پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار اسبق شیراز:

می‌‌توان با عقلانیت از شرایط دشوار عبور کرد اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شهردار اسبق شیراز اعتقاد دارد که می‌توان با عقلانیت و جذب حداکثری ظرفیت‌های مشهود و پنهان در سراسر کشور، از شرایط دشوار کنونی حاکم بر مجموعه‌ی شهرداری شیراز عبور کرد .
مهران اعتمادی در گفت و گو با ایسنا منطقه‌ی فارس با تصریح اینکه به هیچ عنوان نمی‌تواند در خصوص میزان یا درستی و نادرستی بدهی و دارایی شهرداری شیراز اعلام نظر کند، گفت: باید تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی صحیح و عقلانی، از این دوره‌ی دشوار گذشت .
اعتمادی گفت: با وجود یک همیاری و همراهی همه‌جانبه بین شورا و شهرداری، نه شورا و شهردار، و تبدیل همه‌ی ظرفیت‌ها به یک ید واحد و قرار گرفتن در مجموعه‌ای یکپارچه، حداکثر پتانسیل‌ها را به میدان آورد و در مسیر منافع شهر حرکت کرد .
او تاکید دارد که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر باید سرمایه‌گذار واقعی را تشویق و با روش‌های مناسب، به‌دور از حرکت‌های رانتی و ایجاد شایبه‌ی وجود مشکل، آنان را جذب کرد و در مسیر رفع دشواری‌ها به کار گرفت .
نایب رییس شورای دوم شهر شیراز گفت: ضمن تبریک به مجموعه‌ی جدید شورا و شهرداری شیراز، اعتقاد دارم که شهردار و مجموعه‌ی مدیران شهرداری می‌توانند با کمک شورا و البته دولت و ظرفیت‌های دولتی، در مسیر جذب سرمایه حرکت کنند؛ البته نه آن سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار که لغلغه‌ی زبانی است و نمود بیرونی و اجرایی ندارد .
اعتمادی تاکید دارد که می‌توان با استفاده از سرمایه‌های کوچک، متوسط و بزرگ در ظرف‌های زمانی و مکانی مناسب و براساس برنامه‌های کارشناسی شده در بازه‌های کوتاه، میان و بلندمدت، در حوزه‌های مختلف، زمینه را برای ارتقاء و توسعه‌ی مطلوب شهری نظیر شیراز فراهم کرد .
شهردار اسبق شیراز گفت: استفاده از سرمایه‌های خرد مردم، خصوصا شهروندان شیرازی، هم قابل استفاده در پروژه‌های بزرگ، هم قابل استفاده در پروژه‌های کوچک است؛ به‌عنوان مثال می‌توان مشارکت مردم را براساس برنامه‌های قابل اجرا در حفظ و نگهداری فضای سبز پارک‌ها به‌کار گرفت؛ به‌طوریکه هم امکان بهره‌گیری اقتصادی وجود داشته باشد، هم فضاهای مورد نظر حفظ و نگهداری شود .
اعتمادی با یادآوری اینکه حضور چندین ساله او در تهران و مشاهده‌ی اقدامات انجام شده و روش‌های مورد استفاده در این کلانشهر، درس‌های زیادی برایش به همراه داشته و دارد، گفت: به نظر من آقای مهندس اسکندرپور نیز به دلیل اشرافی که بر همین نکات دارد، در اداره‌ی مجموعه‌ی شهرداری شیراز موفق خواهد بود .
او گفت: کسانیکه در سطح کلان حضوری اجرایی دارند متوجه خواهند بود که سرمایه‌های خفته‌‌ی بزرگی در دستگاه‌های خصولتی در تهران وجود دارد و می‌توان با استفاده از راهکارهای برنامه‌ریزی شده از این سرمایه‌ها به نفع شهر شیراز و شهروندان این شهر بهره برد .
اعتمادی معتقد است که شیرازی‌های حاضر در تهران،‌ خصوصا مدیران و مسئولانی که اکنون در مرکز و پایتخت کشور جایگاهی در حوزه‌های مختلف دارند، ظرفیت‌های بزرگی به شمار می‌روند که می‌توان با عقلانیت و برنامه‌ریزی مطلوب از آنان برای سرمایه‌گذاری با اطمینان‌بخشی بالا، بهره برد .
او همچنین استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ... برای اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف را یک راهکار مناسب برای برون‌رفت از فضای کنونی دانست .
اعتمادی البته اعتقاد دارد که بیان مشکلات مجموعه‌های مختلف نظیر شهرداری، اگر دلسوزانه انجام شود، می‌‌تواند زمینه بهره‌گیری از مشاوره‌ها و توان بخش‌ها و افراد دلسوز را نیز فراهم کند اما اگر با هدف تخریب و ارعاب باشد، قطعا تاثیرات سوئی حتی در جذب سرمایه‌گذار خواهد داشت؛ زیرا سرمایه‌گذار یک پرنده‌ی چابک است که اگر کوچکترین خطری احساس کند، پرواز خواهد کرد .
وی با تاکید براینکه طی چندین سال گذشته علی‌رغم اینکه ارتباطی با مجموعه‌ی مدیریت شهری و دولت نداشته، در تمام مجامعی که فارسی‌های مقیم مرکز تشکیل داده‌اند در حد امکان حضوری فعال داشته و دارد، گفت: حدود 9 ماهی است که گروهی در مرکز ایجاد شده و کمیته‌هایی برای کمک به دولت تشکیل داده‌اند؛ این گروه متشکل از افرادی نظیر آقای بهبهانی که در دولت آقای احمدی‌نژاد مسئولیت وزارت را عهده دار بوده تا افرادی که در دولت آقای خاتمی مسئول بوده‌اند است .
او خاطرنشان کرد که این گروه در تلاش هستند تا برای انتقال سرمایه‌ و سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف کمک کنند، گفت: بنده در حوزه‌ی حمل و نقل و عمران شهری، در حد توان خود وظایفی را عهده‌دار هستم و اقداماتی را هم انجام داده‌ایم .
اعتمادی با اشاره به حضور آقایان رجبی و قادری در این تشکل، گفت: تلاش این است که زمینه را برای سرمایه گذاری و حضور سرمایه‌گذار فراهم کنیم؛ بدون اینکه مداخله‌ای در امور استان و حوزه‌ی مسئولیتی استاندار داشته باشیم، سعی کرده‌ایم بالانسی را ایجاد کرده باشیم .
او اعتقاد دارد که شرایط کنونی فارس با حضور مهندس تبادار به‌عنوان استاندار، نسبت به سال‌های گذشته بهتر است و اگر فعالیت‌های شکل گرفته، تداوم داشته باشد، خروجی خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود و امیدواری‌های زیادی برای رفع بخشی از مشکلات در حوزه‌های حمل و نقل و عمران، نه تنها برای شیراز که برای تمام استان و خصوصا شهرها و مناطق محروم نیز، وجود دارد .
اعتمادی گفت: حضور آقای مهندس تبادار، زمینه شتاب گرفتن اقدامات و کمک‌ها در بخش حمل و نقل و در حوزه‌های بالادستی را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد بستری فراهم شده که شرایط به نسبت یکی دو سال گذشته بهتر خواهد شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13878/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید