پیام فارس

آخرين مطالب

عضو هیئت رئیسه شورای شیراز:

مشكلات امروز كشور ریشه در اختلاس‌ها و قانون‌شكنی‌های دیروز دارد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تاكید براینكه مردم ایران برای برپایی نظام اسلامی خون‌ها داده‌اند و به راحتی از آرمان‌هایشان نمی‌گذرند، ریشه‌ی مشكلات امروز كشور را در اختلاس‌ها و قانون‌شكنی‌های سال‌های گذشته دانست.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس نوذر امامی عصر دوشنبه 11 دی در نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: قصد ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را نداشتم اما اعتراضات چند روز گذشته و شعارهایی که تجمع‌كنندگان بر علیه مسئولین و نظام سر می‌دادند باعث شد از سر درد و نگرانی اشاره‌ای به این اتفاقات ناگوار داشته باشم.
او گفت: دشمنان نظام و انقلاب بدانند که ملت بزرگ ایران برای برپایی این نظام خون هزاران جوان برومند را پای درخت انقلاب ریخته‌اند و زهی خیال باطل که بار دیگر اختیار و سرنوشت خود را به شاهزادگان سرسپرده و مزدوران بیگانه یا منافقین قاتل و همدستان و همراهان صدام خونریز که دستشان به خون جوانان وطن آغشته است، بسپارند.
امامی خاطرنشان كرد: کسانی‌که برای شکست دولت تدبیر و امید و برای انتقام از رای مردم، جرقه اعتراض و استارت مخالفت با دولت روحانی را زده‌اند باید بدانند مشکلات امروز میراث و نتیجه سیاست‌های غلط و اختلاس‌ها و قانون شکنی‌های سالیان درازی‌ست که با حمایت و پشتیبانی آنان در کشور حادث شد و مطمئن باشند دود این تحركات به چشم خودشان می‌رود.
او گفت: به‌عنوان نماینده مردم شیراز که باید زبان گویای همه اقشار و اصناف در بیان واقعیت‌های تلخ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باشم به مسئولین محترم نظام عرض می‌کنم كه باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم و نمایندگان آنان بدون ترس مشکلات و واقعیت‌های جامعه و خواسته‌ها و انتظارات‌شان را بیان كنند و درد خود را در فضایی آزاد بگویند تا فشارهای زندگی و بی پناهی و فقر اقتصادی تحمیل شده برگرده آنان باعث طغیان و طوفان‌های مخرب در جامعه نشود.
امامی اضافه كرد: مسئولان باید بدانند فقر و بیکاری عامل اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های جامعه از جمله اعتیاد، دزدی، فساد، طلاق و ... بوده و امروز این پدیده شوم گریبانگیر مردم بویژه جوانان شده است؛ چه کسی باید پاسخگوی این سیل ویرانگر اجتماعی باشد آیا جز سوء مدیریت در کشور عامل دیگری باعث این رکود وبیکاری و فقر اقتصادی شده است؟ آیا فکری به حال کم شدن سرمایه و اعتبار اجتماعی نظام که روز به روز هم وضعیت بدتری دارد كرده‌ایم؟
او تصریح كرد كه تمام مسئولان كشور به اندازه‌ی مسئولیت و اختیارشان باید امروز پاسخگوی تمام مسائل و واقعیت‌ها و مشكلات در محضر مردم باشند.
امامی با تاكید براینكه دولت دوازدهم باید از افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف‌نظر كند، گفت: افزایش قیمت بنزین و بقیه حامل‌ها باعث تورم و فشارهای غیر قابل تحمل بر مردمی خواهد شد كه هم اکنون زیر بار هزینه‌های زندگی قدرت کمر راست کردن ندارند؛ رییس جمهور محترم اگر قیمت بنزین را با قیمت جهان مقایسه می‌کند حقوق و درآمد را هم با همان ترازوی جهانی ارزیابی كند.
این عضو شورای شهر شیراز خطاب به استاندار و مسئولان سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی استان فارس درخواست كرد كه ریشه‌های اعتراض‌ها و گرفتاری‌ها را در فضایی آرام و به‌دور از تنش بررسی كرده و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف شیراز و فارس و مشورت با كارشناسان، راهكارهایی قانونی برای حل مشكلات و پاسخگویی به اعتراض‌های به‌حق مردم بیابند.
او گفت: بدیهی است برخورد با پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی باید به صورت اصولی، علمی و منطقی باشد. بنابراین تقاضای بنده از مسئولین محترم استان این است که با نهایت سعه صدر و مدارا با متعرضین مواجه شده و زمینه‌ای فراهم شود که در کمال آرامش و امنیت و به شكلی قانونی مردم بتوانند مسائل و مشکلات و انتظارات خود را در زمینه‌های مختلف به آنان منتقل كرده و مسئولان هم پاسخ دهند.
امامی همچنین وضعیت نظارت و كنترل بازار به‌ویژه بازار موادغذایی و میوه را نامناسب و آشفته خواند و با بیان اینكه با گرانفروشان برخورد تاثیرگذاری نمی‌شود، از سازمان متولی امر تقاضا كرد كه اقدام موثر را در این ارتباط فراموش نكند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه اداره بازرسی و نظارت شهرداری شیراز بشدت ضعیف عمل كرده و همین امر باعث سوء استفاده افراد سودجو شده است.
او از شهردار شیراز خواست كه در انتخاب مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف شهرداری نهایت دقت را داشته و استفاده از نیروهای شهرداری را در اولویت قرار داده و در نهایت از كسانی استفاده كند كه متخصص، با تجربه، دارای دانش و پاك‌دست بوده و مردم‌داری را مد نظر داشته و مورد قبول كارمندان مجموعه‌ی شهرداری نیز باشند.
امامی از استاندار فارس درخواست كرد كه برای اجرای ماده 87 قانون مدیریت خدمات كشوری و اعمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در شیراز، اقدام كند.
عضو شورای اسلامی شیراز گفت: با بررسی تقویم ملی مجموع روزهای تعطیل سالیانه در کشور ما 78 روز است که 40 روز نسبت به میانگین روزهای تعطیل كشورهای توسعه‌ یافته پائین‌تر قرار دارد.
امامی معتقد است كه كاهش صرفه‌جویی در سوخت به واسطه تعطیلی اداره‌ها، كاهش آلودگی هوا، كاهش ترافیك، افزایش زمان تفریح و استراحت مردم و .... از مزایای اجرای این ماده‌ی قانونی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11908/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

14 جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

شهادت دستکم 16 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل

هدیه تولد همسر، آزادی زندانی در جهرم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد

قتل خانم 82ساله در آباده و سرقت طلاجات او

مسمومیت اعضای یک خانواده شیرازی با قارچ

اجرای طرح «خانواده میزبان» در فارس

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی 137 شیراز

استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟

قتل خونین پیرزن تنها به‌خاطر طلاهایش

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند