل ترغیبشان کرده‌ایم و باید برای آنان فکری اساسی داشت.
او با اشاره به اینکه شیراز برندهای خاصی داشته و دارد،‌ گفت: داشته‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی، پزشکی، گردشگری و الکترونیک، برندهای شیراز بوده که بخشی از آنها را داریم و بخشی را نادیده گرفته‌ایم؛ در خصوص استفاده از این برندها برای حل مشکلات شهرمان چه کرده‌ایم؟
ناصری یکی از راهکارهای مهم در حل مشکلات اقتصادی و خصوصا بیکاری را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: انگیزه برای سرمایه‌گذاری در شیراز بسیار بالا است؛ اما چقدر به این انگیزه‌ها بها داده‌ایم؛ امنیت و احساس امنیت اصل اساسی در توسعه محسوب می‌شود؛ شیراز شهر امنی است اما آیا احساس امنیت هم در این شهر به اندازه کافی بالا هست؟
وی تصریح کرد: وقتی عده‌ای اعتقاد دارند و بیان می‌کنند که سرمایه‌گذار سرمایه‌بر است؟!! آیا این تفکر خود مانع سرمایه‌گذاری نیست؛ آیا احساس امنیت را در سرمایه‌گذار تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد؟
ناصری با اشاره به اینکه کسب و کارهای نو با استفاده از برندهای شیراز یکی از راه‌های موثر در مقابله با غول بیکاری است، گفت: در شیراز برابر آمار حدود 80 هزار واحد صنفی وجود دارد که 65 هزار واحد آن دارای پروانه کسب است؛ با اضافه کردن تعداد تعاونی‌ها حدود 100 هزار واحد صنفی در شیراز داریم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و 800 هزار نفری شهر شیراز گفت: در شیراز به ازای هر 18 نفر یک واحد صنفی وجود دارد حال آنکه در جهان به ازای هر 130 شهروند یک واحد صنفی فعال است!!
ناصری با بیان اینکه برای رفع بیکاری، توسعه‌ی صنوف را شاهد بوده‌ایم، گفت: امروز باید با استفاده از فکرهای نو و خلاق و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، کسب و کارهایی را ایجاد کرد که هم زمینه‌ی اشتغال مناسب را فراهم کند هم رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شیراز زمانی قطب الکترونیک ایران بود، امروز هم می‌توانیم این قطب بودن را با توجه به وجود شرکت‌های قوی دانش‌بنیان و ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود، احیاء کنیم و از قبل آن بهره‌مند شویم.
ناصری ایجاد و توسعه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین را یادآور شد و گفت: شیراز علی‌رغم تمام توانایی‌ها چه سهمی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین که بر بستر شبکه ایجاد شده و توسعه‌ یافته است دارد؟
عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مرکزیت بالغ بر 80 درصد از کل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین در تهران است؛ 5.4 درصد از این فروشگاه‌ها در مشهد و خراسان رضوی و 4.3 درصد از آنها نیز در اصفهان مرکزیت دارند؛ شیراز هم که زمانی قطب الکترونیک بوده، تنها مرکزیت 1.1 درصد از این ظرفیت مهم اشتغال را دارد.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت شهر فافا نیز گفت: این شرکت از اولین شرکت‌های آنلاین ایجاد شده در کشور محسوب می‌شود که پایه‌ریزی آن به 18 سال قبل باز می‌گردد.
غلامرضا تمیز با یادآوری اینکه آینده جهان وابسته به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند وابسته است؛ گفت: در آینده‌ای نه چندان دور تمام فعالیت‌ها بر بستر شبکه و با استفاده از ظرفیت‌های آنلاین و گوشی‌های همراه انجام و مدیریت می‌شود.
تمیز با بیان اینکه شهر فافا، از شرکت‌های موفق در ارائه‌ی خدمات فروشگاهی آنلاین است،‌ گفت: رمز موفقیت در گرفتن تصمصم است؛ باید تصمیم بگیریم تا آینده‌ای خلق کنیم؛ آینده‌ای که شباهتی با امروز ندارد.
وی با تصریح اینکه از صفر تا 100 درصد فعالیت‌های این شرکت در شیراز و فارس انجام می‌شود، گفت: از سال 93 فعالیت‌های این شرکت گستره‌ی ملی پیدا کرد و اکنون جایگاه خوبی در موضوع تجارت الکترونیکی یافته‌ایم.
تمیز با اشاره به اینکه 38 اشتغال مستقیم و 40 اشتغال پاره‌وقت توسط این شرکت ایجاد شده است، گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان زمینه‌ای برای توسعه‌ی فعالیت‌ها در بخش تجارت الکترونیک فراهم شده و بخشی از مشکل بیکاری با این فعالیت‌ها رفع شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین