پیام فارس

آخرين مطالب

مديرکل ورزش و جوانان فارس: دولت متولي ورزش حر فه اي نيست گفتگو

  بزرگنمايي:

حيدر علي کامياب کلانتري افزود:در هيچ کجاي دنيا دولت ها به ورزش حرفه اي نمي پردازند و اين يک نگاه غلط است ضمن اينکه در اين گونه کشورها بخش خصوصي براي توسعه ورزش همگاني به دولت کمک مي کند و درايران هم بايد اين امرمحقق شود.

وي ادامه داد: ورزش حرفه اي مربوط به بخش خصوصي است اگر چه زير ساخت هاي آن فراهم نيست اما مي توانيم مکان هاي ورزشي، استخرها و پايگاه هاي قهرماني را در اختيار اين بخش قرار دهيم .

مديرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: ماموريت مهمي که داريم توسعه ورزش همگاني است که در نهايت منجربه توسعه ورزش قهرماني و حتي حرفه اي مي شود.

کامياب بيان کرد:وزيرمحترم ورزش و جوانان تاکيد دارد بايد شان ورزش را در سلامتي جامعه افزايش دهيم و سياست هاي کلان ورزش که در سند توسعه آمده است نيز بر همين مبناست.

مديرکل ورزش و جوانان فارس بيان کرد: دراستان فارس شرايط به گونه اي است که در برخي از رشته ها به ويژه در فوتبال که مخاطبان زيادي دارد، برغم تلاش مديران پيشين ورزش و جوانان نه تنها پيشرفتي نکرده، بلکه در جا هم زده است و بايد شرايطي فراهم کنيم تا بخش خصوصي انگيزه براي سرمايه گذاري پيدا کند.

وي اضافه کرد:بايد تسهيلات و مشوق هايي براي حضور بخش خصوصي داشته باشيم تا آنها به صورت دائمي از ورزش حرفه اي حمايت کنند.

او گفت: با رايزني هاي انجام شده شرکت صنايع غذايي ب آ شيراز تيم هندبال فارس در ليگ برتر را حمايت خواهد کرد ضمن اينکه شرکت پارس مهرهم در ليگ برتر واليبال و دو و ميداني سرمايه گذاري کرده است و اخيرا رشته اسکيت هم با شرکت آلومينيم سازي قرار داد بسته و براي بسکتبال هم که روزگاري در ليگ حرفه اي شرکت داشت و طرفداران زيادي پيدا کرد نيز با کمک پيشکسوتان اين رشته نيزبرنامه داريم.

مديرکل ورزش و جوانان فارس در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: ازابتداي مسووليتم برخي افراد که تيم داري مي کنند اينگونه برداشت کرده اند که ما به ورزش حرفه اي کمک خواهيم کرد در حالي که اين گونه نيست و تنها نقش ما حمايتي است و اميدواريم به کمک صنايع اين مشکل ريشه دار نيز بر طرف شود.

کامياب با اشاره به اينکه مديران باشگاه هاي خصوصي به جاي اينکه وقت خود صرف مذاکره با مديران دولتي کنند بايد به دنبال راهکار حرفه اي شدن باشند اظهارداشت: دراستان فارس صنايعي نداريم که بخواهد براي حضور يک تيم درليگ فوتبال حدود 50 ميليارد ريال هزينه کند.

وي گفت:مديرعامل باشگاه بهمن شيرازکه به تازگي به ليگ دسته اول فوتبال کشور صعود کرده است به ما مراجعه کرد و گفت ديگر توان تيم داري کردن ندارم و از آن جا که شخصي هم پيدا نشد تا با آنها شريک شود در نهايت هيات فوتبال فارس تصميم گرفت که تيم بهمن به استان ديگري منتقل شود.

وي بيان کرد: مسوولان باشگاه هاي خصوصي به جاي چانه زني با مديران دولتي بايد به فکردرآمد زايي و آن هم از طريق بازيکن سازي باشند همان گونه که باشگاه فجرسپاسي طي چند سال گذشته اين کار را انجام داد و هزينه خود را از اين طريق تامين نمود.

کامياب اضافه کرد:انتقال بازيکن به باشگاهي ديگر يک امر رايج در فوتبال حرفه اي دنيا براي درآمد زايي است ضمن اينکه قانون کپي رايت در فوتبال ايران اجرا نمي شود و صدا و سيما هم بابت پخش تلويزيوني مسابقات پولي پرداخت نمي کند که اين نيز يک معضل است.

وي افزود: استان فارس توان داشتن چهار تيم در دسته سوم، دو تيم در دسته اول و يک تيم در دسته دوم فوتبال را ندارد از اين رو بايد در ليگ هاي مختلف تنها يک تيم قوي و با بنيه مالي مناسب داشته باشيم.

وي بيان کرد: با کمک سپاه بايد از تيم فجرشهيد سپاسي که روزگاري کارخانه بازيکن سازي در کشور بود حمايت کنيم تا دو باره به ليگ برتر بازگردد.

اين مقام مسوول در خصوص تيم برق شيراز هم که سابقه 70 ساله در کشور دارد نيز بيان کرد:از اين تيم با سابقه که مردم آن را دوست دارند نبايد غافل شد به همين سبب با تني چند از پيشکسوتان اين باشگاه براي خروج از بحران کنوني جلسه اي برقرارکرديم و بازهم اين کار را تکرارخواهيم کرد تا هر چه زودترتيم برق درسطح فوتبال کشوردوباره احيا شود.

وي افزود: باشگاه برق علاوه برمشکلات مالي، مشکلات حقوقي هم دارد و مالک آن باشگاه 51 در صد از سهام خود را به اشخاص ديگري به نام شيرواني و همايونفر واگذار کرد وآنها نيز به سختي تيم داري مي کنند.

کامياب بيان کرد:براي رفع مشکل تيم هاي حرفه اي فارس با حضورمديران صنايع اتاق سرمايه گذاري در ورزش حرفه اي ايجاد کرده ايم و به جاي اين که مسوولان هيات ها به دنبال جذب اسپانسر بروند اعضاي اين اتقاق فکر با صنعتگران وارد مذاکره خواهند شد تا هم ورزش سود ببرد و هم صنايع و در واقع يک معامله برد برد انجام شود.

وي اظهار کرد:بايد افرادي وارد ورزش حرفه اي شوند که سرمايه گذاري آنها تداوم داشته باشد و نه اينکه پس از يک سال عطاي کار را به لقايش بخشند.

کامياب افزود: برخي از سايت هاي خبري به نقل ازما درخصوص اينکه به ورزش حرفه اي کمک خواهيم کرد خبرهايي منعکس کرده اند که واقعيت ندارد و اخبار اين اداره کل تنها از طريق پايگاه خبري ورزش و جوانان و خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) که دولتي است نيزمنعکس خواهد شد.

مديرکل ورزش و جوانان فارس اظهارداشت: با مهندس افشاني استاندار جديد فارس نيز جلسه اي برگزار خواهم کرد تا مشکلات تيم هاي حرفه اي فارس حل شود و براي تحقق اين امر با تمام وجود تلاش خواهم کرد

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/2753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود