پیام فارس

آخرين مطالب

نويد راه اندازي فاز دوم خط يک مترو شيراز در مرداد 96 اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- اسدالله حاجي زماني، در حاشيه بازديد خبرنگاران رسانه هاي فارس از خط يک مترو شيراز بيان داشت: 50 درصد از منابع اعتباري مورد نياز براي تکميل ايستگاه‌هاي باقي مانده نيز تامين شده است.
وي افزود: اميدواريم که در مدت پنج ماه يا يک تا 2 ماه آينده، يک يا 2 ايستگاه آماده بهره برداري شود و تا دهه فجر 96 ايستگاه امام حسين (ع) راه اندازي شود.
مديرعامل قطار شهري شيراز بيان کرد: با توجه به اينکه ايستگاه وکيل احداث آن ديرتر آغاز شده است اميدواريم در بهار سال 97 آماده بهره‌برداري شود.
به گفته حاجي زماني، فاز دوم خط يک مترو شيراز 24.5 کيلومتر است و بعد از تهران طولاني‌ترين خط متروي کشور به شمار مي آيد.
زماني، محدوديت منابع مالي را يکي از مشکلات فرا روي مترو شيراز بيان کرد و گفت: ظرف چند سال اخير يکي از راه هاي تامين اين منابع استفاده از طرح تملک دارايي بود و افزون بر اين از محل تسهيلات و تهاتر، صندوق توسعه ملي و اوراق مشارکت براي پيش برد طرح مترو بهره گرفتيم.
اين مقام مسئول اظهار داشت: براي اجراي خط يک مترو شيراز تا کنون 100 ميليارد تومان از محل تسهيلات، 30 ميليون دلار از محل صندوق توسعه ملي و 700 ميليارد تومان از محل اوراق مشارکت تامين شده است.
حاجي زماني بيان کرد: بازگشت اصل و فرع اوراق مشارکت به صورت مساوي بين دولت و شهرداري تقسيم شده است.
وي، با اشاره به اينکه عمليات اجرايي خط يک مترو شيراز از سال 81 آغاز شد و فاز يک اين خط در سال 93 به بهره برداري رسيد گفت: به سبب محدوديت منابع مالي اين خط با حدود پنج سال تاخير افتتاح شد.
وي ادامه داد: بهره برداري کامل از قطار شهري شيراز در صورت مهيا بودن منابع مورد نياز، بين 6 تا هشت سال به طول مي انجامد.
حاجي زماني، در مورد احداث خط دوم قطار شهري شيراز گفت: در سفر هيات دولت به فارس (ارديبهشت 94) تامين 771 ميليون دلار از محل تسهيلات خارجي ميان مدت (فاينانس) براي اين خط مصوب شد که شوراي اقتصاد در سال 95 آن را تصويب کرد و پس از اعلام موافقت بانک مرکزي اين اعتبار براي اجراي خط دوم قطار شهري شيراز هزينه مي شود.
او اظهار داشت: براي اجراي خط دوم اين طرح از زمين هاي مجاور ايستگاه ها نيز استفاده شده و با موافقت کميسيون ماده پنج تاکنون 2 قطعه زمين به فروش رسيده است.
حاجي زماني، وجود معارضان را يکي ديگر از مشکلات براي اجراي طرح هايي مانند قطاري شهري دانست و بيان کرد:
در برخي مواقع، معارضاني نظير شرکت برق، فاضلاب، گاز و آب، اجراي يک طرح را براي ماه ها به تعويق مي اندازند.

** ضرورت افزايش شمار واگن هاي قطار شهري شيراز
شهردار شيراز هم در اين بازديد گفت: فاز دوم خط يک به طول 10.5 کيلومتر و با برخورداري از چهار ايستگاه فضيلت، شهيد دوران، دستغيب و ولي عصر به صورت همزمان به بهره‌برداري مي رسد و ساير ايستگاه‌ها به غير از ايستگاه وکيل، به ‌تدريج و تا پايان سال 96 آماده بهره برداري خواهد شد.
عليرضا پاک فطرت افزود: اگر طالب اين هستيم که قطار شهري در هر 15 دقيقه به شهروندان خدمات رساني کند اين امر مستلزم افزايش شمار واگن‌ هاست و در اين زمينه دولت بايد اقدام کند.
او گفت: با وجودي که تامين واگن در حيطه اختيارات شهرداري نيست ليکن با وجود مشکلات موجود، اين شهرداري اقدام به خريد چهار رم يعني 20 واگن کرده که به زودي وارد چرخه کار خواهد شد.
مقرر شده بود فاز دوم خط يک قطار شهري شيراز، سي و يکم تيرماه 96 افتتاح شود که اين کار به زمان ديگري در مرداد ماه جاري موکول شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5257/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از علائم تا درمان سرطان تخمدان

هشدار آژانس بیماری‌های اروپا درباره کاهش واکسیناسیون کودکان

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

سبقت شکلات از طلا!

اعزام 8 کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد

توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور

خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در فارس

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی

خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم

خطیر: تغییر حق مالک جدید است

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

دوش آب سرد بگیریم یا نه؟

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر

اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی‌ریز

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت

علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری

هواشناسی 403/02/05؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور

برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه 10 شیراز

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای 11 استان

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

رقیب سرسخت ایران در عراق

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم