پیام فارس

آخرين مطالب

معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس مطرح کرد

برنامه های دولت برای حل مشکلات خشکسالی و بافت های فرسوده در استان فارس سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- معاون اول رئیس جمهوری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس برنامه های دولت برای گره گشای از مشکلات ناشی از خشکسالی، زیرساخت های ارتباطی و بافت های فرسوده را تبیین کرد.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: برای حل بحران خشکسالی استان فارس، انتظار داریم مسئولان استان پیشنهاد و راهکار مشخص ارائه کنند.
جهانگیری افزود: احیای آبخیزداری و آبخوان داری، کشت گلخانه ای و آبیاری تحت فشار یکی از راهکارهای ما بوده است اما بر این باور هستیم که راهکارهای دیگری هم وجود دارد که باید دنبال شود.
وی ادامه داد: ما برای منطقه مرکزی ایران راهی جز تکیه به خلیج فارس و دریای عمان نداریم و باید برای انتقال آب به این دو منبع فکر کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به درخواست استاندار فارس در زمینه کمک دولت به طرح احداث خط آهن شیراز بوشهر گفت: در دولت دوازدهم روی این موضوع تمرکز شده است که شهرهایی که به حمل و نقل ریلی دسترسی ندارند از این امکان برخوردار شوند.
جهانگیری افزود: بحثی که در بودجه سال 1397 آن را دنبال می کنیم مشارکت بخش عمومی و خصوصی در این پروژه ها است.
وی ادامه داد: در سال آینده تمرکز روی بحث حاشیه نشینی و بافت های فرسوده استان های مهمی مثل فارس، تهران و اصفهان خواهیم داشست و منابعی نیز در این زمینه پیش بینی شده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به لزوم رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات استان فارس، جلسه ای در تهران با حضور مسئولان این استان تشکیل خواهد شد.
جهانگیری با بیان این که از هماهنگی و انسجام مسئولان و مردم در استان فارس خوشحال هستم، گفت: آقای تبادار استاندار خوب، توانمند در امور اجرایی و اهل کار است، آیت الله ایمانی نیز امام جمعه خوب شیراز هستند و آیت الله دستغیب تولیت حرم شاهچراغ (ع) هم از خاندانی هستند که مورد احترام ملت ایران هستند و نمایندگان فارس نیز فارغ از گرایش های سیاسی انصافا کمک کار دولت بوده اند و در حل مشکلات به دولت کمک کرده اند.
** ارزش تفاهم نامه های پسابرجام از 40 میلیارد دلار عبور کرد
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از دستیابی به برجام طرف های خارجی تفاهم نامه هایی به ارزش افزون بر40 میلیارد دلار با ایران امضا کرده اند که تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار از این تفاهم نامه ها به قرارداد بین بانکی تبدیل شده است.
جهانگیری افزود: باید از منابع خارجی در جهت سرمایه گذاری و پیشبرد پروژه ها استفاده کرد.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه گفت: ما دو توافق بین المللی بعد از انقلاب پذیرفتیم که یکی از این توافق ها 598 بود و حتی یک نفر علیه آن حرف نزد و چپ و راست گفتند از دستاوردهای آن استفاده کنیم.
جهانگیری افزود: برجام نیز یک توافق بین المللی است و برخی به جای اینکه از نقاط مثبت و فرصت های آن برای توسعه استفاده کنند شروع به دعوا کردن با یکدیگر می کنند. .
وی ادامه داد: از برجام می شود برای توسعه کشور استفاده کرد وتاکنون نیز بهره زیادی از آن گرفته شده است، البته بدعهدی های آمریکا نیز در آن آشکار شده است.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه حل اصلی مسایل اقتصادی، مسایل اجتماعی، مسایل منطقه ای و بین المللی کشور سیاسی است، نباید دنبال راهکار پیچیده اقتصادی و اجتماعی باشیم.
جهانگیری با اشاره به چالش های پیش روی کشور و انتظارات مردم افزود: منطقه ما یک منطقه پرآشوبی و پیچیده است.
وی ادامه داد: درست است که در این منطقه پیچیده، ایران یک کشور امن و باثبات است اما باید به خوبی کشورهای منطقه را رصد کنیم که چه اتفاقاتی در اطراف آن می افتد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: یک فضای بین المللی درست شده و یک فردی در آمریکا سرکار آمده که به قول خود آمریکایی ها تعادل ندارد و باید به بیمارستان و پزشک مراجعه کند.
جهانگیری یادآور شد: هدفگذاری که دیگران و لابی صهیونیست ها برای این فرد انجام داده اند این است که ببینند چگونه می تواند به ایران آسیب بزند.
** توان ایران بیشتر از حجم مشکلات است
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: به عنوان مدیران کشور، مجموعه اتفاقات داخلی، منطقه ای و بین المللی ما را به این می رساند که می توانیم از این چالش ها عبور کنیم.
جهانگیری بیانا کرد: من با اطمینان براساس تجربه سی و چندساله کاری می گویم ایران توانش فوق عبور از این مشکلات است و فرصت های زیادی دارد، ایران سرشار از موقعیت های خدادادی و ظرفیت های ترانزیت و نیروی انسانی و دانشگاهی است.
وی افزود: ممکن است هر کدام در مسئولیت ها ضعفی در کارمان باشد و نتوانیم کشور را به خوبی از مشکلات عبور دهیم اما این کشور فرصت ها و پتانسیلی دارد که مردم باید بدانند کشورشان برای عبور از این چالش ها صدها فرصت دارد که هر کدام به تنهایی می تواند کشور را از چالش ها عبور دهد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در این منطقه بحرانی، ایران تنها کشوری است که قادر است بخشی از راه حل های مسایل حل منطقه باشد یعنی بدون کشورمان نمی توان مسایل منطقه را حل کرد، آمریکایی هایی با این همه دشمنی که می کنند می دانند نهایتا با ایران است که باید در خصوص مسایل منطقه حرف بزنند و راه حل پیدا کنند اما ما می گوییم دلیلی ندارد آنها بخواهند درخصوص منطقه با ما حرف بزنند.
جهانگیری گفت: هر کس یاس و نا امیدی را در کشور پمپاژ و مردم را نسبت به آینده کشور مایوس کند به کشور خیانت کرده و باید عذرخواهی کند.
وی با تاکید بر اینکه همه مکلف هستیم یک آینده امیدوار کننده ای برای مردم درست کنیم، افزود: چرا در جامعه اینقدر غم و غصه باید باشد؟ ما مکلف هستیم در آستانه دهه فجر به جامعه نشاط تزریق کنیم و به جامعه امید دهیم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: کار ملت در دست مدیران است، چرا مردم استان سرحال و به آینده امیدوار نباشند؟ همه مسئولیت داریم از فرصت جشن انقلاب استفاده و یک دلی را تبلیغ کنیم.
** هیچ فردی نمی تواند دیگری را حذف کند
جهانگیری گفت: راه حل اصلی مسایل اقتصادی ، مسایل اجتماعی، مسایل منطقه ای و بین المللی کشور سیاسی است، نباید دنبال راهکار پیچیده اقتصادی و اجتماعی گشت.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: راه حل اصلی سیاسی است و منظور از راه سیاسی این است که با یکدیگر دعوا نکنیم و باهم رفاقت کنیم و باهم برادر باشیم و یک جهت را پیش بگیریم، اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا و دیگران فکر کنند یک مسیر داریم و آن ارتقای جایگاه مردم ایران است.
وی بیان کرد: کدام یک از رهبران کشورهای منطقه مثل رهبری است که ما داریم؟ ایشان دارای یک تجربه طولانی در مبارزه، در انقلاب اسلامی، در دوران ریاست جمهوری، در اداره کشور در جنگ و بعد از جنگ هستند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: خیلی اوقات مسیر را فراموش می کنیم، هیچ کس نمی تواند کسی دیگر را حذف کند، کسی که با نظام است هیچ جریانی قادر نیست جریان دیگری را حذف کند، باید به جای حذف کردن با یکدیگر کار کنیم.
جهانگیری افزود: باید با هم گفت و گو کنیم، هم گفت و گوی سیاسی بین جریان های سیاسی و هم گفت و گوی ملی بین همه اقوام داشته باشیم.
وی یادآور شد: در اتفاقات اخیر تنها جاهایی که حرکت منفی نکردند جاهایی بودند که از همه مستضعف تر و قومیت هایی بودند که برخی فکر می کردند این ها مساله دارند.
وی ادامه داد: به جای واگرایی می توانیم به همگرایی نزدیک شویم و یک همگرایی در کشور حاکم کنیم، همه نخبگان و دانشگاهیان کشور و شخصیت های سیاسی این موضوع را جدی بگیرند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه اصلی ترین مساله کشور را اقتصاد دانست و گفت: در ارتباط با اشتغال مسیر درستی انتخاب کرده ایم، این کشور در یک دوره طولانی با پول های نفت شغل زیادی از آن بیرون نیامده است.
جهانگیری افزود: هیچ کس هم توضیح نمی خواهد، هیچ کس هم مواخذه نمی شود حتی طلبکار هم می شود، من در حال حاضر در خصوص طلبکار شدن ها جواب نمی دهم تا دیگران که شیر میدان بودند بیایند و جواب دهند.
وی ادامه داد: دو سه سال است به ایجاد 650 هزار شغل رسیده ایم و امسال در 6 ماه نخست 795 هزار شغل ایجاد شده است، اگر اقتصاد کشور در وضعیت کنونی 700 هزار شغل ایجاد کند می توان گفت به خوبی در این مسیر حرکت شده است اما سه میلیون بیکار داریم و تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: اشتغال روستایی را جدی بگیریم و آن را دنبال کنیم، در این زمینه تسهیلات لازم درنظر گرفته شده است، باید مراقبت کنیم عده ای از این تسهیلات استفاده دیگری نکنند.
جهانگیری افزود: 50 هزار میلیارد تومان برای طرح های صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده ایم که عملکرد این بخش، پارسال بهتر بوده اما امسال عملکردها در حد سال قبل نبوده است.
وی ادامه داد: شیراز پایگاه شرکت های دانش بنیان کشور است و از قبل از انقلاب در بحث فناوری اطلاعات و مخابرات شیراز پایگاه اصلی بوده و نمی توان گفت در حوزه شرکت های دانش بنیان و IT شیراز عقب افتاده باشد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران نقطه مهمی برای سرمایه گذاری است، حرف هایی که زده می شود مدتی کار ما را کند می کند اما نمی تواند مانع ما شود.
در جلسه شورای اداری استان فارس که شامگاه شنبه برگزار شد، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، اسماعیل تبادار استاندار فارس ضمن ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت های استان، مشکلات و مسائل فراروی فارس را تشریح و مساعدت دولت برای حل آنها را خواستار شد.
معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه در سفر به استان فارس، پس از حضور در نخستین مجمع سازمان های ملی مردم نهاد جوانان، به صورت هوایی از تالاب خشکیده بختگان بازدید و در آیین بهره برداری از طرح فولاد و طرح توسعه کارخانه تولید رینگ خودرو در شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز شرکت کرد.
زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس پایان بخش برنامه های این سفر یکروزه بود.
این خبر تکمیل می شود.
9254/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13819/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم

آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس

(تصاویر) اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف آباد شیراز

آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس

آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز

آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی انبار محصولات در میدان مهارت شیراز

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت

محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد

آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت

تردد روان در جاده های فارس

برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات

فیلم حضور کودک 2 ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند

اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

توزیع بیش از 600 تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز

مراسم جشن لارستانی‌ها به مناسبت حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیستی + تصاویر

آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش 5 درجه‌ای دما در شمال غرب

خلیج فارس مواج و متلاطم است

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

حمایت لارستانی‌ها از سپاه پاسداران برای حمله به اسرائیل + فیلم

◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند

اجرای 120 پروژه شهری در منطقه 5 شهرداری شیراز

3 سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس