پیام فارس

آخرين مطالب

در بازدید مدیران فرهنگی از سینمای جوان شیراز عنوان شد؛

تولید باید ماموریت ویژه انجمن سینمای جوان باشد فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تولید راماموریت ویژه انجمن سینمای جوان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر ، بهزاد مریدی را در این بازدید که پیش از ظهر چهارشنبه با حضور علیرضا توکل، مدیر انجمن سینمای جوان شیراز انجام گرفت، مهدی رنجبر، معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همراهی می کرد.
در این بازدید که ، حضور مدرسان و مربیان انجمن سینمای جوان شیراز مشهود بود، علیرضا توکل در ابتدا به معرفی برنامه های جاری انجمن سینمای جوان شیراز پرداخت و گفت: کانون عکس این انجمن اکنون با 40 عضو به طور هفتگی برنامه های عکاسی دارد و قرارهای عکاسی دائم در کانون یادشده برگزار می شود.
تشکیل شورای تولید در سینمای جوان شیراز
وی از شورای تولید فیلم و فیلم نامه هم نام برد که در انجمن سینمای جوان شیراز فعالیت دارد و با حضور استادانی نظیر حافظی، بیاتی و شجاعی به بررسی آثار می پردازند.

مدیر سینمای جوان شیراز از برگزاری نشست های این شورا به طور هفتگی خبر داد و افزود: فیلمنامه ها برای قرار گرفتن در مرحله تولید در این شورا توسط اعضای آن مورد بررسی قرار می گیرند.
وی در عین حال خواستار توجه و نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پیشبرد اهداف انجمن سینمای جوان شیراز شد و گفت: عنایت و راهنمایی شما می تواند در این راه بسیار موثر باشد و به ما کمک کند.
این در حالی بود که عباس بیاتی از مدرسان سینما در این دیدار از تشکیل شورای تولید در انجمن سینمای جوان شیراز خبر داد و به شرح وظایف این شورا که او نیز عضوی از آن به شمار می رود پرداخت و برخی از مدرسان و مربیان سینمای جوان شیراز پیشنهادهای خود را بیان کردند.
سپس بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که در یکی از کلاس های دوره فیلمسازی سینمای جوان شیراز حضور یافت عنوان کرد: اتفاقاتی در چندسال گذشته پیرامون سینما شکل گرفته است؛ کماکان ما سینما را مانند بسیاری از حوزه های مختلف گنگ و نامشخص ارزیابی می کنیم.
سینما باید هویت جمعی را در ما قوت ببخشد
وی با این پرسش که با حضور حوزه دیجیتال چه سرنوشتی برای سینمای متصور است اعلام کرد: در حقیقت حضور صنعت دیجیتال به سود سینما قرار می گیرد یا اینکه خیر؛ منظورم از سینما، سالن های سینما هست اما، با همین رویکرد سینما باید هویت جمعی را در ما قوت ببخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه هر جامعه ای نیازمند هویت جمعی است، ادامه داد: سالن های سینما افزایش پیدا کرده اند، اما باید از حوزه دولتی به موازات این خارج شود؛ بنا نیست دولت سینماداری و مالک سالن های سینما باشد.
وی با بیان اینکه استان فارس در حوزه سینما شاهد اتفاقات خوبی بوده عنوان کرد: در حال حاضر پس از تهران به لحاظ سینما و زیرساختهای سینمایی مقام اول را داریم، البته تا چندماه آینده شاهد تنزلی خواهیم بود و مشهد با داشتن 8 سالن سینمای تازه در دوره ای کوتاه مدت مجددا تفوقی خواهد داشت اما در مجموع با وجود گشایش 8 سالن سینمای جدید در یکی از مجتمع های تجاری شیراز و تجهیز یکی از هتل های درجه یک شیراز به سالن سینما به همراه مجموعه های دیگر مانند هنر و تجربه و سینما غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نظر می رسد می تواند پاسخگوی حداقل نیازهای عامه مردم باشد.
در اکران فیلم های کوتاه ناتوانی دیده می شود
مریدی با بیان اینکه در اکران فیلم های کوتاه ناتوانی دیده می شود بیان کرد: اگر بخواهیم این آثار را در جمع مردم جدای از مخاطبین فیلم کوتاه در جشنواره های داخلی و خارجی شناسایی کنیم و موجبات فروش را فراهم کنیم شاهد یک نقص کلی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خواستار اختصاصی سالن سینمایی برای عموم جهت پخش فیلم کوتاه شد و گفت: اینکه این سینما بتواند اکران های متعددی را سوای از سینما هنر و تجربه برای فیلم های کوتاه ایجاد کند نیازی است که باید در نظر گرفته شود، بنابر این از همکاران معاونت هنری و سینمایی اداره کل و انجمن های متعددی که اکنون برای تقویت این فضا شکل گرفته خواستار همراهی در این جریان هستیم.

