پیام فارس

آخرين مطالب

معافيان سکان‌دار شهر شيراز شد/ شهردار جديد شيراز: تاکنون محکوميت سياسي نداشته‌ام اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- حيدر اسکندر پور که بيشترين رأي را براي حضور در آخرين جلسه انتخاب شهردار از اعضاي شوراي شهر کسب کرده بود به ارائه برنامه‌هاي خود که محورهاي اصلي آن ساماندهي به حاشيه‌نشيني در شهر شيراز، توجه به محلات به‌عنوان کانون فرهنگي، کنترل و حل معضل ترافيک، اهتمام براي تحقق بودجه سال جاري شهرداري و جذب سرمايه‌گذار بود، پرداخت.

وي در ادامه سخنانش تأکيد کرد: پيش‌ازاين خود را شايسته کانديداي شهرداري شيراز مي‌دانستم اما اکنون معافيان را شايسته مي‌بينم؛ من معافيان را پاک‌دست و توانمند مي‌دانم و براي اجماع نظر از او حمايت مي‌کنم.

محمدرضا حسن‌پور ديگر کانديداي تصدي شهرداري شيراز نيز در جمع شوراي پنجم با اشاره‌اي کوتاه به کليات برنامه خود، سرِ اصل مطلب رفت و بابيان اينکه معافيان را يکي از بزرگان جريان اصلاحات مي‌دانم، گفت: اعلام انصراف نمي‌کنم اما براي به اجماع رسيدن، آقاي معافيان را براي انتخاب شهردار شيراز پيشنهاد مي‌دهم.

نادر طيبي سومين گزينه شهرداري شيراز نيز در جهت رأي‌آوري معافيان بيان کرد: اگر مهندس معافيان تا آخر امروز به‌عنوان کانديداي تصدي شهرداري شيراز در صحنه حضور داشته باشد، بنده قصد رقابت با ايشان را ندارم.

احمدرضا دستغيب که مي‌خواست تعجب ظاهري خود را نسبت به اعلام موضع سه کانديد شهرداري شيراز براي حمايت از معافيان نشان دهد، خطاب به طيبي گفت: آيا براي اعلام اسم معافيان هر سه يک خواب مشترک ديديد يا اينکه باهم همکاري کرديد؟

طيبي بابيان اينکه صداقت در بيان هر امري اشکال ندارد، ادامه داد: به فردي جسارت نکرده‌ام که امر کرده باشم به چه کسي رأي بدهيد يا رأي ندهيد؟ همچنين اطلاعي از انصراف ديگران هم ندارم اما جايگاه معافيان را لايق‌تر از خودم مي‌دانم.

با اتمام سخنان اين سه کانديداي تصدي پست شهرداري، سخنگوي شوراي پنجم خبرنگاران را به بيرون از صحن شوراي شهر هدايت کرد تا جلسه غيرعلني با حضور 13 عضو شوراي پنجم برگزار شود.

ساعت 4 بعدازظهر عبدالحميد معافيان، کانديداي اصلي شهرداري شيراز با خيل عظيم جمعيت وارد سالن شوراي شهر شد؛ چرايي حضور همراهان معافيان برايمان روشن نشد، اما ديگر جايي براي نشستن خبرنگاران هم نبود!

معافيان پيش‌ازاين اعلام کرده بود که تبديل شهرداري از جايگاهي خدماتي به نهاد طراز اول اجتماعي از هدف‌هاي اصلي وي است که با ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب، تمرکززدايي و واگذاري بخشي از خدمات، ارتقاء زيرساخت‌هاي خدماتي، گسترش عدالت در خدمات شهري، استفاده از ظرفيت‌هاي انساني شهر شيراز و مشارکت در جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي محقق خواهد شد.

وي در اين جلسه نيز بر لزوم توسعه گردشگري، حفظ و گسترش فضاي سبز شهري، استفاده از نيروهاي جوان و بانوان در مديريت شهري تأکيد کرد.

با توجه به شبهات مطرح‌شده در فضاي مجازي مبني بر فعال فتنه بودن و محکوميت سياسي امنيتي، معافيان با رد اين مسئله گفت: تاکنون هيچ فعاليت و اقدام ضد امنيتي و يا خلاف شئونات نظام در هيچ دوره‌اي انجام ندادم و محکوميت سياسي نداشته‌ام.

معافيان بابيان اينکه هيچ‌يک از نهادهاي امنيتي اين مسائل مطرح‌شده در فضاي مجازي را تائيد يا رد نکردند، افزود: درصورتي‌که تصميم نهادهاي مسؤول تائيد نشدن صلاحيت من باشد به اين تصميم نظام احترام مي‌گذارم.

سيد احمد موسوي آخرين کانديداي شهرداري شيراز برخلاف ديگر کانديداها به‌صورت کامل برنامه‌هاي خود را ارائه کرد، اما چه سود که نظر شوراي پنجم بر انتخاب معافيان به‌عنوان سکان‌دار شهرداري شيراز بود.

در دقايق پاياني گمانه‌زني‌ها به واقعيت تبديل شد و 13 عضو شوراي شهر با يک رأي مشترک، عبدالحميد معافيان را به‌عنوان شهردار شيراز انتخاب کردند.

شهردار جديد شيراز مسئوليت‌هاي مختلفي از جمله مديرکل آموزش‌وپرورش فارس، 3 سال مشاور رئيس سازمان برنامه‌وبودجه و مديرکل امور بين‌المللي، 1/5 سال معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، عضو هيئت‌مديره شرکت عمران و توسعه فارس، مديرعامل شرکت الکتروموتور منطقه ويژه شيراز و... را تاکنون بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است که عبدالحميد معافيان در انتخابات رياست جمهوري اخير رئيس ستاد انتخاباتي حسن روحاني در استان فارس بود که امروز کليددار شهرداري شيراز شد.

معافيان فارغ از نگاه‌هاي سياسي و جناحي در پيشرفت شهر و توزيع عادلانه امکانات و خدمات در شهر شيراز موفق ظاهر شود و رويکرد شفافيت‌محور تا پايان 4 سال مسئوليت شورا و شهرداري ادامه داشته و محدود به زمان انتخاب شهردار شيراز نباشد، هرچند لازم بود که اعضاي شورا معيارهاي انتخاب خود را نيز به‌وضوح بيان مي‌کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!