پیام فارس

آخرين مطالب

مديركل امور اقتصادي فارس عنوان كرد

تصويب 4 طرح سرمايه‌گذاري به ارزش 850 ميليون دلار در فارس/پنجره واحد الكترونيك سرمايه‌گذاري به‌زودي رونمايي مي‌شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - مدیرکل امور اقتصادی استانفارس مدعی شد که تعداد 4 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 850 میلیون دلار در 5 ماهگذشته تصویب شده و یکی از این طرح‌ها تا 80 درصد پیشرفت داشته است .
به گزارش ایسنا منطقه فارس،بابک دایی شنبه 11 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: طی 4 سال فعالیت دولت یازدهم تاکنون19 طرح سرمایه‌گذاری در فارس به تصویب رسیده که 4 طرح آن مربوط به امسال و 10 طرح آنمربوطه به سال 95 بوده است .
او با یادآوری اینکه در سال‌های92 تا 94 تعداد 5 طرح تصویب شده بود، گفت: یک طرح مصوب در سال 94 محقق نشد و در سال93 هم هیچ طرح سرمایه‌گذاری خارجی نداشتیم .
دایی گفت: چهارطرح سرمایه‌گذاریمصوب شده در 5 ماهه امسال شامل ارائه خدمات هوایی مسافری توسط اماراتی‌ها با سرمایه58 میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای 105 نفر، تولید کنسانتره کرومیت توسط چینی‌ها بایک و نیم میلیون دلار سرمایه و ایجاد اشتغال برای 35 نفر، آزمایشگاه مرکزی شیراز توسطایتالیایی‌ها با مشارکت دانشگاه شیراز با سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلار و ایجاد اشتغالبرای 400 نفر و تولید پنل‌های خورشیدی توسط آلمانی‌ها و با سرمایه‌گذاری 730 میلیوندلار و ایجاد اشتغال برای 1500 نفر، بوده است .
او با بیان اینکه سرمایه‌گذاریاماراتی‌ها در زمینه خدمات هوایی تا 80 درصد پیشرفت داشته و هواپیماهای مورد نظر واردشده است،‌ از رشد سفر هیئت‌های خارجی به ایران و استان فارس بعد از امضای برجام خبرداد و گفت: در طول 4 سال تعداد 83 هیئت خارجی به فارس سفر کرده‌اند که 65 هیئت آن دریکسال اخیر سفر کرده‌اند .
دایی با بیان اینکه سال92 تنها 5 هیئت خارجی به استان فارس سفر کرده بودند، گفت: طی 5 سال گذشته از سال96 تعداد 20 هیئت خارجی به استان فارس سفر کرده‌‌ است .
او با يادآوري اينكه سفرهیئت‌های سرمایه‌گذاری ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی به فارس منجر به امضای تفاهم‌نامهشده است، گفت: در سال‌های 95 و 96 سه تفاهم نامه در زمینه انرژی‌های نو، فناوری پیشرفتهکشاورزی و صنایع‌ تبدیلی و سرمایه‌گذاری مرتبط با فناوری‌های پیشرفته برای احداث نیروگاهبرق، با هيئت‌هاي ايتاليايي،‌ هلندي و اسپانيايي امضا شده است.
دایی با بیان اینکه امسالشاهد تحقق اولین سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید قوطی فلزی با حجم سرمایه‌گذاری7.3 میلیون یورو در شیراز بودیم، گفت: برنامه عملیاتی تامین سرمایه‌گذاری خارجی یااکشن پلن برای فارس تدوین شده و براین اساس حجم سرمایه‌گذاری فرصت‌هایی که شناساییو طبقه‌بندی شده 18 میلیارد دلار است .
او با بیان اینکه طرح‌هایتدوین شده سرمایه‌گذاری در بخش‌های آب و برق، صنعت و معدن، کشاورزی، راه و شهرسازی،بهداشت و درمان و گردشگری است، گفت: کشورهای عمان و فرانسه با توجه به سنخیتی که باظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فارس وجود دارد به عنوان کشورهای معین سرمایه‌فرست فارس مشخصشده‌اند .
دایی از شناسایی 75 موردمجوزهای کسب و کار و 43 مورد مقررات اعم از مجوز، قانون و... مخل سرمایه‌گذاری و اعلاماین موارد به هیئت مقررات زدایی کشور برای رونق فضای کسب و کار در راستای تحقق اقتصادمقاومتی خبر داد .
اين مقام مسئول با بياناينكه هدف‌گذاري انجام شده براي فارس در بحث بسته‌هاي رونق توليد پنجگانه برايفارس در سال 96 حدود 556 ميليون دلار بوده است، گفت: تاكنون 850 ميليون دلار دراين موضوع مصوب شده كه اين عدد 295 ميليون دلار بيش از هدف گذاري انجام شده است.
به گفته دايي در سال‌هاياخير چابک سازی و روان‌سازی خدمات سرمایه‌گذاری و تجميع اين خدمات در یک مکان مشخصبراي ارائه خدمات لازم به تمام سرمایه‌گذاران مد نظر بوده است، گفت: نمايندگان 15دستگاه در مركز پنجره واحد خدمات سرمايه گذاري مستقر هستند و به‌زودي پنجرهالكترونيك سرمايه‌گذاري نيز در فارس رونمايي مي‌شود.
او گفت: طي اين مدت تلاشكرده‌ايم كه زمان پاسخگويي به استعلام‌ها را به حداقل ممكن كاهش دهيم به‌طوريكهپاسخ‌ها بايد در كمتر از 2 هفته ارائه شده و بعد از جمع‌بندي به سرمايه‌گذار ابلاغشود.
دايي گفت: در بحث خزانه معیناستان فارس شاهد تحول بزرگی در یک سال اخیر بوده‌ايم كه استقرار خزانه‌داری الکترونیکیاست؛ هم‌اينك بيش از 85 درصد از نقدينگي با استفاده از بانك‌لت، منتقل مي‌شود و پرداختتنها حدود 15 درصد از اين نقدينگي از طريق حساب‌هاي كلان و با صدور چك است؛ امیدواریمتا انتهای مهر ماه فعاليت‌هاي این حساب‌ها هم از طریق بانک لت انجام شود .
او با بيان اينكه فارس جزوپنج استانی است که سیستم بانک لت را اجرایی کرده است، گفت: هم‌اينك در 85 درصد ازموارد، بابت پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری، چک به دستگاه‌هاي اجرايي داده نمی‌شودبلكه پرداخت‌ها برخط و آنلاین انجام مي‌شود.
دايي تجمیع حساب‌های دولتیرا از اقدامات انجام شده اعلام و اضافه كرد: در استان فارس بالغ بر 5400 حساب دولتی وجود داشت كه با فراهم شدنبسترهايي از طريق بانك مركزي شاهد كاهش حساب‌ها به 1787 حساب بوده‌ايم.
او همچنين از تشكيل بانكاطلاعات اموال دولتی شامل زمین، ملک، خودرو و اوراق بهادار خبر داد و گفت: تماماطلاعات پيرامون اين دارايي‌ها، در سامانه سادا، ثبت مي‌شود؛ اين موضوع در سال‌هاي92 و 93 يكي از چالش‌هاي مهم دولت محسوب مي‌شد كه اميدواريم تا پايان سال 96 تمام اطلاعاترا ثبت كنيم.
دايي کل خودروهای دولتیموجود در فارس را 6150 دستگاه اعلام كرد كه 2594 خودرو از اين تعداد فرسوده و ازرده خارج است و گفت:‌ تعداد خودروهاي دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي در اين آمار لحاظنمي‌شود.
او با بيان اينكه مجوزخريد 743 خودرو در دولت يازدهم براي دستگاه‌هاي دولتي و شهرداري‌ها صادر شده است،گفت: تعداد مجوزهاي صادر شده براي خروج از چرخه خدمت بالغ بر 2.5 برابر مجوزهايصادره براي خريد خودرو بوده است.
دايي گفت: آموزش و پرورشبا 486 خودرو، علوم پزشكي با 1231 خودرو و جهادكشاورزي با 409 خودرو و استانداريفارس با 349 خودرو، بيشترين تعداد خودروي دولتي را در اختيار دارند.
مدير كل امور اقتصادياستان فارس مجموع بدهی‌های ثبت شده در سامانه سمان مربوط به استان فارس را 120 هزارمیلیارد ریال اعلام و گفت: مجموع ارقام مطالبات دستگاه‌هاي اجرايي و شهرداري‌ها درفارس تا پايان سال 95 حدود 61 هزار ميليارد ريال بوده است.
دايي همچنين گفت: درآمدهایعمومی استان فارس در سال 95 بالغ بر 19 هزار ميليارد ريال بوده كه نسبت به سال قبلاز آن 21 درصد رشد را نشان مي‌دهد و 93 درصد از آن محقق شده است.
مديركل امور اقتصادياستان فارس اضافه كرد: ميزان درآمدهاي استان فارس در چهار ماهه اول امسال، 6216 میلیاردریال بوده حال آنكه درآمد مصوب براي اين مدت 7571 میلیارد ريال است و اين يعني 82 درصدتحقق را شاهد بوده‌ايم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.
دايي میزان اعتبارات بندواو یا حقوق پرداختي به کارکنان دولت در استان فارس در سال 95 را شانزده هزار میلیاردریال اعلام و اضافه كرد: اين عدد براي 5 ماه سال 96 بالغ بر 1328 میلیارد ریالبوده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند