پیام فارس

آخرين مطالب

گام هاي بلند ورزش فارس در دولت تدبير و اميد ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- استان پهناور فارس به دليل محروم ماندن از توسعه متناسب با استعدادهاي ورزشي، در زمينه سرانه ورزشي و داشتن تشکيلات منسجم شاهد رشد لازم نبوده است اما در دولت تدبير و اميد و به ويژه در افزون بر سه سال سال گذشته، ورزش و جوانان فارس در زمينه هاي مختلف از جمله حوزه مهم جوانان در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.
کسب عنوان برتر در حوزه خيرين ورزشي، پژوهش، جوانان، ايثارگران ورزشي، منابع مالي و اداري، عمراني در کشور و همچنين انتخاب به عنوان دستگاه برتر در استان و راه اندازي حانه جوان براي نخستين بار در کشور، ميزباني موفق چندين مسابقه جهاني و بين المللي و کسب پايتختي جوانان جهان اسلام از جمله دستاورد هاي ورزش فارس در دولت تدبير و اميد بوده است.
ساخت 180 هزار متر مربع فضاي ورزشي، بازسازي کامل سالن شهيد آيت االله دستغيب شيراز از ديگر کارهايي است که صورت گرفته ضمن اينکه تا پايان دولت تدبير اميد 120هزار متر مربع به فضاي ورزشي فارس افزوده خواهد شد و ورزشگاه 50 هزار نفري پارس شيراز(ميانرود ) با20 سال قدمت نيز با حضور رئيس جمهوري سي ام فروردين ماه امسال افتتاح شد .
به منظور بررسي وضعيت ورزش و جوانان فارس با تني چند از دست اندرکاران، پيشکسوتان و قهرمانان به گفت وگو نشستيم که در پي مي آيد.
پيشکسوت فوتبال فارس و کشور گفت : ورزش فارس در سه سال گذشته رشد چشمگيري داشته و به دور از انصاف است که بخواهيم آن را ناديده بگيريم.
غلامحسين پيرواني بيان کرد : فارس در زمينه عمراني خوب کار کرده و زير ساخت هاي مناسب به منظور کشف استعداد هاي بيشتر فراهم شده و اين بهترين فرصت براي جوانان و نوجوانان است که خود را نشان دهند.
وي ادامه داد : بزرگترين دستاورد و کار ماندگار دولت تدبير و اميد افتتاح ورزشگاه ميانرود شيراز پس از 20 سال بود که اين امر هيچ گاه از ذهن مردم فارس و حتي کشور پاک نمي شود.
پيرواني با بيان اينکه براي موفقيت لازم است همه همدل باشند نيز گفت : انتخاب شيراز به عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام فرصت مناسبي است که مي تواند فارس و شهر شيراز را در عرصه بين المللي بيشتر مطرح کند و توفيقات اقتصادي ، فرهنگي ، کردشگري و سياسي را به دنبال داشته باشد .
مربي سابق تيم اميد ايران اضافه کرد : پايتختي شيراز به همه فارسي ها و حتي کل کشور تعلق دارد و اگر کم و کاستي هم وجود دارد بايد بدون هر گونه حاشيه به فکر رفع آن باشيم چرا که آبروي استان خود را به گرو گذاشته ايم تا خود مان را در عرصه جهاني بيشتر نشان دهيم .
پيرواني ضمن تشکر از استاندار فارس و مدير کل ورزش و جوانان اين استان به خاطر فعاليت هاي حوزه ورزش و کمک به تيم هايي همچون فجر سپاسي گفت : بي انصافي است که بخواهيم خدمات خوب ارائه شده را ناديده بگيريم.
پيشکسوت و نايب رئيس هيات واليبال فارس هم گفت : خوشبختانه ورزش و جوانان فارس در سه سال گذشته در دولت تدبير و اميد پيشرفت چشم گيري داشته و به خوبي مشاهده مي شود که جنب و جوش ها در ورزش بيشترشده است .
شهره سجادي افزود : حضور چشمگير تيم هاي بانوان درسوپر ليگ و ليگ هاي برتر نشان دهنده حمايت خوب و نگاه دقيق متوليان ورزش فارس به ورزش بانوان است ضمن اينکه در عرصه هاي داخلي و خارجي نتايج خوبي کسب شده است .
وي اضافه کرد : نگاه برنامه اي که اداره کل ورزش و جوانان دارد مختص تنها يک سال نيست بلکه براي سال هاي آينده هم خوب برنامه ريزي شده است و در زير ساخت ها هم اتفاق هاي خوبي رخ داده است .
کاپيتان سابق تيم ملي بانوان ايران افزود : تيم واليبال بانوان فارس 10 سال است که چنگ و دندان را حفظ کرده ايم و به دليل نبودن اسپانسر( حامي مالي ) تاکنون پنج بازيکن از فارس راهي ديگر استان هاي کشور شدند و اگر مدير کل ورزش و جوانان فارس اين تيم را امسال حمايت نمي کرد قادر نبوديم در ليگ برتر شرکت کنيم که جاي تقدير دارد .
سجادي در خصوص پايتختي شيراز به عنوان جوانان جهان اسلام نيز گفت : مطرح شدن شيراز در جهان توفيق بسيار خوبي است که نصيب اين استان شده است و نبايد تنها نيمه خالي ليوان را ديد و بدور از هر گونه حاشيه بايد به فکر آبروي شهر مان باشيم .
قهرمان کشتي المپيک و جهان نيز گفت : در دولت تدبير و اميد و به ويژه در سه سال گذشته به ورزش بيشتر اهميت داده شده و جنب و جوش ها بيشتر شده است .
اميد نوروزي افزود : طي اين مدت رويداد هاي مهم جهاني در شيراز برگزار شده که مي توان به مسابقات کشتي جام جهاني که با قهر ماني ايران پايان يافت وهمچنين پايتخت شدن شيرازبه عنوان جوانان جهان اسلام اشاره کرد و از اين فرصت بايد به نحوه شايسته استفاده کنيم.
وي اضافه کرد : ورزش فارس در زير ساخت ها پيشرفت هاي زيادي کرده است که مي توان به ساخت پروژهاي نيمه تمام ، بازسازي ورزشگاه شهيد دستغيب افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفري شيراز اشاره کرد .
قهرمان کشتي جهان ادامه داد: از دولت تدبير و اميد مي خواهيم براي سلامتي جامعه به ورزش بيشتر از گدشته اهميت دهند چرا که با تحقق اين امر شاهد جامعه اي با نشاط خواهيم بود که منجر به ريشه کن شدن فساد و اعتياد خواهد شد .
نوروزي گفت : براي موفقيت بيشتر ورزش فارس همه بايد بايد کمک کنند و بدور از هر گونه مسايل حاشيه اي و جناحي کاري کنيم که استعداد هاي بي شمار ورزشي در فارس بيشتر شکوفا شود .
مديرعامل انجمن پيشکسوتان ورزش فارس نيز گفت : با وجود به اينکه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به لحاظ تشکيلاتي هيچ وظيفه اي نسبت به ما ندارد، اما در دولت تدبير و اميد و به ويژه سه سال گذشته حمايت هاي مطلوبي از اين انجمن شده است که جاي تقدير دارد .
منصور سپهري اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان امکانات، تجهيزات و منابع انساني لازم را در اختيار پيشکسوتان قرار داده است. وي تاکيد کرد : ورزش و جوانان استان فارس در مدت زمان حضور مديرکل فعلي در زمينه عمراني عملکرد بسيار خوبي داشته که مي توان به افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفري ميانرود شيراز اشاره کرد.
سپهري بيان کرد: با وجود شرايط دشوار اقتصادي کشور در سه سال اخير ورزش و جوانان فارس موفقيت هاي خوبي کسب کرده است که در نوع خود بي سابقه و قابل تقدير است .
نايب رئيس هيأت ورزش هاي باستاني و زورخانه اي فارس هم گفت: با حمايت هاي صورت گرفته در دولت تدبير و اميد، ميزباني مهم ترين مسابقات جهاني را در چند سال اخير را کسب کرده ايم.
حسين غرقي افزود: پنج زورخانه در شهرهاي خرامه، سروستان، کوار، سپيدان و ارسنجان در يکسال اخير به بهره برداري رسيده است که باعث شکل گيري يک انقلاب عمراني براي توسعه اين ورزش سنتي شده است .
رئيس اداره ورزش و جوانان جهرم هم گفت : در اين شهرستان 2 زمين چمن مصنوعي به بهره برداري رسيده است که با تلاش هاي نماينده جهرم و پيگيري مدير کل ورزش در اختيار جوانان و مردم اين شهرستان قرار گرفته است.
عبدالرحيم خداجو افزود: 2 سالن با درصد بالايي پيشرفت فيزيکي در حال تکميل است که به زودي افتتاح خواهد شد، سالن چند منظوره بخش خفر روستاي برايجان و گود زورخانه و کشتي پهلواني در مجموعه آزادگان جهرم با پيشرفت فيزيکي بالاي 80 درصد در کمتر از يکسال به بهره برداري مي رسد .
خداجو افزود : افزايش سرانه فضاي ورزشي باعث رونق ورزش همگاني و قهرماني مي شود و اگر بخواهيم فرهنگ ورزش را در بين خانواده نهادينه کنيم بايد مکان هاي مناسب براي ورزش کردن آنها مهيا سازيم .
رئيس اداره ورزش و جوانان خرامه هم گفت : افتتاح پروژه هاي ورزشي در خرامه و روستاهاي بخش کربال باعث حفظ جمعيت و پيشگيري از بزهکاري شده است .
محمد امين ايزدي افزود: در سال هاي گذشته اگر فردي از ساکنان يکي از روستاهاي اين شهرستان قصد ورزش کردن داشت، بايد به شهرستان خرامه، ارسنجان يا مرودشت مي رفت اما با ساخت چند سالن که در سال جاري صورت گرفت اين شرايط تغيير کرده است. وي افزود: سرانه ورزشي و فضاهاي مختلف براي ورزش کردن در خرامه و روستاهاي آن هم اينک 2 برابر شده است که با توجه به اينکه تنها چهار سال از شهرستان شدن خرامه مي گذرد يک موفقيت بزرگ محسوب مي شود.
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت هم گفت: در سال گذشته و امسال چند ميزباني بزرگ ورزشي را بر عهده داشته ايم که حاصل حمايت ها در سطح استان بود.
مصطفي کشاورز اظهار داشت:مسابقات بين المللي دو ماراتن، دومين دوره مسابقات بين المللي رالي و جشنواره زيبايي اسب اصيل ايراني و دو استقامت راه شاهنامه در مرودشت کم سابقه بود ضمن اينکه اين امر باعث رونق گردشگري شد .
رئيس اداره ورزش و جوانان قير و کارزين نيز گفت : ورزش قهرماني و همگاني با اتمام پروژه هاي ورزشي در اين شهرستان متحول شده است .
باقر حسني افزود : هم اينک شهرستان محروم و مستعد قيرو کارزين به شهرستان هاي برخوردار نزديک شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا