پیام فارس

آخرين مطالب

رییس اتاق بازرگانی شیراز:

گردشگری بهترین راه رونق اقتصادی فارس است اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: در شرایط کنونی توجه به بخش گردشگری ضرورت برای استان فارس و کشور است که مسئولان باید راه های توسعه و رونق این صنعت را در کشور هموار کنند .
  جمال رازقی در جلسه مشترک هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری اتاق شیراز بیان کرد: بخش صنعت و کشاورزی جوابگوی اقتصاد استان فارس نیست و تنها راه ایجاد رونق اقتصاد در کشور و استان فارس، توجه به حوزه گردشگری است که استان فارس در این زمینه پتانسیل های فراوانی دارد .
وی افزود: سرمایه های استان فارس در بخش گردشگری از جمله تخت جمشید، سعدیه، حافظیه و باغ ارم در بین مردم داخل و خارج از کشور جایگاه ویِژه ای دارند که متاسفانه ابزار مناسب جهت جذب و ارائه خدمات به گردشگران و بهره گیری از این ظرفیت ها در استان وجود ندارد .
رازقی با بیان اینکه نیاز حوزه گردشگری استان، به روز بودن است اظهارداشت: انتظار ما از کمیسیون گردشگری اتاق شیراز تدوین طرح جامع گردشگری استان، برگزاری استارت آپ ها و انجام کارهای بزرگ در حوزه گردشگری استان است .
وی اضافه کرد: حرکت اتاق شیراز در دو سال اخیر در جهت دانش بنیان کردن فعالیت ها بوده است به طوری که شورای پژوهش این اتاق متشکل از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه اقتصاد تشکیل شده که موارد مطرح شده در کمیسیون ها و بخش های دیگر اتاق به صورت تخصصی در این شورا بررسی می شود .
رییس اتاق شیراز با بیان اینکه تلاش ما در اتاق شیراز ارائه خدمات در سطح اتاق های بین المللی و نسل چهارم است ادامه داد: امروز چهره اتاق شیراز علمی است و ما در اتاق شیراز آماده همکاری برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه گردشگری در استان هستیم .
رازقی گفت: رسالت اتاق بازرگانی تلاش برای رفع موانع کسب و کار از طریق مشاوره با قوای سه گانه درکشور و پیگیری و انجام کار مطالعاتی و ارائه پیشنهادهای مناسب است لذا از برنامه ها و ایده ها در حوزه های مختلف اقتصادی استان از جمله بخش گردشگری حمایت می کنیم .
وی اضافه کرد: همانطور که استان فارس ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری دارد مشکلات فراوانی نیز در این حوزه دارد که برای رفع این مشکلات و رونق در این بخش باید از ظرفیت های اتاق بازرگانی از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و ملی و کمیسیون ماده 12 استفاده شود .
رازقی با توجه به وجود بیش از سه هزار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشورمان افزود: بخش گردشگری می تواند معضلات بخش اشتغال استان را حل کند که فعالان بخش مشکلات بخش گردشگری استان باید مشکلات این بخش را احصا کنند تا با بهره گیری ازظرفیت های قانونی، آنها را رفع کنیم.
در ادامه این جلسه عضو هیئت نمایندگان و رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: کمیسیون گردشگری اتاق شیراز مورد وثوق همه صنوف و فعالان بخش گردشگری استان است به طوری که امروز این کمیسیون به مکانی برای تجمیع ایده ها و افکار در حوزه گردشگری استان است .
اصغر ظریفکارفرد بیان کرد: این کمیسیون توانسته با بهره گیری از خرد جمعی طرح های مطلوبی از جمله مثلث طلایی گردشگری را در استان مطرح و اجرا کند .
ظریفکارفرد ادامه داد: تلاش ما بر بهره گیری از نظر و ایده های همه صاحبنظران در حوزه گردشگری استان است که برنامه های خوبی در این زمینه در دست اجرا داریم.
دیگر عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: بخش گردشگری در استان فارس باید به عنوان یک مزیت اقتصادی مورد توجه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد .
خسرو فروغان ادامه داد: بخش گردشگری می تواند اقتصاد استان فارس را متحول کند و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار بر سایر بخش های اقتصاد نیز تاثیر بگذارد .
وی افزود: برای محور و رونق صنعت گردشگری در استان نیاز به هم افزایی و هم فکری بیشتر بخش خصوصی و حمایت های بخش دولتی است که متاسفانه امروز این صنعت درآمد زا کمتر مورد توجه است .
فروغان گفت: استان فارس در سالهای گذشته به عنوان یک استان کشاورزی مطرح بوده که امروز این بخش به علت خشکسالی و عدم مدیریت آب جوابگوی اقتصاد مردم استان نیست و بخش صنعت استان نیز که مناسب نیست لذا صنعت گردشگری راهگشای اقتصاد استان است .
وی با بیان اینکه داشته های فارس در بخش گردشگری بسیار فاخر و ارزشمند است اضافه کرد: استان فارس در بخش های مختلف گردشگری سلامت، باستانی، فرهنگی، طبیعی، ورزشی و غیره پتانسیل های های خوبی دارد که باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از این ظرفیت ها استفاده مناسب شود .
فروغان ادامه داد: همه مسئولان دولتی و فعالان بخش گردشگری باید به این وحدت رویه دست یابند که با رونق بخش گردشگری راه توسعه استان هموار تر می شود که با این تفکر، همه برای رفع مشکلات و رونق این بخش در استان تلاش می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/12021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید