پیام فارس

آخرين مطالب

سرپرست جهاددانشگاهی فارس:

جهاددانشگاهی در گلوگاه‌های سخت یار نظام و انقلاب بوده است علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - سرپرست جهاددانشگاهی استان فارس با تصریح اینکه توانمندی‌های این نهاد در عرصه‌های مختلف از ابتدای تاسیس تاکنون امری اثبات شده است، تاکید کرد که امروز هم جهاددانشگاهی خصوصا در فارس به‌دنبال انجام کار گزین است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، مظاهر بابایی با تبریک سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی و تأكید بر اینکه انقلاب با وحدت مردم، پیروی از رهبری و نیروی ایمان به پیروزی رسید به تقسیم بندی اهداف انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری اهداف انقلاب اسلامی را بر 7 بند تقسیم‌بندی كردند كه این‌ها برای جهادگران دانشگاهی خط مشی بسیار خوبی است.
او گفت: استقلال‌خواهی،‌ آزادی بیان، حكومت اسلامی، زمینه‌سازی برای رشد و تكامل انسانی، عدالت، پیشرفت مادی و احیای كرامت انسانی 7 بند مطرح شده در كلام رهبر معظم انقلاب هستند.
بابایی با تصریح اینكه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و برای دستیابی به اهدافش باید در راستای 7 بند مذكور حركت كند، گفت: در جهاد دانشگاهی باید به جد به دنبال عدالت و رفع تبعیض‌ها باشیم و امیدواریم بتوانیم این مهم را تحقق بخشیم البته لازم به ذكر است كه عدالت به معنای برابر تقسیم كردن نیست بلكه به معنای درست تقسیم كردن است.
سرپرست جهاد دانشگاهی فارس اضافه کرد: احساس كرامت انسانی یكی از اهداف انقلاب اسلامی است كه جزو اهداف این نهاد انقلابی هم هست و این مسئله را باید در تمام اركان جهاد دانشگاهی به منصه ظهور برسانیم.
وی با تأكید بر اینكه جهاد دانشگاهی تنها متولی این نیست كه به قله‌های رفیع دانش برسد بلكه باید در كنار آن به مبحث كرامت‌ها هم توجه داشته باشد، گفت: جهاد دانشگاهی متشكل از دو كلمه جهاد و دانشگاه است كه می‌توانیم بهترین فضیلت‌های اخلاقی را در درون این‌ها ببینیم.
بابایی با یادآوری اهمیت توجه به اخلاق اسلامی در آموزه‌های دینی گفت: نخستین معجزه پیامبر اسلام(ص) قرآن و دومین آن اخلاق و سجایای اسلامی بود و امروز ما نیاز داریم كه وارد این مبحث شویم چرا كه یكی از پله‌های موفقیت هر سازمانی همین توجه به اخلاقیات است.
وی خواستار توجه تمام جهادگران دانشگاهی به حفظ احترام یكدیگر و به خصوص پیشكسوتان و همچنین سجایای اخلاقی شد و گفت: امروز در جامعه خود مشكل اخلاقی داریم و البته مشكل اخلاقی هم تنها فساد اخلاقی نیست بلكه آن است كه فضیلت‌های اخلاقی رعایت نمی‌شود و جهاد دانشگاهی هم باید در قضیه فضیلت‌های اخلاقی، الگو باشد و امیدواریم بتوانیم با رعایت اخلاقیات فردی، اخلاقیات جمعی را هم محقق كنیم.
سرپرست جهاد دانشگاهی فارس در ادامه به سیاست‌هایش در این نهاد انقلابی اشاره كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در جهاد دانشگاهی، توجه به پیشرفت و همچنین بحث رفاه كاركنان است؛ البته در دوره‌های رؤسای پیشین زحماتی در این راستا انجام شده كه جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینكه تلاش خواهیم كرد تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف كنیم، گفت: در شرایط كنونی ممكن است بسیاری از جهادگران مشكلاتی داشته باشند اما ما تلاش می‌كنیم تا در حد وسعمان در جهت رفع مشكلات كارمندان خود گام برداریم تا بهترین اتفاقات برای آنان رخ دهد و به سمتی برویم كه كارمندان ما دیگر دغدغه مسائل معیشتی نداشته باشند.
بابایی با تأكید بر اینكه این نهاد انقلابی در ابعاد مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال نیاز به یاری دارد، گفت: منابع انسانی یکی از اصلی ترین ارکان جهاد دانشگاهی است و اگر این منابع انسانی توانمند باشند، مطمئنا به آن جایگاهی كه بخواهد خواهد رسید.
سرپرست جهاد دانشگاهی فارس خواستار همكاری تمام اعضای این نهاد برای دستیابی به اهداف آن شد و گفت: در جهاد دانشگاهی هیچكس بر دیگری ارجحیت ندارد و فقط مسئولیت است كه افزایش پیدا می‌كند و این همان مسئله‌ای است كه قرار بود از ابتدای انقلاب اسلامی این‌گونه باشد.
وی با یادآوری اهمیت همدلی و همكاری و همفكری تمام اعضا گفت: باید تلاش كنیم كه اگر انتقادی هم داریم، انتقادات ما سازنده باشد و در مورد مطالبی كه می‌خواهیم نقدی انجام دهیم، اطلاعات كاملی داشته باشیم و بهترین كار این است كه ابتدا از خودمان شروع كنیم تا بتوانیم این كار را به بخش‌های مختلف تعمیم داده و از این طریق مشكلات و نقاط ضعف را برطرف كنیم.
بابایی اضافه کرد: به تبع شاید تغییراتی در جهاد دانشگاهی فارس داشته باشیم اما از همه كسانی كه توانمند هستند و می‌توانند ما را یاری رسانند، كمك می‌خواهیم و ما باید به دنبال این باشیم كه ببینیم اصلح چیست.
سرپرست جهاد دانشگاهی فارس همچنین بر این نكته تأكید كرد كه این دستگاه، به عنوان یك نهاد قدرتمند ثابت كرده است كه در حوزه‌های مختلف و به خصوص در جاهای سخت و گلوگاه‌ها می‌تواند كارهای خاص را چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به خوبی انجام دهد و چه بسیار كارهایی كه این نهاد به‌صورت منحصر به فرد انجام داده است.
وی با یادآوری اینكه جهاد دانشگاهی فارس یكی از قدیمی‌ترین جهادهای دانشگاهی كشور است كه سه نسل را در درون خود دارد، خواستار همكاری و تعامل این نسل‌ها برای اعتلای جهاد دانشگاهی شد و تأكید كرد كه نسل جوان اگر از تجربه نسل پیشكسوت استفاده نكند، نمی‌تواند پیشرفت كند و اگر قرار شد زمانی همدیگر را نقد كنیم باید هم نقد خوبی‌ها و هم نقد بدی‌ها را داشته باشیم.
بابایی با تأكید بر اینكه باید از تمام پتانسیل جهادگران استفاده كنیم، گفت:‌ امروز نیاز است كه جهاد دانشگاهی كار گزین انجام دهد؛ ما یكسری كارها را به صورت روتین و معمولی انجام می‌دهیم اما امیدواریم با همدلی همه این اتفاق بیفتد.
سرپرست جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر لزوم همراهی و همدلی همه در عرصه‌های مختلف، حضور در راهپیمایی 22 بهمن را وفاداری به اصل نظام و انقلاب و حمایت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ضرورت این مهم را یادآور شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15281/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!