پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: زیرساخت های اشتغال و رونق اقتصادی استان فراهم شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- استاندار فارس لزوم توجه به زیرساخت ها و رونق اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی که در ابعاد مختلف وجود دارد، اگر زیر ساخت های لازم فراهم شود مجالی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل تبادار عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت، افزود: صادرات غیرنفتی استان 41 درصد در سال 1395 نسبت به سال 1394 رشد داشته و 26 درصد در 6 ماهه اول 1396 نسبت به مدت مشابه سال گذشته فزونی داشته است.
وی گفت: در بحش بهبود شاخص فضای کسب و کار رتبه استان فارس از رتبه 18 در سال 1394 به رتبه چهار در سال 1395 و رتبه نخست در نیمه اول سال 1396 تغییر یافته است.
استاندار فارس گفت: در حوزه شرکت های دانش بنیان، استان از 36 مورد در نیمه اول سال 1394 به 112 شرکت تا کنون افزایش یافته است و استان فارس در زمینه تولید علم و فناوری و رشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان و ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سال های 95 و 96 در زمره استان های برتر کشور بود.
تبادار بیان کرد: یکی از اهداف دولت واگذاری پروژه های نیمه تمام و تمام بود که استان فارس در این زمینه در جایگاه برتر قرار دارد به گونه ای که 660 پروژه در سال های 1395 و 1396 واگذار شده که هزار میلیارد تومان برای دولت صرفه جویی داشته است.
وی ادامه داد: در زمینه بهبود بیکاری در دولت رتبه استان از 16.8 درصد در سال 1391 به 11.4 درصد در سال 1395 رسیده که یک درصد کمتر از متوسط کشور است.
استاندار فارس با بیان اینکه تمام اقدامات صورت گرفته در این استان براساس توجه دولت تدبیر و امید و همت جمعی رقم خورده است، گفت: براساس ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی که در ابعاد مختلف استان فارس وجود دارد اگر زیر ساخت ها در این استان فراهم شده مجالی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان فراهم می شود.
** بحران آب
تبادار در ادامه با اشاره به تنگناهای پیش روی استان فارس، یکی از نگرانی ها را بحران آب دانست و گفت: بحران آب در استان بسیار جدی است چرا که خشک شدن بیش از 50 درصد قنات ها، 18 درصد چاه های کشاورزی، خشک شدن دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب های استان را شاهد هستیم.
وی خواستار توجه و مساعدت جدی دولت به موضوع بحران آب در استان فارس شد و گفت: این استان در زراعت رتبه دوم را در کشور دارد و در امنیت غذایی کشور نقش آفرینی زیادی می کند.
تبادار افزود: به دلیل خشکسالی های پی در پی محیط زیست استان دچار مخاطره شده است، ما بیشترین میزان انجیرستان دیمی دنیا را داریم که به دلیل خشک شدن دریاچه بختگان دچار مخاطره شده است.
وی ادامه داد: موضوع آب شرب ما را نگران کرده به گونه ای که این موضوع به عنوان یک بحران در دستور کار اکثر جلسات قرار دارد.
استاندار فارس گفت: انتظار داریم در بحث حل مشکل بحران آب شرب در فارس یک توجه جدی به استان صورت بگیرد و همانند دریاچه ارومیه برای برون رفت استان فارس از بحران آب اقدام شود.
تبادار به تصویب اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل بحران آب استان فارس در شورای عالی آب اشاره کرد و از معاون اول رئیس جمهوری خواست کمک کند تا این اعتبار به استان اختصاص یابد.
وی در ادامه به وجود تعدادی از سدها در استان فارس اشاره کرد و گفت: اگر این سدها به بهره برداری برسد بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
استاندار فارس گفت: البته در استان فارس برای مقابله با بحران کم آبی راهکارهایی مثل کشت محصولات کم آب، توسعه کشت های گلخانه ای و آبیاری هوشمند در دستور کار است.
** راه ها
وی در ادامه به وضعیت حمل و نقل جاده ای و ریلی در استان فارس اشاره کرد و گفت: خطوط ریلی در استان بر پایه بار نیست و اگر راه آهن استان را به کانون بار وصل کنیم شاهدیک رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.
تبادار افزود: خوشبتانه راه آهن اقلید به یزد در دستور کار است و امید داریم به نتیجه برسد، امیدواریم راه آهن شیراز به لار، بندرعباس، شیراز به کازرون و خوزستان ، گل گهر به شیراز و شیراز به بوشهر وصل شود و هرچه زودتر در این حوزه به نتیجه لازم دست یابیم.
وی ادامه داد: راه آهن شیراز به بوشهر مقدمات فاینانس آن انجام شده و اگر ابلاغ شود در دهه فجر می توانیم عملیات آن شروع کنیم.
استاندار فارس بیان کرد: دولت تدبیر و امید به رغم تنگنای پیش رو، در این چند سال نهایت تلاش خود بکار گرفته و به راه ها و آزادراه ها توجه داشته است به گونه ای که با تخصیص اعتبار سال گذشته امروز آزادراه شیراز به اصفهان 70 درصد پیشرفت دارد.
تبادار افزود: انتظار دارم برای این پروژه بزرگ که مورد تاکید دکتر روحانی است همانند سال گذشته به آن اعتباراختصاص داده شود تا سال آینده بزرگترین آزادراه جنوب کشور که 130 کیلیومتر شیراز را به مرکز کشور وصل می کند به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: البته آزادراه راه بندرعباس را از طریق فایناس در دستور کار قرار دادیم، همچنین آزادراه سپیدان به پل فسا و آزاد راه شیراز به بوشهر در دستور کار است.
**گردشگری
استاندار فارس در ادامه به ظرفیت های گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: گردشگری در استان فارس یکی از زمینه های برجسته اشتغال با کمترین کارکرد است.
وی بیان کرد: متاسفانه یک موزه در پاسارگاد است که عملیات اجرایی آن از سال 1355 و از زمان طاغوت شروع شده و هنوز به پایان نرسیده است.
وی ادامه داد: در استان فارس سه اثر تاریخی بین المللی، سه هزار نقطه ثبت شده ملی و ظرفیت های گردشگری بسیار وجود دارد که اگر زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود در ابعاد مختلف می تواند تاثیرگذار باشد.
9254 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید