پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه موقت شیراز: مواضع رئیس جمهوری در قبال آمریکا در خور تقدیر بود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست خبری گفت: مواضع رئیس جمهوری در قبال زیاده خواهی آمریکایی ها در خور تقدیر بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه امروز در جهان کشوری مستقل تر از ایران وجود ندارد گفت: کشور ایران استقلال کامل سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی دارد و از هیچ ابرقدرتی دستور نمی گیرد.
رضوی اردکانی بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران با صلابت در جوامع بین المللی ظاهر می شود و حرف خود را می زند و وقتی کشورهای قدرتمند گفتند که ایران باید نیروی موشکی خود را محدود کند ، مسئولان کشور ما در پاسخ به آنها اعلام کردند که به شما مربوط نیست و این موضوعی داخلی است که هرجا احساس کنیم و یا احتیاج باشد برد موشکی خود تقویت خواهیم کرد و هیچ کشوری حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.
وی این رویه مسئولان ایران را برخاسته از استقلال سیاسی دانست و گفت: بیشترکشورهای جهان از استقلال سیاسی برخوردار نیستند.
امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به دستاوردهای نظامی متکی بر توان داخلی ایران پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: قبل از انقلاب کوچکترین قطعات تسلیحات نظامی کشور از خارج وارد می شد و بیش از 36 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند.
رضوی اردکانی گفت: امروز پیشرفته ترین سلاح های نظامی در داخل این کشور ساخته می شود و افسران و فرماندهان نظامی ما خودشان در مورد امور تصمیم گیری می کنند و این نشانه ای از استقلال نظامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست خبری هفدهم بهمن ماه جاری گفت: برجام قابل مذاکره مجدد یا بازنویسی نیست. توافقی است که بعد از 30 ماه تلاش امضا شده و شورای امنیت آن را تایید کرده است. هیچ معنایی ندارد که بخواهیم با برجام با هر کشوری مذاکره کنیم
رئیس جمهوری این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار ان.بی.سی آمریکا بیان کرد که پرسیده بود: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا اصرار به مذاکره مجدد درباره بخشی از برجام و برنامه موشکی ایران داشته باشند، آیا این باعث از بین بردن برجام خواهد شد؟
روحانی در پاسخ تاکید کرد: در زمینه توانمندی های دفاعی خود با هیچ کسی مذاکره نخواهیم کرد. موشک های ایران هرگز تهاجمی نبوده بلکه تدافعی است. در حوزه تجهیزات دفاعی خود با کسی مذاکره نمی کنیم.
** قدردانی از خدمات دولت
امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح های مختلف به مناسبت دهه فجر در نقاط مختلف میهن اسلامی افزود: دولت با وجود تنگناهای مالی فراروی خود، تلاش های خوبی را انجام داده و در دهه فجر امسال نیز پروژه و کارخانه های زیادی را به بهره برداری رسانده است.
وی اظهار کرد: این اقدامات نسبت به بودجه اندک در دسترس دولت، حرکت بسیار خوبی است که دولتمردان برای عملیاتی کردن آنها، تلاش زیادی داشته اند.
** توجه به مطالبات مردم امری ضروری است
رضوی اردکانی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه شیراز با اشاره به دیدار نوزدهم بهمن ماه جاری فرماندهان نیروی هوایی و همافران ارتش با رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: همراهی نیروهای ارتش در بحبوحه مبارزات انقلابی مردم، کمر رژیم شاهنشاهی را شکست و تیر خلاصی بر پیکر سلطنت پهلوی بود.
وی ادامه داد: ارتش سرافراز ایران در 39 سال گذشته نیز از امتحانات سختی مانند جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمده است.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با همافران بیان کرد: توجه به مطالبات مردم امری ضروری است و آنها گسترش عدالت در جامعه را می خواهند و مسئولان قوه قضائیه و مجریه باید این نکته مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
رضوی اردکانی با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی به اهداف مد نظر خود دست یافته است؟ سخن خود را ادامه داد: جامعه شناسان در پاسخ به این سوال می گویند،باید به شعارهای مردم در آن دوران توجه شود چون اهداف مردم در شعارهای آنها نهفته بوده است، شعارهایی عمومی که در آن دوران از سوی مردم در مقابله با رژیم پهلوی سر داده می شد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جلوگیری از بی عفتی به محدود کردن آزادی افراد ارتباطی ندارد و انجام برخی کارهای فرهنگی در جامعه به خاطر مصونیت پایه خانواده ها صورت می گیرد که به اسلام و دین اکثریت مردم ایران بر می گردد، دختر نباید با پسران نامحرم ارتباط داشته باشد و انجام یکسری اقدامات در جهت مصونیت افراد است و خلاف آزادی نیست.
رضوی اردکانی گفت: در چند روز گذشته دختری در خیابان معالی آباد شیراز روسری خود را در آورده و بر سر چوب کرده است و یا این که فعالیت برخی استخرهای مختلط گزارش شده است، باید توجه داشت که نظام اجازه نخواهد داد عده ای جوانان کشور را به سمت بی عفتی سوق دهند و قطعا با آنها برخورد خواهد شد.
** دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضور همگانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال با توجه به یاوه سرایی آمریکایی ها، اسرائیل و اذناب آنها در منطقه امری لازم و ضروری است ، مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد ولی اصل نظام اهمیت ویژه ای دارد و این انقلاب ارزان به دست نیامده و در دفاع از این انقلاب باید همه در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کنیم.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بافت فرسوده شیراز اشاره و گفت: بافت فرسوده و خصوصا اطراف حرم مطهر شاهچراغ وضعیت خطرناکی دارد ،دولت اخیرا تلاش هایی را در این زمینه انجام داده ولی لازم است شهرداری و شورای شهر شیراز نیز طرح جامعی در خصوص بافت فرسوده این شهر طراحی و اجرا کنند.
وی افزود: این مشکل با پرداخت وام حل نخواهد شد و باید در طرحی جامع تمام این محدوده جز آثار تاریخی تخریب و از نو در چندین طبقه ساخته شود و به ازای پول زمین به مردم خانه ساخته شده و مستحکم داده شود.
امام جمعه موقت شیراز در پایان سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی این شهر بر رفع ترافیک در برخی نقاط شهر نیز تاکید کرد.
9873 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر