پیام فارس

آخرين مطالب

پزشکيان: نوبت دولت يازدهم که شد برنامه پايش گذاشتند گفتگو

  بزرگنمايي:

مسعود پزشکيان در جمع دانشجويان دانشگاه شيراز و در نشستي با عنوان "دوم خرداد ادامه دارد" افزود: نمي گويم که "پايش" نگذاريد، بلکه مي گويم که براي همه دولت ها اين گونه عمل کنيد و منصفانه نقد کنيد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در دولت اصلاحات اظهار کرد: نبايد در برنامه هاي اينچنيني به صورت کليشه اي و بدون استناد به اطلاعات نقد کرد؛ عوامانه حرف زدن کار آساني است.

وي ادامه داد: اين که تصويري را ارايه مي دهند که مردم با گرسنگي، بيکاري، تورم و گراني روبرو هستند؛ پرسش اينجاست که مگر اين وضعيت محصول عملکرد دولت فعلي است؟

پزشکيان اظهار کرد: دولت يازدهم ميراث دار چهار هزار ميليارد ريال پروژه عمراني نيمه تمام است که تا 20 سال ديگر هم اجراي آنها به پايان نمي رسد؛ حال اگر بخواهد اين طرح ها را به سرانجام برساند که عده اي ناسزا مي گويند و اگر اين گونه عمل نکند که به گونه اي ديگر واکنش نشان مي دهند.

وي بيان کرد: به مدت هشت سال در صدا و سيما اجازه ندادند که عملکرد دولت هاي نهم و دهم تحليل شود و مانع از طرح نظر و بحث 70 اقتصاددان شدند و برخي گفتند که ما همه چيز بلد هستيم؛ اين در حالي است که من با وجود 36 سال درس خواندن تنها مي توانم در حوزه تخصصي خودم يعني جراحي قلب صحبت کنم.

نماينده تبريز مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين مدت آمار نادرست به مردم اعلام شد و وعده دادند که در هشت سال بيکاري نخواهد ماند، سود بانکي و نرخ تورم تک رقمي مي شود و دزدان و رانت خواران را نخواهيد ديد اما در پايان اين دوره شاهد بوديم که بيکاري همه جا را فراگرفت، دزدي ها و رانت خواري ها آشکار شد.

** حمله به مطهري در شيراز

پزشکيان دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واقعه حمله عده اي به علي مطهري در 18 اسفندماه 93 زماني که وي از فرودگاه شيراز عازم دانشگاه شيراز براي سخنراني بود، اظهار کرد: مسخره است که عده اي در دانشگاه تحمل حرف مخالف و نقد را نداشته باشند، دانشگاهي که جسارت شنيدن حرف مقابل را ندارد يا نقد دانشجو را بشنود را نمي توان دانشگاه ناميد.

وي ادامه داد: به دنبال حمله به آقاي مطهري، با نمايندگان کلنجار رفتيم که عده اي که 24 ساعت حرف مي زنند، بگذارند ديگري هم حرف بزند حتي اگر قرار است بي ربط حرف بزند؛ مردم مي فهمند و تشخيص مي دهند.

نماينده مردم تبريز در مجلس گفت: اين واقعه زشتي در مجلس بود که زماني که نماينده مجلس (علي مطهري) حرف بزند او را هو کردند و اجازه ندادند حرف بزند؛ دانشگاه که اولي تر از مجلس است و بايد اعتقادات و نظرات در آن گفته و نقد شود.

** اهميت انتخابات مجلس

پزشکيان در بخش ديگري از سخنان خود بر اهميت انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه 94 تاکيد کرد و گفت: بايد انسان هاي کارشناس، توانمند و غيرمعامله گر به مجلس راه يابند و به کساني راي داد که نان به نرخ روز خور نيستند.

وي ادامه داد: انتظار است که دانشگاهيان به جاي ورود به دعوا، شاخص ارايه دهند و بر اساس شواهد بحث کنند تا فضا براي تصميم گيري مردم روشن شود.

اين فعال سياسي با بيان اين که اصولگرا هستم اما اين اصول بايد با اصلاحات شکل گيرد، اظهار کرد: نقش مجلس در تصويب قانون جامع و نظارت و پيشبرد صحيح امور در جامعه بسيار مهم است.

** ضرورت پرداخت هاي عادلانه در جامعه

اين پزشک جراح قلب در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که با توجه به تخصصم در حوزه پزشکي قادر به کسب درآمد ماهانه پنج ميليارد ريال هستم و ديگر پزشکان تا 10 ميليارد ريال مي توانند کسب درآمد کنند اما در سوي ديگر، پزشکان و افرادي ديگر تا 20 ميليون ريال حقوق دريافت مي کنند، روندي مبتني بر عدالت نيست و بايد اصلاح شود.

وي با پايين خواندن سطح حقوق معلمان جامعه در مقايسه با ديگر اقشار جامعه گفت: فاصله درآمدي بين قشرها اگر دو يا 20 يا 100 درصد باشد قابل تحمل است اما درآمد 300 برابري برخي اقشار در جامعه روندي مغاير با عدالت است که بايد براي اصلاح اين وضعيت کوشيد.

** استاني شدن انتخابات، تمريني براي توانمندي اجتماعي

اين نماينده مجلس در پاسخ به پرسشي درباره طرح استاني شدن انتخابات مجلس و احتمال ناديده شدن قوميت ها در اين فرايند گفت: موافق اين طرح هستم چون تمريني براي توانمندي اجتماعي است.

پزشکيان گفت: اگر انتخابات استاني شود، مجبورم ائتلاف کنم پس دنبال آدم هايي در استان مي گردم که فکرشان به من نزديک تر است. يک مقدار من کوتاه بيايم و يک مقدار آنها. جمعي درست مي شويم و ذهن ها به هم نزديک مي شود. شبيه آنچه که احزاب دنبال مي کنند.

اين نماينده مجلس اظهار کرد: در صورت استاني شدن انتخابات، ذهنيت نمايندگان دست کم در رابطه با استان يکي مي شود و از اين رو، قدمي به جلو است. هر چند اين طرح داراي معايبي نيز هست.

وي ادامه داد: اين اتفاق (استاني شدن انتخابات) بايد بيفتد چرا که نمايندگان را همگراتر مي کند. الان در استان آذربايجان شرقي 19 نماينده فعال هستند که هر فردي ساز خود را مي زند. وقتي نمايندگان همگرا شوند هسته هاي کشوري هم مي تواند شکل گيرد و در مقياس کشوري، مي تواند به گرد آمدن هسته هاي ديگر و تشکيل احزاب کمک کند.

** حق سوال از ظريف را دارم اما حق نقد را خير

پزشکيان در پاسخ به پرسش دانشجويي در اين نشست برخورداري از تخصص را از ملزومات نقد منصفانه گفت: من به عنوان نماينده مجلس حق دارم به عنوان نمونه از آقاي ظريف وزير امور خارجه سووال کنم اما به خود اجازه نمي دهم که آقاي ظريف را نقد کنم.

وي با انتقاد از هجمه برخي نمايندگان مجلس به وزير امور خارجه گفت: کسي مي تواند آقاي ظريف را نقد کند که هم علم سياست بداند و هم در ميدان سياست حاضر باشد و حال آن که برخي در ميدان سياست نبوده اند و پشت تريبون قرار مي گيرند و بي جهت به جامعه علامت و گراي غلط مي دهند و عوام فريبي مي کنند.

پزشکيان با بيان اين که بايد بدانيم که چه کسي مي تواند از چه کسي نقد کند و سوال کند، اظهار کرد: آقاي ظريف را يک متخصص کشاورزي و پزشکي نمي تواند نقد کند.

اين نشست را انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز در تالار فجر پرديس ارم اين دانشگاه برگزار کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/2585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین