پیام فارس

آخرين مطالب

نایب رییس اتاق بازرگانی شیراز:

بخش فناوری اطلاعات پیشران توسعه اقتصادی فارس است اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز اعتقاد و تاكید دارد كه بخش فناوری اطلاعات از بخش‌های پیش‌برنده، مولد و پیشران توسعه‌ی استان فارس است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس محمدصادق حمیدیان سه‌شنبه 12 دی در نشست تخصصی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: استان فارس در بخش فناوری اطلاعات پتانسیل‌های منحصر به فردی دارد؛ توجه و تمرکز بر این بخش می‌تواند فضای رشد و توسعه اقتصادی استان فارس را فراهم کند.
او اضافه كرد: حوزه فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های پیش برنده و مولد در کشور محسوب می‌شود و استان فارس نیز در این بخش از پتانسیل‌های مطلوبی برخوردار است که می‌توان از این پتانسیل ها به عنوان یک مزیت اقتصادی برای توسعه استان بهره برد.
این فعال اقتصادی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات تأثیرات عملكردی در سطح کل اقتصاد و حتی در شرایط تحریم نیز موجه است.
حمیدیان افزود: قلمرو فعالیت در این زمینه گسترده و شامل تمامی جنبه‌های اقتصادی است كه ارزش تجاری این نوع کسب و کار را مهم ساخته است.
عضو هیئت رییسه اتاق شیراز گفت: تأثیر سرمایه‌ گذاری در فناوری اطلاعات بر ارزش تجاری سازمان‌ها نشان داده که هدایت سرمایه ‌گذاران سنتی به این بخش با نرخ خوب خلق ثروت در آن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و اتاق برای شناسایی و معرفی این فرصت ها عزم خود را جزم کرده است.
وی اضافه کرد: در دنیای امروز فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های مهم در بخش اقتصادی بوده و صادرات در این بخش با درآمدزایی و سوداوری بالایی همراه است لذا باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این زمینه ها در استان هدایت کرد.
حمیدیان با بیان اینکه استان فارس در بخش‌های زیرساخت، دانش فنی و نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات پتانسیل مطلوبی دارد عنوان داشت: ما در اتاق شیراز با همکاری دستگاههای متولی از جمله دانشگاهها، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکلهای مربوطه به دنبال ایجاد ساز و کاری برای شناسایی مزیت های موجود و تدوین نقشه راه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات هستیم تا بتوانیم علاقه ‌مندان در این حوزه را برای سرمایه ‌گذاری جذب کنیم.
وی افزود: در بحث سرمایه گذاری دو موضوع مزیت و خلق مزیت و امنیت در توسعه سرمایه گذاری حائز اهمیت است که بهر مندی از تکنولوژی و نظام مندی از ویژگی های سرمایه گذاری خارجی است.
حمیدیان با بیان اینکه امنیت سرمایه مهمترین مسئله در مقوله سرمایه گذاری است بیان کرد: در شرایط فعلی رقابت بین مزیت و امنیت می تواند سرمایه گذاری رابه صورت مولد پیش برد که این نکته ویژگی اساسی این مبحث است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس نیز گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد که با توجه به پتانسیل ها، کشور ایران و استان فارس نیز در این بخش حرف برای گفتن دارد.
مهرداد سهرابی با بیان اینکه سهم ایران در بخش فناوری اطلاعات در اقتصاد جهانی 2020 مشخص و سهم استان فارس شش درصد پیش بینی شده است تصریح کرد: در حال حاضر 39 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فعالیت های اپراتورهای ارتباطی در کشور است که این میزان باید رشد داشته باشد.
سهرابی با اشاره به اینکه فارس از دیربازتاکنون از ظرفیت های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برخوردار است اظهارداشت: استان فارس می تواند در زمینه های گردشگری، پزشکی، کشاورزی، علمی و خدمات عمومی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال و وضعیت اقتصاد استان را بهبود بخشد.
سهرابی ادامه داد: تصمیم گیری در چگونگی سرمایه گذاری در زیرساختهای فنآوری اطلاعات و سایرکاربردها‌ی آن؛ هم از جنبه های نظری و هم عملی دارای توجیه است و از همه مهمتر آنکه در توسعه استان این موضوع همه فعالیتها را شامل می شود .
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز گفت: حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کمتر و سودآوری مطلوب تری دارد که در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید این حوزه ها به عنوان یکی از بسترهای مناسب فعالیت اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
سید علی‌اکبر صفوی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم توانمندی ویژه کشور و استان فارس در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون بهره کمی از این حوزه ها داشته ایم که بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود.
صفوی با اشاره به شعار شهردار شیراز مبنی بر شهر هوشمند و وجود وزیر اهل استان فارس در راس وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان داشت: در حال حاضر برای تحول در بخش فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات وضعیت طلایی برای استان فارس وجود دارد که باید از این فرصت استفاده مناسب شود.
این استاد دانشگاه افزود: با انتخاب دقیق مخاطبان و بکارگیری ابزار معتبر تجزیه و تحلیل نتایج می توان به بینش درستی نسبت به تأثیرات فنآوری اطلاعات در همه ابعاد جامعه و منافع همه جانبه آن برسیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/11927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان

کشف بیش از 60 سکه‌های تاریخی در فسا

حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق

70 هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

نجات کودک‌ بازیگوش از سازه آسانسور در شیراز

روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون

فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در 24 ساعت گذشته

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس اعلام شد

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند