پیام فارس

آخرين مطالب

معاون وزارت تعاون:

دولت به سادگي اجازه نمي‌هد از قدرت اقتصاديش كاسته شود/صندوق‌هاي بازنشستگي از بحران‌هاي سه‌گانه كشور است اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاهاجتماعي استان فارس با بيان اينكه براساس قانون بخش‌هاي خصوصي و تعاوني اقتصادكشور را در دست بگيرند، بزرگترين مانع را دولت دانست و گفت: دولت به اين سادگياجازه نمي‌دهد از قدرتش كاسته شود!
به گزارش ايسنا منطقه فارس، نصرالله بازوند چهارشنبه15 شهريور در دوازدهمين جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان فارس گفت: هرجا بحث اقتصاد می‌شودبه بخش تعاون شلاق می‌زنند که باید 20 تا 25 درصد اقتصاد را در بر می‌گرفتید امامگر بخش خصوصي كه قرار بود 80 درصد از اقتصاد را در برگيرد، موفق بود؟
وي با بيان اينكه 80 درصد از اقتصاد در دستدولت است، گفت: مگر دولتي‌ها اجازه مي‌دهند كه اقتصاد به راحتي آزاد شود؟ اگر دولتتنها بدهي سازمان‌هاي كارگري و تعاونگري را پرداخت كند، تعاوني‌ها امكان رسيدن بهرشد 50 درصدي را خواهند داشت.
بازوند با اشاره به اينكه تامين اجتماعي بالغبر 120 هزار ميليارد ريال از دولت طلب دارد، گفت: اگر دولت پول ندارد، مناطق آزادو كارخانه‌ها را در اختيار صندوق‌هاي بازنشستگي و ساير بخش‌هاي تعاوني قرار دهد.
او با تصريح اينكه ما دولتی ها به این سادگی اجازهنمی‌دهیم قدرت اقتصادي‌مان كاسته شود، گفت: وزير تعاون، كار و رفاه اجتمعي، 9برنامه را در دستور كار دارد و اين برنامه‌ها در دولت مصوب و به مجلس هم ارائه شدهاست.
بازوند با اشاره به عناوين برنامه‌هاي يادشده، گفت: برنامه فقرزدايي و كاهش نابرابري اجتماعي يكي از اين برنامه‌ها است كهبراساس آن بايد در مسکن اجتماعی، افزایش حمایت از سالمندان، افزایش کودکان تحت پوششحمایت قضایی، پیشگیری از تولد کودکان معلول و... دنبال مي‌شود.
او اعتقاد دارد كه بايد يارانه پرداختي به دهك‌هايپائين جامعه تا چند برابر افزايش يابد، گفت: يكي از برنامه‌ها كاهش آسيب‌هاياجتماعي است؛ آسيب‌هاي اجتماعي بحران‌زا شده، به حدي كه مقام معظم رهبري هم به آنورود كرده‌اند؛ یکی از عوامل اصلی آسیب‌های اجتماعی بیکاری و از ديگر عوامل موثربر آن حاشيه‌نشيني است.
بازوند با بيان اينكه روستاها امروز به‌عنوانيكي از زيرساخت‌هاي توسعه در حال ازبين رفتن است و بسياري از ساكنان روستاها حاشيه‌نشينشهرها شده‌اند، گفت: در بحث آسيب‌هاياجتماعي، افزایش حمایت از معتادان مد نظر است؛ نباید به معتاد به‌عنوان جنایتکار نگاهکرد.
او همچنين با تصريح اينكه تعداد كودكانخياباني كم نيست، افزایش حمایت از اين کودکان را از برنامه‌هاي مد نظر در كاهشآسيب‌هاي اجتماعي برشمرد و بر لزوم اجراي راهكارهاي كنترل طلاق تاكيد كرد.
بازوند گفت: برنامه سوم مورد نظر وزارت تعاون،اشتغال فراگیر با تاکید بر مناطق محروم است؛ اشتغال يكي از معضلات مهم جامعه به‌شمارمي‌رود كه ممكن است كشور را با مشكل مواجه كند؛ اشتغال فراگير مد نظر وزارت تعاونبا تاكيد بر مناطق روستايي انجام مي‌شود.
سالانه 1.5 ميليون نفر به جمع بيكاران اضافه مي‌شوند
معاون وزارت تعاون با تصريح اينكه امروز باتجميع بيكاري مواجه هستيم، گفت: ظرفيت واقعي اشتغال در كشور حدود 500 هزار نفر درسال و تعداد بيكاراني كه سالانه به جامعه اضافه مي‌شود بين يك تا يك و نيم ميليوننفر است؛ يعني اگر هر تمام ظرفيت اشتغال تكميل شود باز هم تعدادي از بيكاران برايسال آينده انباشت مي‌شوند.
بازوند تعداد بيكاران كشور را بين 3 تا 4ميليون نفر تخمين زد و گفت: در موضوع اشتغال يكي از مباحث و مشكلات مهم بيكاريفارغ‌التحصيلان دانشگاهي در سطوح كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري است؛ دانشگاه‌هارشته‌هاي تحصيلي را براساس اعضاي هیئت علمی تعيين كرده و دانشجو پذيرش مي‌كنند نه براساسنیاز جامعه، همین امر باعث شده بیکاران ما تحصیلکرده‌ها باشند.
معاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بابيان اينكه اين وزارتخانه متولي اشتغال نيست، گفت: همه در قبال موضوع بيكاري به‌عنوانيك آسيب، مسئوليت داريم و بايد پاسخگو باشيم؛ اگرچه موضوع اشتغال مسئله‌اي فرابخشيبوده و هر سه قوه در قبال آن مسئولند و بايد پاسخگو باشند.
او برنامه وزارت تعاون را ايجاد و توسعه مهارتدر فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و بيكاران دانست و تاكيد كرد كه افراد اگر مهارت داشتهباشند، امكان اشتغال آنان بالا خواهد رفت.
بازوند در بخشي از سخنان خود، مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي استان فارس را از موفق‌ترين مديران در كشور ارزيابي و اضافهكرد: سال گذشته قرار بود دكتر مختاري به‌عنوان معاون وزير منصوب شود اما خودشنپذيرفت.
معاون وزارت تعاون يكي از بحران‌هاي سه‌گانهتعريف شده در شوراي امنيت ملي را صندوق‌هاي بازنشستگي اعلام و اضافه كرد: پایداری ازصندوق‌های بازنشستگی باید در دستور کار قرار گیرد .
بازوند همچنين توسعه تعاون و توسعه فرهنگياجتماعي تعاون را از برنامه‌هاي مد نظر دانست و گفت: اگر اين دو اجرا نشود هيچبرنامه‌اي امكان اجرا نخواهد داشت.
اين مقام مسئول با بيان اينكه دولتدوازدهم به دنبال افزايش تعداد تعاوني‌ها به لحاظ كمي نيست، گفت: ما به دنبالافزايش تعداد اعضا و پوشش تعاوني‌ها هستيم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/6181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس