پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز: پایگاه شبکه های اجتماعی ایران نباید آنسوی مرزها باشد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز – نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: پایگاه شبکه های اجتماعی ایران نباید آنسوی مرزها و در کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا و ... باشد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله اسداله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در شرایطی که پایگاه این شبکه ها در داخل ایران نبود، استکبار، آل سعود و گروه تروریستی منافقین با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ناآرامی های اخیر در کشور دامن زدند.
وی اظهار کرد: امروز 39 سال از انقلاب اسلامی سپری شده است و تقریباً 20 سال است که شبکه های اجتماعی مطرح شده اند، چرا ما خودمان اقدام لازم را نداشته باشیم و دنبال رو دیگران باشیم ؟
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: زمانی که یکی از شخصیت های معروف آمریکایی می گوید یکی از شبکه های اجتماعی با تمام ابزار و امکاناتش را به من بدهید تا ایران را متحول کنم، ما نباید هوشیار و بیدار باشیم که دشمن چه برنامه هایی را دنبال می کند؟
وی با اشاره به بازداشت عده ای در ناآرامی های اخیر برخی شهرهای کشور گفت: دستگاه قضایی باید در برخورد با افراد فریب خورده که در این تجمع ها شرکت کردند، با رأفت اسلامی برخورد کند.
ایمانی افزود: "آن موج سوارانی که آمدند و از این موج سواری گرفتند و زندگی افرادی را از بین بردند ، انسان های بی گناهی را کشتند ، اموالی را غارت کردند ، باید مجازات عمل خودشان را ببینند ".
امام جمعه شیراز با اشاره به حمایت مسئولان آمریکا از ناآرامی های اخیر و تلاش برای طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: این تلاش های خصمانه مانند فتنه های دیگر کاخ سفید با حضور مردم در صحنه ناکام ماند.
وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی های محکومیت ناآرامی ها به حدی گسترده بود که در باور نمی گنجید؛ نه یکبار در یک شهرستان ، بلکه چند بار در شهرهای مختلف مردم با حضور پررنگ خود جلوی این حرکت ها را گرفتند اما باید توجه داشت که ملت ایران باید هوشیار و بیدار نسبت به توطئه های جدید آمریکا در آینده باشد.
ایمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به برنامه رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام نظر درباره تحریم ها و برجام گفت: ایران اسلامی در هر صورت پیروز و برنده است.
وی ادامه داد: ترامپ یکی از دو راه را باید انتخاب بکند: یا باید تحریم ها را امضا بکند و برجام را لغو کند و در دنیا به عنوان کشوری که پیمان شکن است و به وعده اش عمل نمی کند در جهان منزوی شود و یا این که تحریم ها را امضا نمی کند.
امام جمعه شیراز با اشاره به طرح مواضع ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا در یک سال گذشته گفت: ترامپ در یک سال گذشته سرو صدای زیادی درباره برجام کرد اما امروز شاهد انزوای واشنگتن و پیروزی ملت مسلمان ایران هستیم.
به گزارش ایرنا، ترامپ علاوه بر تصمیم گیری در مورد تمدید تعلیق تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، قصد دارد در مورد پایبندی ایران به برجام نیز اعلام نظر کند. وی گرچه تاکنون از تمدید تعلیق تحریم های ایران تخطی نکرده ولی در پایان مهلت 90 روزه پیش از اعلام پایبندی ایران به برجام خودداری کرد و تصمیم گیری در این مورد را به کنگره سپرد. کنگره نیز با عدم اعلام نظر در این خصوص بار دیگر تصمیم گیری در مورد پایبندی ایران به برجام را به قوه مجریه آمریکا محول کرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به انتصاب حجت الاسلام علی اکبری به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از سوی مقام معظم رهبری گفت: طبیعی است که این مسئولیت ها جابه جا می شود و تغییر پیدا می کند.
وی افزود: عده ای در این فضای مه آلود فتنه در فضاهای مجازی شروع کردند به جمعی از ائمه جمعه بد و بیراه گفتند و غافل از این که نقد منصفانه وظیفه شرعی ائمه جمعه است و هیچ امام جمعه ای بر اساس جناح بندی و دسته بندی سیاسی اظهار نظر نمی کند.
آیت الله ایمانی با اشاره به دوران بیماری خود در 2 ماه گذشته نیز گفت: حتی در این مدت که من روی تخت بیمارستان بودم به من نیز رحم نکردند و از همان تهمت ها و دروغ ها در سایت ها نثارمان کردند.
وی ادامه داد: آیا جرم ما نقد است؟ بعضی وقت ها نقد کردیم همیشه هم نه ، اینجاست که من تقاضا می کنم از صاحبان قلم که به این مباحث پاسخ دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 16 دی ماه جاری در حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری را به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب کردند.
6114/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/12241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان