پیام فارس

آخرين مطالب

عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت متناسب با داشته ها و منابع مالی کارهای خوبی انجام داده است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی و زیربنایی در بخش های مختلف کشور در دهه مبارک فجر گفت: این موضوع نشان می دهد دولت در بخش های مختلف متناسب با داشته ها و منابع مالی کارهای خوبی انجام داده است.
سید حسن افضلی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارزیابی دستاوردهای نظام و دولت پس از نزدیک به 40 سال افزود:در ایام دهه مبارک فجر درهرنقطه از کشور، پروژه های مختلفی افتتاح می شود که بخشی از این پروژه ها پروژه های زیربنایی هستند.
وی ادامه داد: در اجرای پروژه ها زیربنایی سیاست کشور باید به سمت جذب سرمایه گذاری برود، تا این پروژه ها با سرعت بیشتری اجرایی شود.
**عملکرد جاری در ابعاد مختلف قابل دفاع است
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود حاکم بر منطقه و دنیا و فشارهای سنگین بین المللی که در حال حاضر وجود دارد و متاسفانه همه از سوی کشورهایی است که از نظر نظامی و مالی قوی هستند، عملکرد نظام در ابعاد مختلف قابل دفاع است.
افضلی به دستاوردهای ایران در حوزه سیاست خارجی پرداخت و افزود: در صحنه بین المللی یک حضور مقتدرانه ای داریم و جزو معادلات جدی سیاسی در منطقه هستیم یعنی دنیا به راحتی این را پذیرفته که حل مسایل خاورمیانه و بعضی از مسایل کلی دیگر بدون حضور ایران عملی نیست و این دستاورد کمی نیست.
وی ادامه داد: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود منطقه قابل دفاع است گرچه جای کار دارد و نیاز است روابط مان را در مرحله اول در منطقه و بعد در دنیا با حفظ استقلال در تمام بخش ها توسعه دهیم.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید روی موضوع توسعه روابط کار شود چرا که به جد در خصوص کشور ما فعال هستند، به عنوان مثال می توان به برخوردهایی که اخیرا از طرف انگلیس در منطقه صورت می گیرد اشاره کرد که حتما باید این موضوع جدی گرفته شود و متناسب با این رفتارها باید قوی تر وارد صحنه شویم.
** باید در بعد نظارت بازنگری داشته باشیم
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به بعد نظارتی در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها گفت: در بعد نظارتی باید بازنگری چه از طریق مجلس و چه از طریق سیستم های نظارتی تعریف شده در مجموعه نظام داشته باشم و این مطالبه جدی نظام است.
افضلی اظهارکرد: همه مجموعه مرتبط با سیستم نظارت و کنترل در کل نظام باید به صورت جدی پای کار بیایند چرا که مردم انتظار دارند در این بخش کار بیشتری شود تا شرایط به گونه ای باشد که با اعتماد بیشتری به مجموعه اقتصادی و مالی نگاه کنند.
وی ادامه داد: مردم باید نظارت را به صورت مشهود مشاهده کنند یعنی هر جا اتفاقی در بعد ساماندهی و شفافیت امور اقتصادی و جلوگیری از مفسده های اقتصادی صورت می گیرد رسانه ای شود، برکت رسانه ای شدن این ها در شرایط موجود بیشتر از این است که به هر دلیل دیگری قضایا گفته نشود.
**اهتمام جهادی برای اشتغال
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی به موضوع اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت:باید عنایت بیشتری به موضوع اشتغال برای مردم داشته باشیم و برای این کار اهتمام جهادی در شرایط موجود لازم است تا همه ابزارهای موجود در کشور و خارج از کشور در این زمینه بکار گرفته شود.
افضلی افزود: باید از تمام ظرفیت ها برای ساماندهی معیشت مردم استفاده شود که البته احساس می کنم حساسیت لازم در حال ایجاد شدن است گرچه سرعت آن کم است اما باید همه پای کار بیایند و شرایطی موجود را باور کنند چرا که اگر غفلت کنیم خسارت های آن جبران ناپاذیر است.
**لزوم استفاده از توان ایرانیان خارج از کشور در حوزه سرمایه گذاری
وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه کشور گفت: در حال حاضر سرمایه های داخلی خوبی وجود دارد و از آن طرف سرمایه خارجی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور داریم که آن ها هم پول و هم اعتبار دارد و می تواند کار را جلو ببرد.
افضلی بیان کرد:اگر ساز و کارهای مرتبط با جذب سرمایه گذاران در کشور سریعتر پیش بینی شود و بحث امنیت سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه قود شود می توانیم قدم های خوبی در کشور برداریم.
**لزوم استفاده از تجربه های داخلی و خارجی برای مدیریت بحران آب
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به معضلات موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی یک مقدار با بحث بحران آب روبرو هستیم و مهمتر از آن باید به بحث مدیریت منابع آب توجه کنیم، این مدیریت سرعت و شدت مورد نیاز جامعه را ندارد.
افضلی افزود: در رقابت با کشورهای همسایه هستیم که آن ها علاوه بر اینکه وضعیت آبی بهتری نسبت به ما دارند از سیستم های علمی و تکنولوژی روز هم استفاده می کنند و این باعث می شود قدرت رقابت از ما گرفته شود.
وی ادامه داد: این بخش ها با باور اینکه این امور یک امور علمی هستند باید افراد متخصص علمی را باور کنیم و پای کار بیاوریم و از تجربه های داخلی و خارجی استفاده کنیم و چاره ای برای این موضوع بیندیشیم.
**اتفاقات خوب در بخش راه آهن کشور
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه آهن در کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص راه آهن اتفاق های خوبی رخ داده و سرعت خوبی شاهد هستیم.
افضلی افزود: امیدوارم در بودجه سال آینده نیز پیش بینی های لازم برای این موضوع صورت بگیرد تا در این بخش کارهایی صورت انجام شود چرا که این موضوع یکی از مواردی است که هر چه ما سهم حمل بار مسافر را به سمت سیستم ریلی ببریم قطعا صرفه اقتصادی به شدت بالا است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش ریلی به دلیل کوتاه بودن زمان برگشت سرمایه، مقرون با صرفه تر است گفت: اگر برخی از فرصت ها در حوزه حمل و نقل را از دست دهیم جبران آن در آینده سخت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کریدورهای حمل و نقل را در کشور باید برای کشورهای همسایه مهیا کنیم، اگر در حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی کوتاهی کنیم مسیر انتقال بار کم کم تعریف می شود و خیلی از کشورها به نفعشان است که مسیر انتقال را در کشور خودشان بیندازند.
9254 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر