پیام فارس

آخرين مطالب

بهار در کازرون همراه با جاذبه هاي تاريخي و طبيعي نقش آفريني مي کند مقالات

  بزرگنمايي:

در اين شهرستان با سابقه تاريخي بالا بهار در هر گوشه و کنار نقشي مي آفريند ، بي بديل و زيبا ، ابرهاي بهاري در اين صحنه بيقراري همراهيش مي کنند گاه مي بارند و گاه خورشيد را به نقش افريني دعوت مي کنند.

فارس از طراوت و زيباييهاي بهار سهمي بس بزرگ برده ، جاذبه هاي طبيعي ، باغها و چشمه ها ، ابشارها و کوه و دمن ، با جاذبه هاي تاريخي و يادمانهايش همراهي مي کنند تا فرصت گشت و گذار را براي گردشگران فراهم کنند.

شهرستان کازرون با عطر دل انگيز بهار نارنجها با چشمه هاي پر برکت ، دالين ، سراي اردشير ، سراب دختران ، ساسان ، دشتهاي مفروش با گلهاي بابونه تابلوهايي سحرانگيز از زيبايي بهار را به نمايش گذاشته است.

جاذبه هاي طبيعي در کنار يادمانهاي افسانه اي شهر تاريخي بيشابور ، تنگه چوگان ، معبد آناهيتا و غار شاپور يادگاري ماندگار براي هر مسافري خواهد بود.

شهر باستاني بيشابور با 200 هکتار وسعت ، بيش از يک هزار و 700 سال پيش به دستور شاپور اول ساساني بنا شده و پس از گذر از فراز و نشيبهاي تاريخي ، به مرور زمان ويرانه هاي اين شهر در دل خاک مدفون شده است.

درشهر تاريخي بيشابور کازرون ، تنگه معروف چوگان با رودخانه زيبا و پرآب شاپور ، برگرفته از چشمه ساسان ، يادمانهايي از دوره ساساني ماندگار شده که هويت منطقه را باز مي گويد.

نقش هاي برجسته تنگه چوگان در دل کوه تاريخ دوران خود را به تصوير کشيده که اين مهم هنوز دل سلطه گران و غاصبان اروپايي را بدرد مي آورد.

نقش برجسته مجلس يادبود مجد ، عظمت و صحنه پيروزي شاپور بر روميان ، نقش بهرام دوم سوار بر اسب و نمايندگان عرب ، نقش برجسته بهرام اول در حالت تاج ستاني از اهورا مزدا ، نقش مجلس پيروزي شاپور بر شورش گران ، نقش برجسته تاج ستاني شاپور از اهورا مزدا ، نقش صحنه پيروزي و فتوحات شاپور يکم بر امپراتوري روم تاريخ را به روايت در دل کوه جاي داده است.

مسير سرسبز در دل جنگلهاي بلوط با هواي فرح انگيز ، تن خسته هر مسافري را در مامن طبيعت به درياچه اي زيبا و بي نظير در نزديکي شهرستان کازرون هدايت مي کند.

درياچه پريشان با چشم اندازهاي زيبا و طبيعي در سه کيلومتري روستاي ايازآباد و 12 کيلومتري کازرون قرار گرفته و با طبيعت زيباي خود گردشگران بسياري را از نقاط دور و نزديک کشور به سوي خود فرا مي خواند.

اين درياچه آبهاي سطحي را در خود نگه مي دارد و با آب چشمه هاي کوچک و بزرگ مناطق ارژن و دشت فامور پايدار است .

درياچه پريشان يکي از بي نظير ترين درياچه هاي آب شيرين کشور است که بدليل تنوع زيستي بعنوان يکي از تالابهاي بين المللي به ثبت رسيده است.

در اطراف اين درياچه زميني به مساحت چهار هکتار تجهيز شده و با امکانات سرويسهاي بهداشتي ، فضاهاي دست کاشت امکان استفاده براي گردشگران را فراهم آورده اند.

معبد آناهيتا فرشته پاسدار آب که محلي براي نيايش عنصر حياتي آب در نزد ايرانيان باستان بوده هر بيننده اي را به حيرت و ستايش هنرمندان باستاني ايران زمين وامي دارد.

امام زاده سيد حسين (ع) ، در فاصله 22 کيلومتري کازرون و در فاصله دو کيلومتري شهر تاريخي بيشاپور واقع شده ، در کنار مرقد اين بزرگوار چشمه ايي بزرگ و زيبا بنام سراب اردشير قرار دارد که به همين علت باغ هاي وسيع و چشم اندازهاي زيبايي بوجود آمده و هر ساله ميزبان هزاران هزار نفر زائر از مناطق جنوبي کشور مثل خوزستان و بوشهر است.

بازار کازرون ، که يکي از پر رونق ترين بازارهاي جنوب کشور در دوران صفويه بوده ، معماري اين بازار فرم معماري بازارهاي ايراني و متأثر از محيط شهر کازرون بوده است.

چشمه دادين ، در 50 کيلومتري جنوب شهر کازرون ، در بخش جره و بالاده و در مسير جاده دادين به سر مشهد و در مسير جاده شاهي روزگار باستان، واقع شده است.

قلعه پوسکان يادگاري از دوره ساساني و اوايل دوره اسلامي ، در 55 کيلومتري جنوب شهر کازرون بر بلندي تپه اي قلعه تاريخي بجا مانده و به صورت چهار گوش و با شش برج و بارو در دو طبقه ساخته شده است.

امامزاده چهارده معصوم خشت ، در فاصله 53 کيلومتري جنوب غربي شهر کازرون و در شهر خشت اثري تاريخي به نام چهارده معصوم وجود دارد که از جمله جاذبه هاي زيارتي شهر خشت است.

روستاي تاريخي دوسيران ، در مسير جاده شيراز به قائميه و نرسيده به شهر قائميه يکي از زيباترين روستاهاي کازرون با بافتي تاريخي و منحصر به فرد وجود دارد.

کاروانسراي کنار تخته بنايي ماندگار از عهد صفويه ، در 48 کيلومتري و جنوب غربي شهر کازرون، که به شکل دو طبقه و از مصالح گچ و سنگ ساخته شده است.

تفرجگاه رنجان ، در مدخل ورودي تنگ چوگان از طرف شمال داراي چشم اندازهاي بسيار زيبايي است.

دشت برم يا دشت شقايق، از جمله جاذبه هاي زيباي گردشگري شهرستان کازرون در فاصله 20 کيلومتري شرق شهر فعلي کازرون و در مسير جاده جديد کازرون به شيراز قرار دارد.

امامزاده پيربنکي ، در شرق شهرستان کازرون ، در نقطه اي کوهستاني و جنگلي بسيار زيبايي قرار گرفته ، وجود يک درخت بنه بر روي گنبد آن زيبايي خاصي به آن بخشيده است.

فرماندار کازرون گفت: کازرون يکي از شهرستان بزرگ فارس با شش بخش و شش شهر در جنوب غربي استان واقع شده است.

حميدرضا گرامي بيان داشت: خشت و کنار تخته با آب و هواي گرم در جنوب شهرستان ، يک ميليون نفر نخل را در دامن خود به بار نشانده اند که بخش از خرماي مصرفي استان و صادرات را تامين مي کنند.

وي اضافه کرد: در غرب کازرون ، منطقه چنار شاهيجان با هواي معتدل و صدها هکتار مرکبات نگين سبز شهرستان و در آغاز بهار با عطر بهار نارنجها ، سحرانگيز و جادويي است.

وي اظهار کرد: بخش وسيع بالاده در شرق کازرون ، بعنوان قطب کشاورزي فارس و بخش کوهمره نودان با شش هزار هکتار جنگل بلوط زينت بخش شهرستان هستند.

گرامي گفت: کازرون ، شهر سبز ، شهر سلمان فارسي و هزاران انسان فرهيخته ، توانمنديهاي چشمگيري به لحاظ تاريخي دارد که مي تواند براي هر گردشگري جذاب باشد

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/2280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

«فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد

فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم

رشد 107 درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ 55 هوابرد برگزار شد

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از 800 نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت