پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس:راه آهن استان باید به کانون های بار متصل شود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که راه آهن استان به کانون های بار متصل شود چرا که در این صورت است که می تواند در توسعه و اقتصاد استان ایفای نقش کند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: یکی از زیرساخت های توسعه استان حمل و نقل ریلی است که بنا داریم به این بخش نسبت به گذشته بیشتر توجه کنیم.
وی ادامه داد: از آنجا که در استان خطوط فرعی به خط اصلی راه آهن شیراز - مشهد متصل نیست بنابراین نتوانسته ایم در زمینه جابه جایی بار از این طریق موفقیت چندانی کسب کنیم.
او گفت: همچنین ضرورت داد که راه آهن فعال شیراز – مشهد از طریق شیراز به استان های بوشهر و خوزستان و همچنین یزد متصل شود.
استاندار فارس بیان کرد: هم اینک زمینه برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز – بوشهر فراهم است و امیدواریم به زودی شاهد این رخداد باشیم.
وی افزود:برای توسعه آزادراه و بزرگراه نیز با توجه به اینکه فارس پرتلفات ترین استان کشور در حوادث جاده ای است، اقداماتی انجام شده و یا در دست پیگیری و اقدام است.
تبادار بیان کرد: از جمله این پروژه ها آزادراه شیراز – اصفهان است که در دولت تدبیر و امید به این پروژه توجه خاصی شد و میزان پیشرفت فیزیکی آن از 13 درصد در ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم به 70 درصد در مقطع کنونی رسیده و امیدواریم در پایان سال 97 شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی گفت: دومین پروژه آزادراهی نیز آزادراه لامرد – پارسیان است که عملیات اجرایی آن به طول 50 کیلومتر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی آغاز می شود.
او افزود: مجوز اجرای پروژه آزادراه لار – بندرعباس به طول 217 کیلومتر (80 کیلومتر در فارس) نیز گرفته شده و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در این پروژه نیز فراهم است که عملیات اجرایی آن انتهای امسال یا ابتدای سال 97 آغاز می شود.
تبادار گفت: در زمینه بزرگراهی نیز هم اینک نزدیک به یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه در استان داریم که تنها بزرگراه متصل استان بزرگراه شیراز – اصفهان است.
استاندار فارس اضافه کرد: هم اینک اجرای 458 کیلومتر بزرگراه در دستور کار داریم و چنانچه 610 کیلومتر دیگر در استان اجرا شود با احتساب یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه موجود می توان گفت که شرایط استان در این زمینه به وضعیت مطلوب برسد.
وی گفت: در حمل و نقل هوایی نیز وضعیت استان نسبتا بد نیست و فرودگاه شیراز به لحاظ گستردگی و فعالیت سومین فرودگاه کشور است و پس از توسعه و بهره برداری از ترمینال پروازهای خارجی آن می کوشیم که سالن بین المللی آن نیز با 20 هزار متر مربع به سرعت به بهره برداری برسد.
او گفت: در بحث بهبود شاخص های فضای کسب کار نیز استان فارس از رتبه چهار در سال 95 به رتبه نخست در سال جاری رسیده و بیکاری نیز از 16 و هشت دهم در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد در سال 96 کاهش یافته است.
وی افزود: البته معتقدیم که رتبه 11 و چهاردهم نیز رقم بالایی است که باید همه امکانات و فرصت ها را برای کاهش هرچه بیشتر میزان بیکاری به خدمت گیریم.
او ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی و توسعه صادرات نیز میزان صادرات غیر نفتی استان ظرف 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 26 درصد رشد داشته است.
وی گفت: به عنوان مثال می توان به فولاد پاسارگاد اشاره کرد که از ابتدای امسال بیش از 137 میلیون دلار صادرات داشته و پیش بینی می شود که این رقم تا پایان امسال به 200 میلیون دلار برسد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مطرح شدن بحث 2 شغله بودنش نیز گفت: بنده قبل از اینکه به عنوان استانداری فارس انتخاب و معرفی شوم با سه شرکت به شکل غیر موظف همکاری داشتیم که به محض انتخاب شدن به عنوان استاندار فارس به رغم اینکه قانون فعالیت داشتن به شکل غیر موظف را منع نکرده بلافاصله نامه استعفای خود از آن شرکت ها را نوشتم.
تبادار، در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون استعفای فرماندار لامرد نیز گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یکی 2 مرتبه اعلام کرد که فرماندار لامرد تقاضای ارائه استعفای خود را دارد چرا که بعد از فوت فرزندش در اثر تصادف دیگر امکان حضورش در شهرستان لامرد مقدور نیست.
وی افزود: من نیز با درک وضعیت و شرایط وی با استعفای او موافقت کردم و خواستم که در استانداری فارس از ظرفیت و توان او استفاده شود.
او ادامه داد: بنابراین آنچه که در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح می شود که وی تحت فشار سیاسی استعفا داده صحیح نیست و انتظار می رود رسانه ها در انتشار و انعکاس اخبار دقت نظر بیشتری داشته باشند.
استاندار فارس در مورد گزینه جدید درباره مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:‌ سعی می شود فردی که عهده دار این منصب می شود از نیروهای بومی باشد و اگر میسر نشد فردی باشد که در حد و اندازه استان فارس باشد و تاکنون در این زمینه تصمیم خاصی گرفته نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اخیرا به تهران منتقل شد و این اداره کل اینک دارای سرپرست است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد