پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

شهرداری شیرازبه جای طرح های غیرموثر، به عمران مناطق محروم بپردازد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:شهرداری فعلی باید تلاش کند با سرشکن کردن بودجه طرح های غیرموثر به مناطق حاشیه ای شیراز مانند محله سعدی ،رضوان،سلطان آباد، میانرود،جنوب و شرق شیراز و دیگر مناطق محروم و حاشیه ای این کلانشهر خدمت کند.
فرج الله رجبی یکشنبه درمصاحبه با ایرنا اظهارداشت:بسیاری از پروژه هایی که در دوره قبلی شهرداری انجام و یا شروع شده در بهبود شرایط شیراز موثر نبوده اند به عنوان مثال پروژه پل ولیعصر(عج) که به کابلی معروف است و با بیش از 150 میلیارد تومان هزینه ساخته شده که می توانست با این اعتبار ده منطقه محروم شیراز را احیا کرد.
وی ادامه داد:پروژه هایی که در دوره قبلی شهرداری شیراز انجام گرفته بسیار گرانتر از حد معمول به پای شهرداری این شهر تمام شده و بخش اعظم بدهی های این طرح ها نیز بر دوش دوره جدید شهرداری افتاده است.
نماینده شیراز گفت: تیم جدید شهرداری شیراز نباید خود را ملزم به پرداخت این بدهی ها کند و باید با ثابت نگه داشتن آنها و مدیریت پروژه های موجود، شهر را از نابسامانی که خصوصا در مناطق حاشیه ای به آن دچار شده نجات دهد.
رجبی شهردار اسبق شیراز افزود: فروش اموال منقول ، غیر منقول و زمین های شهرداری ،فروش اوراق مشارکت که در مترو و پروژه های شهری از این شیوه استفاده شده و همینطور گرفتن وام از بانک شهر از جمله شیوه هایی بوده است که شهردار قبلی شیراز برای احداث پروژه ها از آنها بهره برده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرداری شیراز به دلیل آنکه سهام دار بانک شهر بوده نمی توانسته از این بانک وام بگیرد و با شیوه ای دیگر چنین کاری کرده به این صورت که پیمانکارانی را که از شهرداری طلب داشته اند به بانک شهر معرفی می کرده و به میزان طلب آنها وام در اختیار آنها قرار می گرفته و شهرداری پرداخت اصل و سود تسهیلات را تقبل کرده است و این در حالی است که سود و اصل حاصل از فروش اوراق مشارکت را هم باید پرداخت کند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی، شهرداری قبلی در اردیبهشت امسال ده ها وامی را که از بانک شهر گرفته و سررسید پرداخت آنها نیز رسیده بوده را برای یک و یا دو دوره شش ماهه تمدید کرده که بازپرداخت تسهیلاتی که به آنها داده شده بر دوش دوره بعدی شهرداری شیراز تحمیل شده است.
فرجی بیان کرد: در مورد رقم دقیق بدهی شهرداری شیراز که سه هزار میلیارد تومان و یا اینکه بیشتر است باید بررسی صورت گیرد ولی چیزی که واضح است اینکه رقم بدهی شهرداری شیراز بسیار بالا است.
رجبی اضافه کرد: تمام پروژه های عمرانی شهرداری شیراز در دوره قبلی با نرخ 18 درصد سود و در قالب تسهیلاتی که به پیمانکاران پرداخت شده و شهرداری باید این سود و اصل وامها را پرداخت کند ساخته شده اند که بسیاری از این تسهیلات هم که سررسید آنها فرا رسیده و بخش قابل توجهی نیز در گذشته پرداخت نشده و یا به دلیل عدم توانایی شهرداری در پرداخت آنها تمدید شده است.
نماینده مردم شیراز گفت: با این تفاسیر روشن است که طرح های عمرانی که در دوره شهرداری قبلی شیراز ساخته شده بسیار گران تر از حد معمول برای شهرداری این شهر تمام شده و باید پذیرفت که بخش اعظم این بدهی ها نیز بر دوش شهرداری فعلی افتاده است.
شهردار اسبق شیراز در بخش دیگری از گفت و گوی خود اعلام کرد: شهردار فعلی شیراز اگر تمام توان خود را معطوف به پرداخت بدهی شهرداری در دوره قبل کند قطعا این اقدام به جای اینکه مورد تشویق قرار گیرد که شهرداری از نابسامانی نجات یافته، اینگونه نخواهد بود و مردم فکر می کنند مدیریت شهری دوره فعلی ناتوان است چون نمی توانند بپذیرند کسانی پروژه هایی را اجرا کرده اند و عمده بدهی ها را بر دوش مدیریت بعد از خود گذاشته اند.
رجبی گفت: شهرداری فعلی شیراز باید چند اقدام را بصورت همزمان به پیش ببرند ،نخست اینکه سعی کنند سطح بدهی های به ارث برده را ثابت نگه داشته و آن را کنترل کنند و در مرحله دوم پروژه های موجود را با مدیریت مالی مناسب به اتمام برسانند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:رسیدگی به مناطق محروم و مدیریت منابع مالی می تواند حس مطلوبی را بین شهروندان ایجاد کند و چهره شیراز را از این حالت نابسامان نجات دهد و با این شیوه شهرداری فعلی شیراز می تواند وضعیت عمرانی خود را بصورت موثرتر حفظ و همچنین برای قشر محرومی که نیازمند خدمات شهری هستند تلاش کند.
شهردار شیراز در هفته های گذشته از بدهی بیش از سه هزار میلیارد تومانی شهرداری این کلانشهر داده بود و گفته بود این رقم شامل بدهی به پیمانکاران ، بانک ها ،سود اوراق مشارکت و بدهی املاک در مسیر طرح های عمرانی است که از دوره مدیریت قبلی شهرداری شیراز به ارث رسیده است.
مصاحبه کننده: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
9873 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز