پیام فارس

آخرين مطالب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: حماسه نهم دی مسیر انقلاب را تثبیت کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- عضو مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: حماسه نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود زیرا بصیرت مردم را افزایش داد و مسیر انقلاب را تثبیت کرد.
به گزارش ایرناعزت الله ضرغامی، عصر شنبه در آیین سالروز نهم دی در جمع مردم شیراز افزود: مردم ایران با بینش بالا در فضای غبار آلود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 توانستند حق را تشخیص دهند در حالی که برخی از نخبگان کشور در همین دوران دچار انحراف شدند و راهشان از انقلاب جدا شد.
وی بیان کرد: باطن فتنه در ابتدا مشخص نیست و اغلب چهره ای فریبنده دارد اما زمانی که فتنه خوابید حقیقت واقعی ماجرا برای همگان مشخص خواهد شد.
ضرغامی ادامه داد: اهمیت حماسه نهم دی، مردمی برگزار شدن آن بود و اینکه هیچگونه هماهنگی و تدارک قبلی در حماسه روزهای هشتم و نهم دی ماه سال 88 صورت نگرفته بود و این اقدام مردمی نتیجه خیانتی بود که در ششم دی ماه همان سال به مراسم عزاداری امام حسین (ع) صورت گرفت.
وی بیان کرد: اعتقادات مردم به دستاوردهای شهدا در یوم الله نهم دی تجلی بیشتری یافت و مسیر آینده انقلاب را نیز تثبیت کرد و همانگونه که مشاهده شد مردم فهیم ایران در روز نهم دی سال 88 با شعارهای یکپارچه و در دست داشتن تصاویر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به صحنه آمدند و تمام معادلات استکبار جهانی را بر هم زدند.
ضرغامی که ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در سال 88 بر عهده داشت، اظهار داشت: افراد فتنه گر در سال 88 آیین عزاداری مردم در عاشورای حسینی را به آتش کشیدند و با هماهنگی با شبکه های ماهواره ای همه این تصاویر را پخش کردند، در آن زمان برخی به من توصیه می کردند، این تصاویر که اهانت به امام حسین (ع) است نباید پخش شود لیکن من اعتقاد داشتم تا این صحنه ها از صدا و سیمای ملی پخش نشود عمق خیانت ها مشخص نخواهد شد.
وی افزود: وقتی مردم این تصاویر را مشاهده کردند وارد میدان شدند تا از اعتقاداتشان دفاع کنند، از این رو حماسه نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود که بصیرت مردم را افزایش داد.
ضرغامی بیان کرد: با وجود مشکلاتی مانند فقر، گرانی و برخی مفاسد اقتصادی اما مردم در بزنگاهها به میدان می آیند و از نظام و رهبری حمایت می کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی پیشنهادها مبنی بر آشتی ملی، اظهار داشت: مردم ایران اهل دوستی و آشتی هستند اما ابتدا باید ابعاد آن خیانت عظیم مشخص شود، سردمداران فتنه می دانند رمز تقلب با اختلاف 11میلیون رای امکان پذیر نیست از این رو با رمز تقلب جلو آمدند و مردم را با مدل کلاسیک و برگرفته از انقلاب های رنگی به خیابان ها کشاندند.
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تجمع های روزهای اخیر در بعضی از شهرها گفت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز از سر دستپاچگی و در پی بعضی از نارضایتی های مردم که به دلیل فعالیت های برخی موسسه های مالی و اعتباری انجام شده، پیامی را در حمایت از این تجمع ها توئیت کرده است اما راهپیمایی باشکوه امروز مردم ایران که به مناسبت سالگرد خلق حماسه نهم دی برپا شد دوباره معادلات استکبار جهانی و آمریکا را بر هم زد و توطئه های آنان را خنثی کرد.
وی تاکید کرد: مردم ایران با انقلاب ،ولایت و خون شهدا پیمان بسته اند و محال است با چراغ سبز آمریکا وارد میدان شوند و به آرمان های خود پشت کنند.
ضرغامی افزود: هم اینک که در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، بهترین فرصت است تا روش ها و فعالیت ها در 40 سال گذشته آسیب شناسی شود و مسئولان صادقانه به مردم بگویند کجا مشکل وجود داشته و برای رفع نقایص، اصلاح و ترمیم آنها تلاش کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی به بیش از 40 هزار روستا برق رسانی صورت گرفته است و درصد بالایی از روستاها و شهرهای کشور از موهبت لوله کشی گاز طبیعی بهره مند هستند که این فعالیت ها بسیار ارزشمند است اما در کنار اقدامات و خدمات رسانی به مردم مشکلاتی نظیر عدم توانمند سازی روستاییان و پوسیدگی نظام اداری نیز وجود دارد که باید این مشکلات آسیب شناسی و برطرف شود.
9873 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

افزایش 21درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد

حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد

آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟

(ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!

ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز

از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

درمان ورم معده

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود

کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار در کشور

رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست

مبادله بیش از 40 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آیین تقدیر از مقام معلم در مدارس فسا برپا شد

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

شایع ترین علت سر درد از نگاه طب سنتی