پیام فارس

آخرين مطالب

تشریح برنامه‌های هفته‌ی قرآن و عترت در استان فارس فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌های هفته قرآن و عترت در این استان را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، مهدی احمدی چهارشنبه 20 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت از شنبه 23 دی و با محفل انس با قرآن آغاز خواهد شد، گفت: گفت: از 23 تا 28 دی‌ماه جاری به نام هفته قرآن و عترت استان فارس نامگذاری شده است.
وی با بیان اینكه هر كدام از روزهای این هفته به یك عنوان نامگذاری شده‌اند، افزود: روز شنبه، 23 دی‌ماه به نام «قرآن، آرام‌بخش دل‌ها» نامگذاری شده است كه مطلع نخست برنامه‌های این هفته برپایی محفل انس با قرآن در ساعت 7 صبح این روز در محل اداره راهنمایی و رانندگی شیراز خواهد بود.
برپایی نمایشگاه قرآنی به‌مدت یك هفته در شیراز
احمدی ادامه داد:‌ در ساعت 10 صبح همین روز افتتاح نمایشگاه قرآنی در نگارخانه وصال و در ساعت 15 نیز آیین پایانی جشنواره شعر قرآن و عترت در شهرستان رستم برگزار خواهد شد.
رییس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با تصریح اینكه روز یكشنبه، 24 دی‌ماه به نام «قرآن و تحكیم بنیان خانواده» نامگذاری شده است، گفت: در ساعت 10 صبح این روز همایش سبك زندگی با محوریت قرآن در شهرستان مهر، در ساعت 15 اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان جهرم و در همین ساعت نیز اختتامیه جشنواره آواها و نغمات دینی در آباده برگزار می‌شود.
وی اظهار كرد: روز دوشنبه، 25 دی‌ماه به نام «قرآن،‌ تجلی زیبایی» نامگذاری شده است كه در ساعت 10 صبح آن باز هم همایش سبك زندگی با محوریت قرآن این بار در لامرد برگزار شده و در همین ساعت نیز اختتامیه جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت در شهرستان ارسنجان و در ساعت 15 اختتامیه جشنواره داستان و فیلم‌نامه‌نویسی در شهرستان خرم‌بید اجرا خواهند شد.
توزیع 3 هزار جلد قرآن میان مراكز فرهنگی فارس
احمدی، عنوان روز سه‌شنبه، 26 دی‌ماه «قرآن، رأفت اسلامی، نشاط اجتماعی و معنویت دینی» اعلام كرد و گفت: در این روز برنامه‌های مختلفی نظیر توزیع 3 هزار جلد قرآن میان مراكز فرهنگی و اختتامیه جشنواره هنرهای تسجمی در ساعت 10 صبح در شهرستان مرودشت و محفل انس با قرآن در ساعت 18 در شهرستان بوانات را برگزار خواهیم كرد.
دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت فارس با بیان اینكه روز چهارشنبه، 27 دی‌ماه نیز به نام «قرآن و شكوفایی اندیشه» نامگذاری شده است، گفت: در این روز معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در برنامه‌های ما حضور پیدا خواهند كرد كه نخستین برنامه ما برپایی نشست مدیران مؤسسات قرآن و عترت در ساعت 10 صبح در محل معاونت قرآن ارشاد است.
تجلیل از خانواده 9 شهید قرآنی فارس
وی ادامه داد: در ساعت 13 همین روز اختتامیه جشنواره پایان‌نامه و مقاله‌نویسی در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز و در ساعت 15 نیز یادواره شهدای قرآنی در سالن غزل تالار حافظ برگزار خواهد شد كه در آن از خانواده 9 شهید قرآنی استان فارس تجلیل به عمل می‌آید.
احمدی، عنوان روز پنج‌شنبه، 28 دی‌ماه را «شكوه جهاد قرآنی» اعلام كرد و گفت: در ساعت 10 صبح این روز نشست فعالان قرآنی نی‌ریز با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در این شهرستان برگزار خواهد شد و در ادامه معاون وزیر از مراكز قرآنی بیت‌الاحزان در روستای محمدآباد استهبان بازدید كرده و در ساعت 16 و پایان‌بخش برنامه‌های این روز به تجلیل از خادمان قرآن كریم این شهرستان اختصاص خواهد داشت.
ارسال 681 اثر به جشنواره‌های قرآن و عترت فارس
رییس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در ادامه به ارائه آماری از جشنواره‌های قرآن و عترت كه طی این هفته برگزار خواهند شد،‌ پرداخت و گفت: به طور كلی 681 اثر از 499 نفر به دبیرخانه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت فارس ارسال شده است كه سهم جشنواره هنرهای تجسمی 143 اثر، هنرهای نمایشی 34 اثر، داستان و فیلم‌نامه كوتاه 68 اثر، صنایع دستی 43 اثر، شعر 250 اثر، رسانه نوشتاری و مجازی 25 اثر، فیلم و عكس 59 اثر، پایان‌نامه و مقاله 35 اثر و آواها و نغمات دینی 24 اثر بوده است.
نشست كشوری شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شیراز برگزار می‌شود
وی با بیان اینكه برنامه‌های دیگری طی روزهای آینده در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: در روزهای 3 و 4 بهمن‌ماه امسال نشست كشوری شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور نمایندگان تمام استان‌ها در شیراز برگزار خواهد شد كه برنامه اصلی آن در روز 4 بهمن از ساعت 8 صبح تا 17 در محل دفتر امام جمعه شیراز خواهد بود.
برپایی نمایشگاه «نماز و بصیرت» به‌مدت یك ماه
رییس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس همچنین از برپایی نمایشگاه استانی «نماز و بصیرت» از 28 بهمن تا 28 اسفندماه به‌مدت یك ماه در 5 شهرستان استان خبر داد و گفت: همچنین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم با همكاری اداره اوقاف در تاریخ 10 اسفندماه به‌صورت همزمان در تمام شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد.
وی اظهار كرد: در این آزمون تا این لحظه 4 هزار و 782 نفر از استان فارس ثبت‌نام كرده‌اند كه 4 هزار و 201 نفر زن و 581 نفر آن‌ها مرد هستند و بیشترین تعداد ثبت‌نام‌ها از شهرستان‌های شیراز، استهبان، داراب و نی‌ریز بوده است.
احمدی با بیان اینكه تا دیروز فارس به لحاظ تعداد ثبت‌نام شدگان در این آزمون رتبه پنجم كشور را داشت، گفت: از تعداد افرادی كه در این آزمون تاكنون ثبت‌نام كرده‌اند، 2 هزار و 394 نفر از مؤسسات و مراكز قرآنی، یك هزار و 643 نفر از امامزادگان و بقاع متبركه، 387 نفر داوطلب آزاد، 218 نفر از مساجد و كانون‌های فرهنگی، 26 نفر از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی، 45 نفر از مدارس و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، 21 نفر از پایگاه‌های بسیج مردمی، یك نفر از مراكز نظامی و انتظامی، 40 نفر از مراكز اصلاح و تربیت و 7 نفر از حوزه‌های علمیه هستند.
175 میلیون تومان بودجه قرآنی به حساب اتحادیه مدغم واریز شده است
رییس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تخصیص بودجه‌ها به مؤسسات قرآنی اشاره كرد و گفت: مبلغ 175 میلیون تومان بودجه مؤسسات قرآنی فارس مربوط به سال 93 به حساب اتحادیه مدغم استان واریز شده است و برای تخصیص آن نیز تاكنون 12 جلسه برگزار كرده‌ایم و بناست تا این بودجه به مؤسساتی كه دارای طرح هستند تخصیص یابد و در این راستا 25 طرح مربوط به مؤسسات هم به تصویب رسانده‌ایم.
وی اضافه كرد: این مسئله جزو مصوبات دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است كه به امضای اعضای شورا نیز رسیده است لذا لازم است كه اتحادیه هرچه زودتر نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با مؤسسات و تخصیص بودجه‌ها به آن‌ها اقدام كند.
احمدی یادآور شد: مشكل اینكه تاكنون 175 میلیون تومان میان مؤسسات توزیع نشده است عدم همكاری اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس است كه ما برای این كار 20 روز پیش نامه‌نگاری كرده‌ایم اما هنوز انجام نشده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/12192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید