پیام فارس

آخرين مطالب

نماينده شيراز: مجلس با راي به کابينه دوازدهم حسن نيت خود را به مردم نشان داد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با رای به کابینه پیشنهادی رئیس جمهوری، حسن نیت خود را به مردمی که به دکتر روحانی رای دادند نشان دادند.
به گزارش ایرنا، فرج الله رجبی، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: اینکه از مجموع 17 وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری 16 وزیر با رای قاطع انتخاب می شوند بیانگر حمایت مجلس از رئیس جمهوری است.
وی ادامه داد: اما مجلس نماینده مردم است نه نماینده دولت و چنانچه به الزاماتی که دارد عمل کند نهایت همکاری و حمایت را از دولت خواهیم داشت.
او اظهار کرد: یکی از این الزامات برنامه ششم توسعه، الزام دیگر سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و همچنین بحث اقتصاد مقاومتی است.
رجبی بیان کرد: دولت باید در این چارچوب برنامه ارائه دهد و پیش برود و تا زمانی که در این مسیر حرکت کند مورد حمایت مجلس خواهد بود و هرکجا خلاف این عمل کند مورد پرسش واقع خواهد شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بی شک ما به عنوان نماینده مجلس چک سفید امضا به دولت نداده ایم، اظهار داشت: به رئیس جمهوری و هیات دولت کمک خواهیم کرد که برنامه های خود را پیش ببرند و در مقابل، رئیس جمهوری هم باید به وعده هایی که داده عمل کند.
رجبی، در مورد دلایل رای اعتماد ندادن مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو هم گفت: در جریان بررسی برنامه وزیران پیشنهادی و رای اعتماد مجلس، بیش از 140 نفر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو نام نویسی کردند اما به نظر می رسد در ادامه بی طرف نتوانست آنگونه که باید از برناهه های خود دفاع کند.
او افزود: رای اعتماد مجلس به 16 وزیر پیشنهادی حاصل کار ساعت ها جلسه و نشست نمایندگان با وزیران پیشنهادی بود و اینگونه نیست که بگوییم یک مساله از پیش تعیین شده و مشخص بود.
وی، در باره هم افزایی نمایندگان مجلس در فارس با استاندار این استان هم اظهار داشت: بدون تردید تعامل و همکاری بین نماینده عالی دولت و نمایندگان مجلس بسیار بهتر می تواند به رفع موانع و مشکلات و پیشبرد اهداف و برنامه ها کمک کند.
رجبی افزود: به نظر می رسد فارغ از اینکه کوتاهی از جانب چه کسی بوده، آن تعاملی که باید بین نمایندگان مجلس و استاندار فارس شکل می گرفت، ایجاد نشد و بسیاری از کارها و برنامه هایی که امکان داشت در سایه این تعامل حل و فصل شود بدون نتیجه باقی ماند.
وی، برخی اقدام های انجام شده از سوی استاندار و مدیران استانداری را قابل قبول توصیف کرد و گفت: در حوزه ارائه طرح های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار اقدامات خوبی انجام شده است اما برای اینکه پی ببریم این حمایت ها تا چه میزان منجر به نتیجه شده قدری زمان لازم است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در مورد بروز برخی رفتارها در جریان سخنرانی استاندار فارس در نماز جمعه روز سوم شهریورماه جاری، افزود: عده ای هنوز نمی دانند که اگر شان حاکمیت شکسته شود فرقی نمی کند که کسی که مورد هجمه قرار گرفته از چه جریان یا گروهی است.
وی اضافه کرد: اگر تریبون نماز جمعه محل ارائه گزارش عملکرد از سوی مدیران نباشد از کدام تریبون این کار باید انجام شود، باید شرایط به گونه ای فراهم شود که همه مدیران از جمله نمایندگان مجلس بتوانند با حضور در نماز جمعه، گزارش عملکرد به مردم ارائه دهند.
استاندار فارس، سوم شهریورماه جاری و در دومین روز از هفته دولت، هنگامی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در حال ارائه گزارشی از عملکرد دولت در استان فارس برای نمازگزاران بود، برخی از افراد با فرستادن صلوات های پی در پی موجب وقفه چند لحظه ای در سخنرانی او شدند.
رجبی، در مورد انتخاب شهردار از سوی شورای پنجم این شهر گفت: در جریان انتخاب شهردار کوشیدیم ذهنیتی ایجاد نشود که نمایندگان قصد دخالت در این کار را دارند.
او افزود: ما خواستار تغییر شهردار شیراز بودیم اما هیچ گزینه ای را به شورا معرفی نکردیم تا اعضای شورا خودشان به نتیجه و جمع بندی برسند.
رجبی، در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع موانع سرمایه گذاری در استان فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موانع اصلی، روشن نبودن اولویت های سرمایه گذاری است به گونه ای که هیچ مجموعه ای نمی داند که امروز اولویت سرمایه گذاری چیست.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه مدیریت استان و دستگاه های اجرایی این است که ابتدا اولویت های خود را مشخص، سپس میزان سرمایه گذاری را تعیین و در نهایت اقدام به تقسیم کار و وظایف کنند.
رجبی، همچنین از تداوم حاکمیت نگاه سیاسی و امنیتی بر فضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتقاد کرد و گفت: بزرگترین انتقادی که به رئیس این دانشگاه وارد است این است که نوع رویکرد به دانشجویان هنوز امنیتی است و دانشجویان نیز از این وضعیت گلایه دارند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه معاونت دانشجویی و حراست هنوز شاهد برخوردهای سخت و تند با دانشجویان هستیم که این روند باید اصلاح شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5713/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز