پیام فارس

آخرين مطالب

مبارزه ايران با قاچاق مواد مخدر مصداق رعايت حقوق بشر است فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- کاظم غريب آبادي در نشست خبري در شيراز افزود: در ايران به اندازه کل جهان مواد مخدر کشف مي شود و کشور ما همسايه بزرگترين توليد کننده مواد مخدر در جهان است.
وي اظهار کرد: در حالي که مي توانيم مسير ترانزيت مواد مخدر را باز بگذاريم تا اين مواد به اروپا برسد اما جان شهروند اروپايي هم براي ما مهم است ، ما در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر شهيد مي دهيم اما نمي گذاريم اين مواد از کشورمان ترانزيت شود ، همه اين موارد مصداق رعايت حقوق بشر است .
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر اسلامي با اشاره به مجازات اعدام قاچاقچيان مواد مخدر بيان کرد: 90 درصد اعدام هايي که در ايران صورت مي گيرد، مجازات قاچاقچيان مواد مخدر است.
وي ادامه داد: بخشي از اعدام ها نيزقصاص نفس است، قصاص حق شخصي است و حکومت نمي تواند از آن بگذرد ، اين در حالي است که کشورهاي غربي قصاص و اعدام و همه را يکجا مي بييند و بزرگ جلوه مي دهند.
غريب آبادي گفت: سالانه چهار هزار تن از هموطنان ايراني در راه مبارزه با تجارت، ترانزيت و توزيع و مصرف مواد مخدر شهيد مي شوند، آيا جان اين چهار هزار نفر شريف نيست ؟ علاوه بر اين، ده ها هزار اعضاي خانواده اين افراد دچار آسيب مي شوند ، چرا کشورهاي غربي اين آمارها را نمي بينند.
وي در ادامه با اشاره به طرح ادعاهاي حقوق بشري از سوي کشورهاي غربي عليه کشورمان گفت: هر چه بهتر الزامات قانوني را رعايت کنيم بهانه از دست بيگانگان سلب خواهد شد ، اما آيا هر چه غرب مي گويد را بايد درست بپنداريم ؟ آنها دنبال اغراض خاص هستند ، ما بر مبناي موازين قانوني و ديني عمل مي کنيم.
معاون امور بين الملل ستاد حقوق بشر اسلامي بيان کرد: حقوق بشر يک پديده غربي نيست همچنانکه دين مبين اسلام يک هزار و 400 سال در زمينه حقوق بشر سابقه دارد ، غرب نمي تواند خود را مدعي و صاحب حقوق بشر مطرح کند .
وي گفت: اگر غرب بعد از جنگهاي جهاني به فکر پرداختن به حقوق بشر افتاده است ، اسلام 14 قرن است که کرامت انساني و حقوق بشر را ارج نهاده و آن را اولويت داده است .
اين مقام مسئول حقوق بشر غربي را قراردادي دانست و گفت : تا زمانيکه اين قرار داد برقرار است بشر در جامعه غربي حقوقي دارد اما حقوق بشر در اسلامي قراردادي نيست، هيچ فردي نمي تواند حقوقي که اسلام براي مردم تعيين کرده است را سلب کند.
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر اسلامي بر پايبندي کشورمان به رعايت حقوق بشر تاکيد کرد و گفت: اين پايبندي ريشه در اعتقادات اسلامي ما دارد ، موازين دين مبين اسلام ما را ملزم کرده است که پاسدار حقوق بشر باشيم ، از سويي جمهوري اسلامي به تعهدات بين المللي در زمينه حقوق بشر پايبند است و رعايت ان را براي خود يک اصل مي داند .
غريب آبادي به توجه ويژه جمهوري اسلامي به حقوق کودکان اشاره کرد و گفت : در جمهوري اسلامي ايران برابر با قوانين و مقررات کودکان زير 18 سال اگر بين 15 تا 18 سال باشند و در اثر اعمالي که خلاف قانون است محکوم شوند، در زندان ها نگهداري نمي شوند بلکه اين کودکان به کانون اصلاح و تربيت ارجاع مي شوند.
وي همچنين با بيان اينکه همه ابعاد حقوق بشر در اختيار قوه قضاييه نيست گفت : حقوق بشر ابعاد سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي دارد ، بخشي از ابعاد حقوق بشر در اختيار دستگاههاي اجرايي است ، لازم است همه قوا و دستگاهها در تعاملي گسترده براي احقاق حقوق بشر اقدام کنند .
غريب آبادي همچنين در باره برخي مباحث مطرح شده درباره مجازات فعالان اجتماعي و سياسي گفت : همه اين موارد ادعا است ، بسياري از اين افرادي که نام آنها با عنوان فعال سياسي اجتماعي مطرح مي شود مجرم هستند.
وي اظهار کرد: ما فهرستي از اين اسامي تهيه کرديم کمتر از يک درصد از اين افراد ميتوان برايشان تسهيلاتي قايل شد و جرايم کمتري داشتند وگرنه مابقي جرم شديد مرتکب شده اند ، چرا نبايد بپذيريم که استاد دانشگاه ، قاضي ؛ وکيل و هر فردي ممکن است جرم مرتکب شود و صرفا فعال اجتماعي بودن مصونيت در برابر عدم ارتکاب جرم ايجاد نمي کند.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به برخي تحريم هاي ضد ايراني گفت: کشورهاي غربي حقوق بشر را بهانه اي براي تحريم قرار داده اند ، 83 نفر از مقامات جمهوري اسلامي در ليست تحريم هاي شخصي قرار دارند و محدوديت سفر به کشورهاي ديگر و مصادره اموال آنها در خارج از کشور قرار دارند.
اين مقام قضايي گفت: اين در حالي است که اين افراد از مسئولان کشور ما هستند، آنها هيچ سرمايه اي در خارج از کشور ندارند که مصادره شود و هيچ سفري هم به خارج ندارند که برايشان محدوديت ايجاد شده باشد، اين نوع موارد فقط نوعي کارشکني و بهانه گيري است .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

مرگ مرد 70 ساله با سقوط در چاله آسانسور

صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس

عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت

برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم

فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

قتل در شیراز / دختر 11 ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!

دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود

خرید تضمینی بیش از 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

قتل در مزون لباس

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

قتل هولناک در مزون لباس | دختر 11 ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

جزئیات قتل فروشنده لباس توسط یک مادر و دختر در شیراز

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود

دختر 11 ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

جزئیات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد