پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس خبر داد:

پرداخت تسهیلات ویژه به خریداران مسکن در بافت فرسوده/ انبوه‌سازان از تسهیلات صندوق یکم بهره‌مند می‌شوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: به خریداران واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، 50 میلیون تومان تسهیلات بدون نیاز به سپرده‌گذاری تعلق می‌گیرد .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، کمالی سه‌شنبه 17 بهمن در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات خرید واحد مسکونی در بافت فرسوده برای افراد متاهل بدون نیاز به سپرده‌گذاری تا 80 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله است، گفت: در موضوع ساخت نیز همین میزان تسهیلات به انبوه‌سازان تعلق خواهد گرفت.
کمالی در عین‌ حال گفت: برای انبوه‌سازان شرایطی ایجاد شده است که در قبال ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده بتوانند از تسهیلات صندوق یکم، بهره مند شوند.
وی یادآور شد که سود تسهیلات صندوق یکم، برای خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده 8 و برای واحدهایی که در سایر نقاط شهر قرار دارد، 9.5 درصد است و افراد برای استفاده از این تسهیلات باید براساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود سپرده‌گذاری داشته باشند.
کمالی استقبال برای دریافت تسهیلات خرید و ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شیراز با خوب توصیف و خاطرنشان کرد: طی 10 ماه گذشته برای 584 واحد معادل 275 میلیارد تسهیلات در بخش ساخت بخش فرسوده تامین مالی شده است .
مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین با مقایسه بین تسهیلات پرداختی 10 ماه منتهی به پایان دی ماه امسال و سال گذشته، گفت: در بخش خرید مسکن، طی 10 ماه سال گذشته(95) تعداد 2 هزار و 843 فقره تسهیلات پرداخت شد؛ امسال این میزان به 4 هزار و 192 فقره رسید که نشان از افزایش 47 درصدی است.
او در تحلیل این آمار گفت: با توجه به رشد تسهیلات خرید مسکن می‌توان اینگونه استنباط کرد که تقاضای خرید مسکن نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته و این نشان‌دهند حرکت در بازار مسکن است؛ اگر چه نمی‌توان مدعی بود که به رونق در این مبحث رسیده‌ایم.
کمالی اضافه کرد: با توجه به ثبات نسبی قیمت واحدهای مسکونی در سال 96 می‌توان اینگونه تحلیل کرد که امروز بازار مسکن در بهترین حالت خود قرار دارد و امیدواریم تداوم حرکت را به سمت رونق کامل این بازار شاهد باشیم.
مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی مراجع رسمی آماری کشور، گفت: تا پایان سال 95 در کل استان فارس حدود 160 هزار واحد مسکونی خالی وجود داشت که احتمال می‌رود حداقل نیمی از این واحدها مربوط به کلان‌شهر شیراز باشد.
او تاکید کرد که با توجه به وضعیت بازار مسکن، احتمال افزایش تعداد واحدهای مسکونی فاقد سکنه در استان فارس طی 10 ماه گذشته از سال 96 وجود دارد.
مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس در ارائه‌ی گزارش وضعیت صندوق یکم نیز گفت: سال گذشته بالغ بر 8 هزار و 193 فقره حساب در بخش صندوق یکم افتتاح شد و با توجه به افتتاح 6 هزار و 445 فقره حساب در سال 96 اکنون بیش از 14 هزار فقره حساب صندوق یکم در استان فارس گشایش یافته است.
او گفت: سقف تسهیلات صندوق یکم 120 میلیون تومان پیش‌بینی شده و میزان سود این تسهیلات برای مناطق غیر بافت فرسوده 9.5 و برای بافت‌های فرسوده 8 درصد است؛ قسط ماهیانه این تسهیلات حدود یک میلون و 400 هزار تومان خواهد بود.
کمالی با بیان اینکه بهترین راه برای خانه‌دار شدن، استفاده از امکان پس‌انداز بانکی و برخورداری از تسهیلات است، گفت: تا زمانی که سیستم پس‌انداز بانکی فعال نشود، نمی‌توان انتظار داشت که زمینه برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف در مدت زمان مناسب فراهم شود.
او اعتقاد دارد که علی‌رغم شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر مسکن، شهروندان شیرازی با داشتن 60 میلیون‌ تومان پس‌انداز و بهره‌بردن از تسهیلات بانک مسکن قادر به تحقق آرزوی خانه‌دار شدن هستند.
کمالی همچنین از تلاش بانک مسکن برای حمایت از تولید داخل خبر داد و گفت: سال گذشته با پیش‌بینی تسهیلات تا سقف 80 میلیون ریالی خرید کالا، تعداد 6 هزار و 725 فقره تسهیلات بدون سپرده‌گذاری به میزان 537 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.
او همچنین از پرداخت تعداد 3 هزار و 172 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 333 میلیارد ریال به زوج‌های جوان طی 10 ماه گذشته از سال 96 خبر داد و گفت: تسهیلات ازداج برای آزادگان و جانبازان بالاتر از 20 درصد و خانواده‌های شهدا، 20 میلیون تومان است.
کمالی مدعی شد که بانک مسکن در شاخص مصارف به منابع، جایگاه خوبی بین بانک‌های استان فارس دارد و بالغ بر 120 درصد از کل منابع خود را در قالب تسهیلات بانکی درون استانی هزینه کرده است.
مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: در بخش مسکن روستایی نیز طی 10 ماه گذشته بالغ بر هزار فقره تسهیلات ساخت و 936 فقره تسهیلات مسکن مرتبط با حوادث غیرمترقبه پرداخت شده که مجموع آن حدود 45میلیارد ریال بوده است .
کمالی با بیان اینکه امسال تعداد 3 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان فارس به متقاضیان واگذار شده است، گفت: با توجه به افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکن مهر تا سقف 400 میلیون ریال، شاهد شتاب گرفتن طرح‌های ساخت بوده‌ایم .
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس خاطرنشان کرد که تعداد 5 هزار و 481 واحد مسکن مهر در فارس باقی مانده که تلاش‌ها برای بسته شدن پرونده‌ی این پروژه در سال 97 تداوم دارد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان