پیام فارس

آخرين مطالب

فضای فارس عطر یاس فاطمی گرفت فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز - همزمان با سوم ماه جمادی الثانی سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) شیراز و دیگر شهرها و مناطق استان فارس از عطر یاس فاطمی آکنده است ، مردم این استان با برگزاری سوگواره های فاطمی سالروز شهادت حضرت ام ابیها (س) را گرامی داشتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری سوگواره های فاطمی (س) دیشب و امروز میزبان صدها نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهلبیت است.
فاطمیه امسال در استان فارس به گونه ای رنگ و بوی شهادت دارد ، برخی از شهرستان های این استان میزبان پیکر شهدای گمنام است و مردم برای حضور در مراسم تشییع شهدا آماده شده اند.
پیکرهای پاک این شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی با حضور جمعی از مسئولان استان فارس بر دستان مردم از چهار راه شاهزاده قاسم شیراز به سمت حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) تشییع و در شبستان امام خمینی (ره) آیین وداع با شهدا برپا شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در حاشیه این آیین در گفت‌ و‌ گو با ایرنا اظهار داشت: مراسم خاکسپاری این شهدای گرانقدر روز یکم اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود.
سرهنگ حمیدرضا گرامی افزود: از مجموع این شهدا، 18 شهید گمنام هستند که پیکرهای پاک آنها در شهرستان‌های استهبان، سروستان، اقلید و آباده خاکسپاری خواهد شد.
او گفت: پیکرهای مطهر 6 تن از این شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی استهبان، بخش رونیز و ایج از توابع این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین پیکرهای 12 شهید گمنام دیگر در بخش کوهنجان سروستان، بخش دژکرد، حسن آباد و پادگان امام سجاد (ع) شهرستان اقلید، در آباده طشک نی ریز و در پادگان حضرت ولی عصر (عج) آباده خاکسپاری می شود.
گرامی افزود: پیکرهای مطهر پنج شهید شناسایی‌ شده نیروی انتظامی و یک شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز برای تشییع و خاکسپاری به زادگاها‌یشان در شهرستان‌های مرودشت، نی‌ریز و بخش گویم شیراز انتقال داده خواهد شد.
برخی اندیشمندان و پژوهشگران علوم دینی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد شهیدان ، فاطمیه را فرصتی برای بهره گیری بیشتر از سیره معنوی دخت گرامی پیامبر مکرم اسلام دانستند و بر لزوم تبیین آموزه های معنوی زندگی بانوی نمونه اسلام با بهره گیری از آموزه های اخلاقی زندگی حضرت زهرا (س) تاکید کردند.
آیت الله دکتر احمد بهشتی مفسر قرآن ، پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه دراین باره با بیان اینکه شخصیت زهرای اطهر، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیت ممتاز و برجسته است گفت : همه زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسی عالم می توانند از زندگی کوتاه و سراسر معنویت آن بانوی نمونه درس بگیرند.
آیت الله بهشتی اضافه کرد : فاطمه (س) بانویی است که در دامان نبی مکرم اسلام تربیت شده است و تمام دوران کودکی را در آغوش پدری گذراند که در حال یک مبارزه عظیم جهانی فراموش نشدنی بود.
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری ، فاطمیه را فرصتی برای یاد آوری الگوی های اخلاقی زندگی حضرت زهرا (س) دانست و گفت : آن بانوی نمونه در دوران کودکی، سختی های مبارزه دوران مکه را چشید، به شعب ابی طالب برده شد، گرسنگی و سختی و رعب و انواع شدت های دوران مبارزه مکه را لمس و بعد هم که به مدینه هجرت کرد، همسر مردی شد که تمام زندگیش جهاد فی سبیل الله بود.
نماینده فارس در مجلس خبرگان همچنین الگو گیری زن مسلمان از زندگی حضرت فاطمه (س) را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت : نه تنها برای جامعه اسلامی بلکه برای همه انسان ها حضرت زهرا (س) می تواند الگو و اسوه زندگی باشد.
حجت الاسلام محمد حسن مرادی امام جمعه موقت شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم الگو گیری جامعه اسلامی از سیره معنوی حضرت زهرا (س) تاکید کرد و بیان داشت : فاطمه (س) الگوی کامل ولایت پذیری است ، مساله ولایت یکی از ارکان اصلی اسلام است که در روایات، احادیث و آیات قرآن کریم به آن اشاره شده و اهتمام پیامبر اکرم (ص ) که بارها از حضرت علی (ع) به عنوان وصی و ولی مومنان پس از خود یاد کرده‌ به خوبی اهمیت این جایگاه مهم را نشان می دهد.
امام جمعه موقت شیراز بیان کرد : گر چه حضرت فاطمه (س ) در تمام ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسان هاست اما ولایت پذیری ایشان می تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام درس های بزرگی داشته باشد.
6113 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15704/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!