پیام فارس

آخرين مطالب

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:پزشک خانواده را سیاسی نکنید اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح پزشک خانواده روشی علمی است و ارتباطی با سیاست ندارد که برخی به دید سیاسی به آن نگاه می کنند،سلامت مردم باید جدی گرفته شود و درمان جامعه هرگز نباید دستاویز مسایل سیاسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، علی بهادر سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این طرح الگوی موفق علمی است که با کمک آن می توان هزینه های درمان را کاهش داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اغلب کشورهای جهان مبلغ قابل توجهی از هزینه های خود را به حوزه سلامت اختصاص می دهند و برای خدمات و بودجه سلامت هر کشوری باید روشی خاص مدنظر قرار گیرد که طرح پزشک خانواده از مراجعات غیرضرور و صرف هزینه های بی مورد جلوگیری کرده و در دراز مدت هزینه های درمانی را بصورت چشمگیری کاهش می دهد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت به دنبال اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور است و استان فارس و مازندران پایگاه آزمایشی این طرح نیستند و تنها استانهایی هستند که تاکنون موفق به اجرای این طرح شده اند و سایر استان ها نیز باید پزشک خانواده را اجرا کنند، شاید این طرح نواقصی هم داشته باشد که قطعا در آینده برطرف خواهد شد.
بهادر درزمینه ظرفیت های فارس درصنعت توریسم درمانی گفت: در حال حاضر بعضی بیمارستان‌های خصوصی شیراز نظیر بیمارستان‌ مادر و کودک ،سوانح سوختگی امیرالمومنین این موضوع در حال اجرا است ،دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دبیر کارگروه سلامت موظف به شناسایی ظرفیت ها برای رشد توریسم درمانی و رونق حاصل از این امر در فارس است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت:ارتقای ارتباطات سیاسی خصوصا با کشورهای همسایه و تسهیل ورود خارجی ها به کشور می تواند به افزایش تعداد بیماران خارجی کمک زیادی کند.
وی اضافه کرد: مکاتباتی با وزارت بهداشت برای اخذ مجوز پیوندهایی از نوع فرد زنده به زنده در بیمارستانهان پیوند اعضای شیراز برای بیماران خارجی که از کشورهای دیگر متقاضی هستند در بیمارستان‌های شیراز هستند انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر این کار انجام شود تا از این ظرفیت در ارتقای صنعت توریسم درمانی فارس کمک بگیریم.
بهادر اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال از 90 پروژه عمرانی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعتباری معادل 45 میلیارد تومان و به مساحت حدود 26 هزار مترمربع شامل پایگاه اورژانس، اقامتگاه‌های همراه بیمار، خانه‌های بهداشت و... به بهره برداری خواهد رسید.
وی بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شیراز را معادل 750میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: رقم بدهی بیمه تامین اجتماعی حدود 420 میلیارد تومان و مربوط به بهمن سال گذشته تاکنون است و همچنین بیمه سلامت نیز از تیرماه امسال تاکنون بدهی های خود را به این دانشگاه پرداخت نکرده که این وضعیت باعث شده پرداختی به پزشکان، پرستاران و پرسنل با مشکل مواجه شود، هرچند که این افراد در حال ارائه خدمات به مردم هستند ولی ادامه این وضعیت می تواند به دلسردی و کاهش کیفیت خدمات در حوزه سلامت منجر شود و طرح تحول سلامت را با خطر مواجه کند.
** کاهش سالک
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: سالک بیماری مشترک بین انسان و دام است که از دیرباز در استان فارس به خاطر مسایل اقلیمی و جغرافیایی و سبک زندگی سابقه داشته و برای مقابله با این بیماری باید یکسری شرایط را نظیر سیستم دفع فاضلاب، انباشت نخاله و کود در روستاها، همجواری منازل با محل نگهداری احشام و ... را تغییر داد که رفع بسیاری از این موارد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نیست.
محسن مقدمی افزود: در سال 93 تعداد چهار هزار و 611 نفر به سالک مبتلا شده اند و این تعداد از ابتدای سال 96 تاکنون به هزار و 113 نفر و یک چهارم کاهش پیدا کرده است.
وی به تعهد این دانشگاه در قبال ساخت 300 مرکز درمانی در مدت دو سال اشاره و بیان کرد: احداث این مراکز با 305 میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته شروع شد و تا هفته سلامت در اردیبهشت گذشته امسال 111 مرکز به بهره برداری رسیده و 49 مرکز دیگر در ایام دهه‌ فجر امسال افتتاح می شود و 140 پروژه‌ی باقیمانده نیز با میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.
**فریب داروسازهای دروغین را نخورید
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست خبری گفت:هر هفته چندین مورد با ادعای تولید دارو برای بیماری‌های مختلف به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه می کنند در حالی که روند تولید و ساخت دارو پیچیده و بسیار زمان بر و شامل انجام آزمایش‌های اولیه بر روی نمونه‌های حیوانی ، انسانی و انجام پژوهش‌های دقیق آماری جامع و چند مرحله ای است.
حسین نیک نهاد افزود: در هفته های اخیر فردی بی سواد که هیچ تخصص پزشکی یا داروسازی نداشت ادعای کشف داروی درمان ایدز را کرده بود و با توجه به اینکه مواد مد نظر او چند داروی گیاهی تهیه شده بود در ابتدا مورد حمایت قرار گرفت اما در ادامه استفاده از این دارو بر روی بیماران هیچ تاثیری نداشت.
9873 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/14935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده