پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس در جلسه شوراي اداري:

فارس در مسير توسعه قرار گرفته است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاين - به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، سيد محمد علي افشاني، در شوراي اداري استان که با حضور وزير کشور در شيراز برگزار شد افزود: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزي که در سال 91 حدود 24 درصد بود امروز به 19 و هشت دهم درصد رسيد و سهم بخش صنعت نيز که 30 درصد بوده همان حدود باقيمانده است.
وي، با اشاره به اينکه سهم اشتغال استان در بخش خدمات نيز از 45 درصد در سال 91 به 50 درصد در سال 96 افزايش يافته ادامه داد: در تمام کشورهاي توسعه يافته سهم خدمات در اشتغال تا 70 درصد نيز مي رسد در حالي که سهم بخش کشاورزي 10 تا 12 درصد است.
استاندار فارس تصريح کرد: اينکه سهم خدمات در استان از 45 به 50 درصد رسيده بيانگر اين مطلب است که فارس در مسير توسعه حرکت مي کند.
مهندس افشاني، با اشاره به وجود چهار اثر ثبت شده در فهرست آثار جهاني و رتبه نخست کشور در اين زمينه گفت: وجود 2 هزار و 800 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي، وجود آرامگاه حافظ و سعدي، وجود بيش از 400 جاذبه طبيعي منحصر به فرد در سطح استان که 84 مورد آنها به عنوان منطقه نمونه گردشگري در مراجع ذيربط مصوب شده و وجود 50 درصد از رشته هاي صنايع دستي کشور در استان فارس با فعاليت 200 هزار صنعتگر همگي بيانگر توانمندي فارس در حوزه گردشگري است.
استاندار فارس افزود: وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شيراز و نامگذاري شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت (ع) توسط مقام معظم رهبري و وجود يک هزار و 404 بقعه متبرکه در سطح استان از جمله ظرفيت هاي مذهبي اين استان است.
وي ادامه داد: استان فارس در بخش کشاورزي نيز با توليد سالانه حدود 10 درصد از کل محصولات کشاورزي کشور به وزن 10 ميليون تن در جايگاه دوم قرار دارد.
استاندار فارس گفت: يکي از کارهاي اساسي که در اين دولت انجام شد موضوع نفت، گاز و پتروشمي است که سبب شد بهره برداري از ميادين نفت و گاز استان سرعت گيرد.
مهندس افشاني ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نيز فارس از گذشته مرکز درمان جنوب کشور بوده و امروز در زمينه پيوند کبد رتبه برتر دنيا را در اختيار دارد و 2 و نيم برابر کشور در فارس پيوند کبد انجام مي شود.
وي، با اشاره به وجود چهار هزار و 932 واحد صنعتي فعال در اين استان تصريح کرد: علاوه بر اين، 70 شهرک و ناحيه صنعتي مصوب نيز در استان وجود دارد که 62 شهرک در حال بهره برداري و واگذاري به متقاضيان است.
وي اظهار کرد: منطقه ويژه اقتصادي شيراز نيز به وسعت يک هزار و300 هکتار با موقعيت جغرافيايي مناسب و قابل توسعه تا 2 هزار و 250 هکتار از ديگر ظرفيت هاي استان فارس محسوب مي شود.
استاندار فارس ادامه داد: وجود 583 معدن داراي پروانه بهره برداري در استان با ذخيره قطعي سه و 2 دهم ميليارد تن و ظرفيت استخراج ساليانه حدود 52 ميليون تن، شناسايي 37 نوع ماده معدني مختلف در استان، رتبه دوم سنگ تزئيني کشور و رتبه اول ذخاير و استخراج خاک نسوز و صنعتي در کشور از جمله توانمندي هاي فارس در حوزه صنعت و معدن محسوب مي شود.
وي گفت: در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي نيز مي توان به وجود ميدان هاي نفتي سروستان و سعادت آباد با وسعت ٢٤٢ کيلومتر مربع با يک ميليارد و ٤٠٢ ميليون بشکه نفت و ميدان نفتي خشت با ذخيره يک ميليارد و 53 ميليون بشکه اشاره کرد.
مهندس افشاني اضافه کرد: استان فارس با وجود ميادين گازي هاليگان، سفيد باغون، سفيد زاخور، تابناک، شانول، هما، وراوي و دي و گردان بند، رتبه دوم ذخيره ميادين گازي کشور را در اختيار دارد.
استاندار فارس افزود: تصويب عبور خط اتيلن مرکز و دنا از استان و تصويب استقرار 6 پتروشيمي در مسير خطوط انتقال همچنين احداث پالايشگاه گازي هاليگان در فيروزآباد و پالايشگاه ميعانات گازي در کنار پالايشگاه شيراز و وجود سه کنسرسيوم بزرگ نفت و گاز و پتروشيمي و يک کنسرسيوم برق در استان با حضور شرکت هاي توانمند و متخصص از ديگر قابليت هاي اين استان در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي است.
وي ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نيز استان فارس با ارائه خدمات تشخيصي درماني با استفاده از تکنولوژي روز دنيا و با آگاهي از آخرين روش هاي علمي در زمينه پيوند كبد، پيوند كليه، پيوند قرنيه چشم، كاشت حلزون گوش و با توجه به وجود 37 بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي در شهر شيراز از جايگاه ويژه اي در کشور و دنيا برخوردار است.
مهندس افشاني، در خصوص مهمترين اقدامات انجام شده در فارس در جهت سياست هاي اقتصاد مقاومتي هم گفت: احداث آزاد راه شيراز ـ اصفهان با طول 225 کيلومتر که بيش از 130 کيلومتر مسير شيراز ـ اصفهان را کاهش خواهد داد از جمله اين اقدامات است.
وي، با اشاره به پيشرفت فيزيکي 62 درصدي اين طرح افزود: علاوه بر سرمايه گذاري از طرف شرکت طرف قرارداد، مبلغ سه هزار ميليارد ريال از محل اسناد خزانه اسلامي در سال 95 از سوي دولت به اين طرح اختصاص يافته است.
استاندار فارس تصريح کرد: کاهش بهره برداري از منابع آبي به وسيله نصب کنتور هوشمند بر روي 936 حلقه چاه مجاز و همچنين پر کردن بيش از چهار هزار و 484 حلقه چاه غيرمجاز و ايجاد ممنوعيت در برداشت آب هاي زير زميني در 26 دشت استان که منجر به صرفه جويي به ميزان 307 ميليون متر مکعب آب طي سال هاي 94 و95 در سطح استان شده نيز از ديگر اقدامات انجام شده است.
وي ادامه داد: اصلاح منحني اوج بار شبکه برق استان فارس و صرفه جويي 240 مگاواتي برق در تابستان 95 و290 مگاواتي برق در تابستان 96 از طريق انعقاد تفاهم نامه بين بخش هاي کشاورزي و صنعتي و کسب رتبه اول در کشور از اين حيث در سال 95 نيز از جمله اقداماتي است که در جهت سياست هاي اقتصاد مقاومتي انجام شده است.
مهندس افشاني گفت: صدور بيش از 500 پروانه كاربرد استاندارد در صنايع مختلف استان، توسعه شبکه ها و خطوط انتقال آب به ميزان 45 کيلومتر، اصلاح شبکه ها و تاسيسات انتقال آب به ميزان 200 کيلومتر، توسعه سيستم هاي جمع آوري، دفع و تصفيه بهداشتي فاضلاب در 10 شهر، کاهش تعداد خانوارهاي پرمصرف (بالاي 20 متر مکعب در ماه) به تعداد 13 هزار و 200 خانوار در سال 95 و
مديريت مصرف و اجراي سياست هاي اصلاح الگوي سرانه کل مصرف آب در84 شهر استان از ديگر اقدامات انجام شده در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي است.
.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود