پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی پیام روشنی به بدخواهان بود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- نماینده مردم لامرد و مُهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم مناطق مختلف در راهپیمایی محکومیت ناآرامی های اخیر پیام روشنی به بدخواهان نظام و دشمنان به همراه داشت که ملت ایران حامی وحدت حول محور رهبری و همچنین مدافع اقتدار و امنیت کشور هستند.
سید محسن علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این راهپیمایی همچنین این پیام را به روشنی داشت که افرادی که بازیچه دست بیگانگان و بدخواهان نظام شده اند در مسیر حرکت خود تجدیدنظر کنند و صلاح ملت را فدای احساسات نکنند.
وی با اشاره به ناآرامی های اخیر گفت: هوشیاری مردم ایران به ویژه جوانان و همچنین قوای سه گانه و دستگاه های حاکمیتی و رسانه ها در این وقایع در خور قدردانی بوده است.
رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و اپوزیسیون خارج نشین از سالها قبل برای فشار بر مردم و تقابل مردم با نظام برنامه ریزی کرده اند و در حال تدارک مقدمات این تقابل هستند اما آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم بیش از آنکه نتیجه سیاستهای خصمانه آمریکا باشد نتیجه اختلافات سیاسی و جناحی داخلی، بی تدبیری و عدم درک صحیح از سیاستهای دولت و بی توجهی به شرایط و نیاز کشور به امنیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه است.
وی اظهار کرد: اعتراض حق مردم است و این حق در قانون اساسی نیز به رسمیت شناخته شده است اما ناآرامی ها خود عامل موثری در کاهش ضریب امنیت اقتصادی و در نتیجه فرار سرمایه ها و وخامت بیش از پیش مشکلات اقتصادی خواهد شد.
علوی در ریشه یابی وقایع اخیر به نقش سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و با اشاره به واقعه 11 سپتامبر و لشکرکشی ایالات متحده به عراق و افغانستان گفت: اشغال عراق تبدیل به باتلاقی برای نظامیان و اقتصاد آمریکا شد و در نتیجه فشار افکار عمومی آمریکا بر جمهوری خواهان جنگ طلب از یک سو و از سوی دیگر قدرت نظامی ایران اسلامی، پشتوانه مردمی نظام و رهبری مدبرانه ، مشروعیت و مقبولیت ایران در صحنه بین المللی مانع حمله نظامی آمریکا به ایران شد.
نماینده لامرد و مُهر در مجلس گفت: در این شرایط، تحلیل جمهوری خواهان برای اشغال ایران بر این بود که باید پشتوانه مردمی نظام را با تحریم و فشارهای اقتصادی از حاکمیت ایران جدا کنند، مشروعیت و مقبولیت ایران را در عرصه بین المللی با طرح اتهامات واهی هسته ای متزلزل سازند و اجماع بین المللی بر علیه ایران را شکل دهند.
رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند تحولات اقتصادی کشور در دهه های گذشته گفت: تحلیل اقتصاددانان بر این است که با افزایش قیمت نفت در اوایل دهه پنجاه و درآمد سرشار نفتی برای ایران شد که در نتیجه آن توقعات مردم به شدت بالا رفت اما با کاهش قیمت نفت و تورم و … دولت در برآورده ساختن انتظارات مردم ناتوان شد و زمینه اعتراضات مدنی را شکل داد.
وی اظهار کرد: این تجربه در دهه هشتاد تبدیل به سیاست فشار بر اقتصاد ایران می شود ، آمریکا با کاهش فروش نفت خود ، قیمت نفت را تا 150 دلار در هر بشکه نفتی بالا برد و دولت وقت نیز ناخواسته با پخش پول در جامعه توقعات مردم را فزونی بخشید.
علوی گفت: در این مقطع زمانی، همزمان با اتخاذ تحریم های بین المللی علیه ایران ناگهان قیمت نفت به شدت کاهش یافت و دولت و ملت ایران در فشار شدید اقتصادی قرارگرفت.
نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس در ادامه با اشاره به نقش آفرینی اپوزیسیون خارج نشین برای تحقق سیاست های خصمانه غرب گفت: اپوزیسیون خارج نشین برای ایجاد اغتشاشات مردمی نیاز به ایجاد هسته مردمی در داخل کشور داشت که در این بین جوانان به دلیل نارضایتی از بی کاری و مشکلات اشتغال به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته می شوند و از طریق فضای مجازی و برنامه ریزی جهت تجمعات غیر قانونی به ظاهر موجه همچون هفتم آبان می کنند تا در زمان لازم بتوانند این تجمعات به ظاهر موجه را به سمت و سوی اغتشاشات خیابانی هدایت کنند.
علوی در ادامه اظهار کرد: آغاز مذاکرات ایران با گروه 1+5 در زمان حاکمیت دموکرات ها فرصتی بود تا نقشه شوم جمهوری خواهان آمریکا نقش بر آب شود که در نتیجه مذاکرات و تحقق برجام ایران توانست در یک بازی ظریف دیپلماسی ضمن مرتفع نمودن تحریمهای سازمان ملل ، مشروعیت ایران در فعالیت هسته ای را اثبات نماید و با رفع اتهامات واهی هسته ای ، انسجام بین المللی بر علیه ایران را نیز متلاشی کند.
وی بیان کرد: ایران توانست با تغییر زمین بازی سیاسی، انگشت اتهام بین المللی را که با طرح پرونده هسته ای به سوی ایران نشانه رفته بود با برجام به سوی آمریکا به واسطه بد عهدی های این کشور در برجام نشانه رود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آمریکا که خود را در بازی برجام شکست خورده می دید و با فشار جمهوری خواهان در مجالس آمریکا بهانه جویی را آغاز و در اجرای برجام مانع تراشی کرد.
وی بیان کرد: سیاستمداران و تحلیلگران آمریکا از این نکته مطلع هستند که ایران با مشکلات معیشتی و اشتغال دست و پنجه نرم می کند و برای حل این مشکلات به سرمایه خارجی نیازمند است در نتیجه اگر امنیت سرمایه گذاری را در ایران نشانه روند و از ورود سرمایه های خارجی به ایران جلوگیری کنند می توانند به اهداف خود در جهت نارضایتی مردمی و قرار دادن مردم در برابر نظام برسند و همچنین تبعات خروج از برجام در عرصه بین المللی نیز دامنگیرشان نخواهد شد.
علوی گفت: در پرتوی چنین سیاستی، آنها با پیگیری سیاست ایران هراسی در رسانه های بین المللی ، ادعای خروج از برجام جهت آشفته کردن فضای سرمایه گذاری در ایران ، تصویب تحریم های جدید علیه ایران ، تهدید شرکتهای خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران ، قانون ویزا ، ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا و …. سعی در ایجاد فضای نا امن سرمایه گذاری در ایران کردند.
رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با این وجود، دولت ایران برای جذب سرمایه و خنثی کردن تلاش های خصمانه دشمنان سه راهکار پیش رو دارد.
وی در این باره گفت: راهکار نخست، بهره گیری از سرمایه نقدی موجود در دست مردم که رقمی در حدود هشتصد هزار میلیارد تومان است؛ این میزان سرمایه می تواند یک میلیون فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند اما وضعیت فعالیت هایی همچون پدیده شاندیز ، موسسات مالی و اعتباری و … امنیت سرمایه گذاری را در ایران تحت الشعاع قرار داده و استفاده از این منبع سرمایه گذاری با مشکل عدم اعتماد مردم به سرمایه گذاری مواجه شده است.
علوی گفت: در وضعیت کنونی، استفاده از سرمایه داخلی در گروی امنیت سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر، با توجه به وجود پنج میلیون بیکار در کشور به سرمایه ای افزون بر پنج برابر این رقم نیاز داریم که توجه به سایر منابع سرمایه گذاری را ضروری می کند.
این نماینده مجلس گفت: بهره گیری از سرمایه های ایرانیان مقیم در خارج از کشور که رقمی در حدود 6 تریلیارد تومان است که نیمی از این رقم می تواند مشکل اشتغال کشور را مرتفع کند.
وی ادامه داد: استفاده از این منبع در گروی متوقف کردن دلایل خروج این سرمایه ها از کشور است و به دیگر عبارت، منوط به درک ضرورت ارتقا امنیت سرمایه گذاری است.
نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس بهره گیری از سرمایه گذاری بین المللی را راهکار سوم برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی در کشور دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورها انباشت سرمایه دارند و به دنبال موقعیت سرمایه گذاری هستند ، کشور ایران با وجود ظرفیتهای غنی و بکر محیطی مناسب برای سرمایه گذاری خارجی است اما سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری نیازمند امنیت سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: دولت برای اثبات امنیت سرمایه گذاری و جلب اعتماد و اعتبار بین المللی سعی کرده است از سرمایه گذاران مطرح بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کند و با اقدام رسانه ای و تبلیغاتی امنیت سرمایه گذاری در ایران را در رسانه های بین المللی جهت جذب سرمایه گذاران خارجی نهادینه سازد.
رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به عنوان نمونه، دولت از شرکت توتال دعوت کرد تا در ایران سرمایه‌گذاری کند اما به جای استقبال از چنین سرمایه گذاری، برخی رسانه های داخلی و از جمله صدا و سیما و نیز در صحن علنی مجلس اقدام به فضاسازی تخریبی نسبت به سرمایه گذاری این شرکت مطرح بین المللی کردند.
وی ادامه داد: به جای آن که برخی رسانه‌های داخلی امنیت سرمایه گذاری در ایران را به اطلاع جهانیان برسانند این گونه خواسته یا نا خواسته کاملاً در جهت اهداف آمریکا اقدام کرده و عدم امنیت سرمایه گذاری در ایران را در رسانه های بین المللی مخابره نموده اند.
علوی گفت: چنین برخوردی از سوی برخی رسانه های داخلی و شماری از سیاستمداران نشان دهنده بی توجهی و نا هماهنگی داخلی در برخورد با مشکلات و بحرانهای اقتصادی و ملی است، روندی که باید برای حل و فصل مشکلات در آن تجدید نظر کرد.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: اختلاف بین احزاب مختلف سیاسی شرایطی را پیش آورده است که اقدامات اصلاحاتی دولت و مجلس عملا بی اثر و بی نتیجه بماند و با دعواهای رسانه ای چهره ناخوشایندی از اقتصاد ملی و امنیت سرمایه گذاری نمایان شود.
وی تاکید کرد: دوری از اختلافات و حرکت به سمت وحدت و انسجام ملی از ضروریات امروز جامعه ماست و حال آن که این موضوع در جامعه مغفول مانده و برخی از رسانه ها در حال دامن زدن به این اختلافات هستند.
علوی همچنین اظهار کرد: وجود مفاسد اقتصادی یکی دیگر از تهدیدات امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور است که نهادهای نظارتی و قضائی باید به شدت با آن برخورد و فضا را برای مفسدان اقتصادی تنگ کنند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که برخورد با مفاسد اقتصادی نباید سلامت اقتصادی را تهدید و فضای رعب و وحشت را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که در سلامت اقتصادی فعالیت می نمایند ایجاد کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: جلب و بازداشت فعالان اقتصادی قبل از تکمیل تحقیقات و مستندات قطعی و نگاه مجرمانه با متهمان اقتصادی امنیت سرمایه گذاری را مخدوش می کند.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات در رسانه ای کردن مفاسد گفت: رسانه ای کردن تخلف مسئولی دولتی در نظر افکار عمومی چنین قضاوت می شود که همه مسئولان نظام متخلف هستند و چهره نظام مخدوش و انگیزه مسئولان از خدمتگزاری سلب می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ای کردن مفاسد اقتصادی نه تنها مانع از فساد نمی شود بلکه قبح و زشتی فساد را از بین می برد و فساد را در بدنه دولت و جامعه تسری می دهد و باعث فرار سرمایه ها می شود.
علوی در ادامه گفت: اختلافات و نزاع های حزبی و جناحی سبب شده تا برخی رسانه ها به ویژه صدا و سیما ضمن کتمان خدمات دولت ها جهت نا کارآمد نشان دادن دولت بر روی کاستی ها متمرکز شوند و با نشر اخبار نا امید کننده در شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی آرامش روانی جامعه را مختل و اسباب نارضایتی مردم از دولت و نظام را فراهم کنند که در شرایط کنونی، انتظار تجدید نظر در رویه حرکت این رسانه ها را داریم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دهم دی ماه جاری در نشست هیات دولت در مورد وقایع اخیر اظهار داشت: طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملا آزاد هستند، اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.
رئیس جمهوری گفت: مردم نسبت به اینکه باید با فساد مبارزه جدی‌تر شود و اینکه برخی چرا مسایل به خوبی برای آنان تبیین نمی‌شود، نقد دارند. انتقاد در همه امور کشور حق مردم است و ما معتقدیم حکومت و کشور متعلق به مردم است و مردم باید آنچه می‌خواهند را به خوبی بیان کنند.
روحانی با اشاره به مواضع ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به تجمعات اخیر گفت: این آقایی که امروز در آمریکا می‌خواهد با مردم ما همدردی کند، یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید. این آدمی که سر تا پایش علیه ملت ایران است حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.
مردم شیراز و دیگر مناطق استان فارس و کشور چهارشنبه و پنجشنبه (13 و 14 دی ماه جاری) در محکومیت ناآرامی های اخیر و دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران و همچنین دفاع از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی کردند.
9873/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/12009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید