پیام فارس

آخرين مطالب

فرمانده سپاه فجر فارس:

ترویج سبک زندگی فاطمی رسالت مهم حوزه‌های علمیه است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید دارد که ترویج فرهنگ و سَبکِ زندگی فاطمی، از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از سایت سپاه فجر فارس، سردار سید هاشم غیاثی در نشست "از ولایت تا شهادت" که در مرکز آموزش‌عالی حوزوی ریحانه‌النبی شیراز برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر، گفت: شناخت و تبیین شخصیت و نقش رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهموری اسلامی ایران و تاثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان کشور یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی کشور قرار بگیرد .
وی با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: تاکید امام خمینی (ره) بر بازگشت به ایران، دستور ایشان برای شکسته شدن حکومت نظامی، همراهی جوانان انقلابی با ایشان در آن شرایط سخت، انتخاب ایام بهمن 1357 برای بازگشت به ایران و تاکید ایشان بر عنوان " جمهوری اسلامی " بدون حکمت نبوده و درک و تحلیل دلایل این وقایع به ساعت ها تفکر نیاز دارد .
نگاهِ استکبار جهانی به کشور ایران، نگاه به یک قدرت جهانی است
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه برای تحلیل شخصیت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نیاز به بصیرت داریم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مستقل، دارای ایده و طراحی است و در تبعیت از ولایت مسیرش را برای دستیابی به اهداف عالی طِی می کند .
وی با بیان اینکه نگاهِ استکبار جهانی به کشور ایران، نگاه به یک قدرت جهانی است، گفت: استکبار جهانی پس از ظهور یک قدرت منطقه ای به نام جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا جنگ های متعددی برای مقابله با انقلاب اسلامی در این منطقه به راه انداخته و این نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک قدرت جهانی مطرح شده است .
غیاثی با تشریح جنایات آمریکا در سطح جهان از کشتار بیگناهان گرفته تا شکنجه انسان ها، گفت: تا زمانی که در مبانی با آمریکا مشکل داریم دشمنی ها بر علیه ملت ایران ادامه خواهند داشت .
منافع ایران همان منافع معنوی جهان اسلام و ارزش های اسلامی است
وی با بیان اینکه ایران حامی نیرومند و صادق جهان اسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پناهگاه معنوی مسلمانان جهان هستند، گفت: ایران هیچگونه منافع مادی در فلسطین، لبنان و سوریه ندارد بلکه منافع ایران همان منافع معنوی جهان اسلام، حفظ عزت، آبرو و امنیت مسلمانان و ارزش های اسلامی است .
راهبرد ایران در مقابل استکبار جهانی " راهبرد ایستادگی فعال " است
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی نفوذ معنوی عظیمی در جهان اسلام دارد، گفت: جهان اسلام پیش از انقلاب اسلامی در سیطره استکبار جهانی بود اما امروز سرزمین هایی که تحت سیطره امنیتی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی استکبار جهانی بودند به میدان جهاد بر علیه استکبار جهانی تبدیل شده اند .
وی با تاکید بر اینکه مهمترین دغذغه دشمن گسترش نفوذ معنوی انقلاب اسلامی است، گفت: منطقه غرب آسیا نقطه تاثیرگذار تحولات جهانی است و راهبرد ایران در قبال این تحولات راهبرد ایستادگی فعال است .
غیاثی با بیان اینکه اُفق راهبردی جمهوری اسلامی ایران متناسب با تحرکات و تهدیدات دشمنان تعریف شده است، گفت: ایستادگی فعال یعنی در عین اینکه در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم، پیشروی هم می کنیم و دامنه قدرت انقلاب اسلامی را هم گسترش می دهیم .
وی خاطرنشان کرد: استمرار موفقیت های انقلاب اسلامی در گروءِ انسجام و وحدت ملت ایران و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است .
فرمانده سپاه فجر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به فتنه 96 و شکست زنجیره متحد دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: استان فارس و شهر شیراز همواره مورد طمع دشمنان انقلاب اسلامی بوده اند اما حضور با بصیرت مردم انقلابی فارس و تعامل و همکاری نهاد های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی بار دیگر شکست سختی را به دشمنان انقلاب اسلامی تحمیل کرد .
ولایتمداری حضرت فاطمه (س) الگویی شایسته برای تمام نسل‌ها
وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، خطاب به طلاب خواهر گفت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) اسوه انسان کامل، تقوا، طهارت، ساده زیستی و مهم تر از همه ولایتمداری هستند و شاخصه " ولایتمداری " حضرت فاطمه (سلام الله علیها) الگوی شایسته ای برای تمام نسل هاست .
غیاثی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه خواهران شاخصه های برتر شخصیت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را برای خانواده های ایرانی تبیین کنند، خاطرنشان کرد: سَبکِ زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) همان سَبکِ زندگی اسلامی و قرآنی است که خانواده را به سوی سعادت دنیا و آخرت راهنمایی می کند .
فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه طلاب خواهر باید در جامعه و عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشند، گفت: ترویج « فرهنگ و سَبکِ زندگی فاطمی » رسالت مهم حوزه های علمیه خواهران است و زنان بدلیل نقش تاثیرگذاری که بر تحولات جامعه دارند می توانند در عرصه هایی نظیر احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر و ترویج مفاهیم قرآنی و نماز در جامعه نقش اصلی را ایفا کنند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!