مریدی با این وجود حوزه سینمایی را به واسطه رشدی که در چند دهه اخیر داشته دچار نامشخصی متولی ارزیابی کرد و افزود: واقعیت این است که نمی دانیم حوزه عکس دقیقا کجا باید قرار گیرد در حالیکه هنرمندان این حوزه ترجیح می دهند در کنار حوزه فیلمسازی قرار گیرند، اما در وزارت فرهنگ و ارشاد بر این نظر هستند که بخشی از این حوزه در تفاهم نامه ها با ماست و برخی در حوزه تجسمی قرار می گیرد.
وی در خصوص حوزه پویانمایی نیز این روند را مانند آنچه یادکرد، دانست و افزود: بخشی از این حوزه در سینما با این روند مواجه است که عنوان می شود ما متولی پویانمایی نیستیم و مراکز دیجیتال متولی این حوزه هستند، جالب اینکه بخشی از حوزه انیمیشن به مطبوعات منتسب شده است؛ به قدری فضای این چنینی داریم که تجمیع کردن آن کار سختی شده و نگاه کارشناسی این حوزه ها هم کاری سخت تر به نظر می رسد.
ایجاد دفاتر نمایندگی انجمن فیلم کوتاه در 4 شهرستان فارس
مدیرکل فرهنگ و شورای اسلامی استان فارس تعدد انجمن های مختلف را راهگشای نابسامانی این حوزه ها ارزیابی کرد و گفت: این انجمن ها می توانند امور یادشده را به سامان ببخشند؛ بدین خاطر انجمن فیلم کوتاه شیراز کار خود را سالیانی است که دنبال کرده و نمایندگی شهرستان آباده این انجمن فعال است و نمایندگی دفاتر لار به همراه 4 شهرستان دیگر به زودی ایجاد خواهد شد.
مریدی از ایجاد دفاتر نمایندگی انجمن فیلم کوتاه در مرودشت، نی ریز، گراش و لامرد خبر داد و گفت: این دفاتر با رویکردی ایجاد می شوند که در کنار شیراز بتوانند تقویت کننده همه این کارها باشند و در اعزام اساتید به شهرستان ها و پشتیبانی جدی از این حوزه یاری برسانند.

وی در عین حال تصریح کرد: انجمن سینمای جوان دهه 70 را با این دوره نمی توان مقایسه کرد چراکه آن دوره، رویکرد آموزش محور سرلوحه این انجمن بود، اما امروزه نیست و نباید هم این گونه باشد زیرا آموزشگاه های مختلفی که زیر نظر فرهنگ و ارشاد هستند به دنبال تقویت بخش خصوصی هستند.
برگزاری کارگاه های آموزشی با نیت تولید، زیبا و زیبنده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ماموریت ویژه انجمن سینمای جوان را تولید دانست و یادآور شد: چنانچه در کنار تولید، برگزاری کارگاه های آموزشی با این نیت باشد زیبا و زیبنده است؛ تولیدات را با تفاهم نامه هایی که با سازمان سینمایی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها منعقد می شود، بخشی مجددا برای تولید آثار کوتاه در اختیار این ادارت قرار می گیرند که حداقل تفاهم نامه های آن درحال مبادله است.
وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری جشنواره ها بناست که ازتهران فاصله بگیرد به همین واسطه ما تقاضای برگزاری بخش جهانی جشنواره بین المللی فیلم فجر را برای شیراز کردیم و افتتاحیه و پخش بخشی از جشنواره سینماحقیقت و سینمای کودک را دادیم.

مریدی ادامه داد: این ها در کنار جشنواره هایی که در سال های گذشته بوده علیرغم اینکه نباید جشنواره زدگی حاصل شود، چاره ای برای تقویت حوزه انگیزشی نداشتیم زیرا بودجه تولید امکان پذیر نبود و ما باید انگیزش را حداقل تقویت کنیم، بنابر این جشنواره هایی که در سال های اخیر بوده کماکان ادامه پیدا می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شیراز در هفته نخست اسفندماه امسال خبر داد و افزود: در تلاشیم جشنواره فیلم فجر هم در شیراز از 12 تا 22 بهمن ماه به رسم سال های اخیر در چندین سالن به واسطه شورای سیاست گذاری در انجمن فیلم، عکس و پویانمایی شکل گرفته با پخش بهترین آثار همراه شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است